Gå til innhold

Lenovo N500 - erfaringer og oppfatninger


Ennasus

Anbefalte innlegg

Noen meninger om støynivå på denne pcen? Har den en sånn vifte som går uansett om den er i bruk eller ikke? Og hvordan er det hvis man f.eks. ser en film? Risikerer man å høre vifte sus? Noen som kan fortelle meg hva de synes om støynivåt? Er veldig følsom når det kommer til viftestøy, ettersom at den kommer til å bli brukt på skolen (hvor jeg trenger en stille pc), og til å se film på. Og blir det noen forskjell på støynivået, hvis jeg velger den med GF 9300 eller Intel GMA 4500? Og hva med fargene? Ser at det er 24-bit i motsetning til 32-bit på maskinen jeg har nå. Vil det være noen forskjell? Har tenkt å kjøpe denne fra komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=40503...led#ProductTabs.

 

Jeg syntes ikke maskinen støyer alt for mye, men hvis den blir varm, så hører man nok støynivået litt ja. Viften går ikke konstant hele tiden.

Jeg plages ikke av det. Og jeg sitter bare å surfer, skriver og gjør andre småting på pc'en.

 

Og jo, skjermen kjører fint 32bits fargeoppløsning. Kjører det selv akkurat nå. Dette er med GF9300.

 

Høres ganske bra ut. Men blir den fort varm? Har selv ikke tenkt å bruke pcen til værre ting enn å surfe, skrive, se video og muligens spiller gamle lettdrevne spill. Og er den rask? Tar det for eksempel lang tid å åpne en mappe? :p Den jeg har nå bruker av og til hele 5 sekunder på å få åpnet en mappe på det værste... Selv om den bare driver med enkle ting.

 

Edit: En liten ting til, synes jeg ser at lyd ut/inn er frampå datamaskinen? Er det riktig?

 

Den er kjempe til surfe, skrive, video osv. Ja den takler mye spill faktisk.. Er jo flerkjerne så operasjonene går unna. Er lyd+mic i front samt minnekort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har også bryter for trådløse tilkoblinger (wifi og blåtann) på fremsiden.

 

Jeg vil også si at jeg oppdaterte innlegget mitt sist på forrige side med bilder! Har desverre glemt laderen hos dama, og den får jeg ikke tak i før onsdag for å ta bilde av den...

 

Noen som vet hvilket chipset som er i maskinen?

 

edit: Chipset Type - Mobile Intel GL40 Express

Endret av jale
Lenke til kommentar
Da er PC'en på tilbud igjen hos MPX:

Ukens tilbud til 4590,-

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=102420

(Denne er med Intel grafikk)

 

 

Feil link?

 

3GB versjonen (ikke på lager) samt at den koster 4990,-

 

1GB versjonen koster 4590,- , men den er heller ikke på lager (kommer 26.01.09)

 

Da er vel komplett sin pris fremdeles den beste selv om man også der må vente til 02.02.09 før den er på lager igjen.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle kjøpe denne ja. Virker som en solid PC. Spørsmålet er; kan jeg spille spill som f.eks Fallout, GTA4, World of Goo eller Assassins Creed? I så fall, hvilke av de? Har egentlig ingen forhåpninger, men tenkte å spille litt fremover, og har ikke lyst å kjøpe stasjonær bare pga det. Kommer nok til å kjøpe den uansett, vil bare høre hva jeg kan forvente meg.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har bestilt denne, men blir ikke sendt før i begynnelsen av februar. Er kjipt å sitte å vente på den.

 

Lurer for øvrig på dette med kompabilitetsnivået overfor spill. En sjelden gang liker eg å spille Counter Strike: Source for moro skyld. Grafikk er overhodet ingen prioritet. Er det noen som har erfaringer med, eller "evnen" til å tolke tekniske spesifikasjoner med henhold til spillytelse, som kan si litt om dette?

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Fin tråd å komme over.

Sitter å grubler over et evnt kjøp av denne pcen, har en 2år gammel MacBook som ikke har det beste av specs, og sliter litt med video filer større enn standar AVI. Super fornøyd med MBen sånn generelt, men trenger noe som er litt mer "up to date". :)

Så, har et par spørsmål om denne jeg håper å få svar på:

 

Hvordan er den til å spille av HD materiel, som H.264(1280x720)?

Hvor rask er den i bruk sånn generelt sett?

Leser det er noen som har litt problemer med tråløse på denne, er det ille, eller til å leve med?

Regner med den greier litt eldre spill, å ikke krevende spill greit(med levlig framerate over 40)?

Noen som har testet Windows 7 beta på den?

 

Mitt syn så langt om denne er at det virker som en solid bærbar hvor en kan få mye for penga. Vurderer denne sterkt vist den klarer spille av HD materiel fint og er bra i bruk :thumbup:

 

takker for alle svar :)

Lenke til kommentar

Herlig, virker som denna pcen er et bra kjøp for den summen.

Regner med 9300M modellen klarer HD fint.

Skulle nettværket bli et problem så kan en i værstefall ty til et eksternt kort :p

Nja, Macen skrur opp vifta veldig mye for tida, blir fort mye susing med noe vanlig bruk.

Lenke til kommentar

 

Er ingen pc ekspert, men tror lenovoen er bedre. Den har samme grafikk kort som lenovo, en litt bedre prosessor (tror jeg), og mangler HDMI som lenovoen har, mindre harddisk, større og 1 kg tyngre (men kommer litt an på bruk om det er pluss eller minus). Aceren har nå litt bedre skjermoppløsning, men så er jo skjermen 17'' istedenfor 15.4'' på lenovoen.

 

Vil si at den er dårligere en Lenovoen, og den koster i tillegg 1000kr mer.

Endret av kendo
Lenke til kommentar

Jeg tenkte litt på denne, men lurer på noen få ting? Støyer den mye? Vil nok bli brukt på skolen og håper at den ikke bråker høyt nok til å irritere medelever. Jeg skal hovedsaklig ha en skole/kontor PC: Altså tekstbehandling, surfing, msn, se film osv., men jeg lurer på om jeg kan kjøre FM09 evt. 10 når det kommer på denne? Er den på komplett.no nå med innebygd webcam og HDMI? Vil jeg få en mye bedre b?rbar til 7000? Toshiba - Satellite A300-1QD 15.4? WXGA f.eks? EDIT: Ser at Toshibaen har SKIKKELIG lav batteritid.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...