Gå til innhold

Heinz eller Idun?


Joananas

Idun og Heinz  

223 stemmer

  1. 1. Hvilken ketchup foretrekker du?

    • Heinz
      123
    • Idun
      96
    • Annen
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv liker jeg best Heinz da den er rikest på smak. Den inneholder dessuten mer naturlige stoffer og mindre sukker enn Idun sin. Den kan være litt tyntflytende av og til, i forhold til Idun sin som er tykk. Men pleier ikke å være så tynn i konsistensen at det er plagsomt. Flaskene til Heinz er gjennomsiktige, hvilket betyr at det er lettere å bedømme hvor mye ketchup som er igjen. Det er dessuten et større flateområde på toppen av Heinz-flaskene slik at den står stødigere opp ned.

Bra seminar.

 

 

 

 

 

"Heinz".

Lenke til kommentar

Som storforbruker av ketchup, har jeg periodevis vært innom både Heinz og Idun. Men etter nesten 20 år med ketchup på maten nesten daglig, faller valget naturlig på Heiz. Dette fordi jeg liker smaken bedre, den består av sunnere stoffer enn alt det syntetiske sqipet Idun kan sies å være laget av. I tillegg slipper du å stresse med å få den til å stå på hodet når innholdet i flaska er på det minimale.

 

Heinz for life<3

 

Leste forresten her forleden dag at de av oss som lider av ketchup-mani, ikke trenger å bekymre oss lenger. Ketchup er og forblir sunt, det stod faktisk at det var sunnere med en god dose ketchup (les: Heinz) enn en klase med solmodne tomater. I tillegg minsker det risikoen for visse typer kreft, prostata osv :)

Lenke til kommentar

6769.gif

 

Dette er min favoritt-ketchup. Jeg syns egentlig ikke Heinz og Idun ligner på smak i det hele tatt. Heinz smaker ikke noe godt syns jeg. Dessuten føler jeg at Idun er en mer tradisjonell norsk ketchup, hvis jeg kan si det sånn.

Endret av The_Unforgiven
Lenke til kommentar
Bah, heinz er vanskelig å påføre.

 

Kommer alltid for mye.

 

De gamle Heinz flaskene av glass var mye verre. Man må dunke dem i bunnen for at det skal starte å renne, og så bestemmer alt innholdet for å klaske ned på maten din. Bortsett fra ca 10%, som slår seg til ro på nærmeste skjorte.

 

De bruker samme type flaske i miniformat på de andre sausene sine. Kjøpte f.eks. hvitløkssaus som det var helt håpløst å få ut.

Lenke til kommentar

Bergbys sennep er genial, men Bergbys ketchup har jeg aldri hørt om.

 

Selges sikkert bare lokalt. Har fått høre at Bergbys f.eks. har en fastfood kjede eller noe sånt i Porsgrunnstraktene.

 

Oppdatering: Bergbys er en lokal slakter/delikatesseforretning i Porsgrunn som tydeligvis har slått seg på å selge "den hemmelige familiesennepen" (som er veldig god imo.). De har også 3 lokale fastfood/"familierestauranter" som også profileres under familienavnet.

 

De har også gitt ut en ny sterk sennep. Ketchupen skal vistnok ha blitt lansert samtidig som den originale sennepen, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har hverken sett eller hørt om denne ketchupen før nå. Noe som er overraskende siden jeg bor på østlandet og var tidlig ute med å kjøpe sennepen når den kom.

 

 

kilder: http://www.pd.no/lokale_nyheter/article2490715.ece

 

http://www.titoppern.no/topper/fjerdingen/bergby.htm

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...