Gå til innhold

Lenovo N500 - erfaringer og oppfatninger


Ennasus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan klarer den å håndtere Sims 3 mon tro? :hmm:

 

Uten problemer. Maskinkravene er nesten de samme som The Sims 2 krever.

 

Samme maskinkrav?

 

Sims 2:

# CPU: 800MHz

# RAM: 256MB

# Video: 32MB DirectX 9.0 and T&L compatible

# Sound: DirectX 9.0 compatible[1][2]

 

 

Sims 3:

(Vista)

# CPU: 2.4GHz

# RAM: 1.5GB-2GB

# Video: DirectX 9.0c compilant card with 128 MB RAM (NVIDIA FX 5900/ATI 9500 or better)

# Sound: 100% DirectX 9.0c compliant card

Lenke til kommentar

Hvilken DVD-brenner er det dere har fått i pc'n deres, og har dere funnet ut om den kan gjøres sonefri?

 

Og har dere sett om den har tre antenner selv om Intel WiFi Link 5100-kortet bare bruker to (5300 krever tre)?

Endret av m99
Lenke til kommentar
Hvilken DVD-brenner er det dere har fått i pc'n deres, og har dere funnet ut om den kan gjøres sonefri?

 

Min Lenovo 3000 n500 4DG har Sony Optiarc DVD-RW AD-7580S.

Har ikke prøvd å gjøre den sonefri.

 

Specs:

T3200(2GHz), 1GB RAM (Oppgradert til 3GB), 250GB 5400rpm HD, 15.4in 1280x800 LCD, 256MB nVIDIA GeForce 9300M, CDRW/DVDRW, Intel 802.11agn wireless, Bluetooth, Modem, 1Gb Ethernet, Secure chip, Camera, 6c Li-Ion, WinVista Home Premium 32 (kjører XP)

Endret av emunch
Lenke til kommentar
Hvordan er GMA 4500 i forhold til 9300GS? Ser at de ikke har den på lager noen steder, pluss at den er til min mor som tvilsomt kommer til å spille/gjøre noe mer krevende enn surfe og bruke tekstbehandling.

 

Tipper gforcen er bedre på 3d enn intels, men ellers tror jeg de er greie for mor begge to :)

Lenke til kommentar
Hvilken DVD-brenner er det dere har fått i pc'n deres, og har dere funnet ut om den kan gjøres sonefri?

 

Og har dere sett om den har tre antenner selv om Intel WiFi Link 5100-kortet bare bruker to (5300 krever tre)?

 

har ikke sjekket, men det er jo en budsjettpc, så det ville overrasket meg om det er tre antenner inni. Kanskje man kan få kjøpt sånt løst eller lage selv. Det er sikkert bare en liten kabelstump. Google is your friend.

Lenke til kommentar

Slenger meg også inn i denne tråden..

 

 

Har hatt denne pcn i to dager nå og er fornøyd med pcn osv men..

 

jeg får ikke til å fikse trådløst internett på denne..

 

Eneste som skjer er at jeg får opp lokalt internett så kommer jeg inn på en side også prøver jeg foreksempel www.google.no så loader den evig..

 

 

Har Vista på denne maskinen noe som jeg ikke liker helt..

 

Noen som kan hjelpe?

takk:D

 

 

EDIT: det står at jeg er connetca men jeg får ikke internett! FAEN!

 

EDIT2: brukte "manuelt diagnostikkverktøy til å sjekke internetten her er resultatet:

 

Maskinvare test: godkjent(gk), trådløst maskinvare aktivert.

 

Drivertest: gk, driver er lastet inn. NETw5v32Version:12.0.0.73

 

Radiotest: gk, radio er PÅ.

 

Skannetest: gk, Det er 14 nettverk tilgjengelig å koble til.

 

Assosieringstest: gk, assosiert.

 

Autentifikasjonstest: gk, autentifikasjon ikke nødvendig for tilkoblingen.

 

Signaltest: gk, signalkvalitet: ypperlig.

 

Pingtest: Mislyktest, Respons:standar gateway Ingen response:DHCP-server.

 

Sier dere noe? DHCP-server? :p

//naSSa

Endret av cley
Lenke til kommentar

Til dere som har denne maskinen. Hvordan er batteritiden på denne? Med variert bruk?

 

Vet det ligger noen bilder her men er det noen som kan legge ut et bilde av strømforsyningen med noe ved siden av slik at jeg kan se størrelsen?

 

Ønsker meg også flere bilder av maskinen gjerne med en annen laptop eller noe så jeg kan se størrelsen på denne. om det er en stor/liten/vanlig 15.4"

 

Kunne også ønske meg bilder av skjermen på batteridrift og strømdrift slik at jeg ser lysstyrken.

 

Viktig at skjermen er bra da jeg skal bruke denne i jobbsammenheng og sitter i mange forskjellige miljøer.

 

mvh

Christer

Lenke til kommentar

Noen meninger om støynivå på denne pcen? Har den en sånn vifte som går uansett om den er i bruk eller ikke? Og hvordan er det hvis man f.eks. ser en film? Risikerer man å høre vifte sus? Noen som kan fortelle meg hva de synes om støynivåt? Er veldig følsom når det kommer til viftestøy, ettersom at den kommer til å bli brukt på skolen (hvor jeg trenger en stille pc), og til å se film på. Og blir det noen forskjell på støynivået, hvis jeg velger den med GF 9300 eller Intel GMA 4500? Og hva med fargene? Ser at det er 24-bit i motsetning til 32-bit på maskinen jeg har nå. Vil det være noen forskjell? Har tenkt å kjøpe denne fra komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=40503...led#ProductTabs.

Lenke til kommentar
Noen meninger om støynivå på denne pcen? Har den en sånn vifte som går uansett om den er i bruk eller ikke? Og hvordan er det hvis man f.eks. ser en film? Risikerer man å høre vifte sus? Noen som kan fortelle meg hva de synes om støynivåt? Er veldig følsom når det kommer til viftestøy, ettersom at den kommer til å bli brukt på skolen (hvor jeg trenger en stille pc), og til å se film på. Og blir det noen forskjell på støynivået, hvis jeg velger den med GF 9300 eller Intel GMA 4500? Og hva med fargene? Ser at det er 24-bit i motsetning til 32-bit på maskinen jeg har nå. Vil det være noen forskjell? Har tenkt å kjøpe denne fra komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=40503...led#ProductTabs.

 

Jeg syntes ikke maskinen støyer alt for mye, men hvis den blir varm, så hører man nok støynivået litt ja. Viften går ikke konstant hele tiden.

Jeg plages ikke av det. Og jeg sitter bare å surfer, skriver og gjør andre småting på pc'en.

 

Og jo, skjermen kjører fint 32bits fargeoppløsning. Kjører det selv akkurat nå. Dette er med GF9300.

Lenke til kommentar
pleace svar på trådløse internett inlegget mitt..!=)

Vista kan være pain når det kommer til nettverk. Kjør opp en dos med adm. rettigheter og prøv: IPCONFIG /RELEASE --------> IPCONFIG /RENEW

Når det gjelder DNS kan du jo flushe om du mener det er problemet (IPCONFIG /FLUSHDNS) Du har forøvrig ett til program som ligger og styrer; Thinkvantage acc. conn

 

Jale fikk du XP opp å kjøre med alle drivere? Lå noen av de på Lenovo sia ? :)

 

Jeg fikk forresten 400,- i avslag hos MPX for det firewire styre (stod i spec at det var FW men modellen kom uten), så billig pc`en ble plutselig ... enda billigere :D

 

Vifta kan få tulltak, spesielt i starten når det konstant ligger å oppdaterer vista osv. Tror det hold på slik en to dagers tid elns. Men det roer seg, da går det mer på hvor mye juice du bruker :) Men er jo flerkjerne så fikser som Jale sa word + noen web vinduer osv. Den kan bli varm men denne modellen er genial mtp at den ikke får svi merker etter batteri som mange av de koksgråe bruker å få med tid og stund.

Endret av raiisak
Lenke til kommentar
Noen meninger om støynivå på denne pcen? Har den en sånn vifte som går uansett om den er i bruk eller ikke? Og hvordan er det hvis man f.eks. ser en film? Risikerer man å høre vifte sus? Noen som kan fortelle meg hva de synes om støynivåt? Er veldig følsom når det kommer til viftestøy, ettersom at den kommer til å bli brukt på skolen (hvor jeg trenger en stille pc), og til å se film på. Og blir det noen forskjell på støynivået, hvis jeg velger den med GF 9300 eller Intel GMA 4500? Og hva med fargene? Ser at det er 24-bit i motsetning til 32-bit på maskinen jeg har nå. Vil det være noen forskjell? Har tenkt å kjøpe denne fra komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=40503...led#ProductTabs.

 

Jeg syntes ikke maskinen støyer alt for mye, men hvis den blir varm, så hører man nok støynivået litt ja. Viften går ikke konstant hele tiden.

Jeg plages ikke av det. Og jeg sitter bare å surfer, skriver og gjør andre småting på pc'en.

 

Og jo, skjermen kjører fint 32bits fargeoppløsning. Kjører det selv akkurat nå. Dette er med GF9300.

 

Høres ganske bra ut. Men blir den fort varm? Har selv ikke tenkt å bruke pcen til værre ting enn å surfe, skrive, se video og muligens spiller gamle lettdrevne spill. Og er den rask? Tar det for eksempel lang tid å åpne en mappe? :p Den jeg har nå bruker av og til hele 5 sekunder på å få åpnet en mappe på det værste... Selv om den bare driver med enkle ting.

 

Edit: En liten ting til, synes jeg ser at lyd ut/inn er frampå datamaskinen? Er det riktig?

Endret av kendo
Lenke til kommentar

Lyd inn og ut under musepadden er riktig.

 

Den klarer fint gamle spill. Det tar ikke lang til å åpne mapper i det hele tatt. Går like kjapt her som på min stasjonære.

 

Flere bilder:

Skjermen bak er en 24".

De to første er med lysstyrken på minst, resten med lys på max.

Bildene lyver litt, det er bedre lysstyrke på 24" bak, selv om det kanskje ikke ser sånn ut.

opt1232303804p.JPG opt1232303827r.JPG jdv1232303837p.JPG

arx1232303847k.JPG viu1232303856r.JPG rgh1232303865x.JPG

bwy1232303875s.JPG

Endret av jale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...