Gå til innhold

Kjører du GTA IV på pc glatt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

forsøkte alt på maximal grafikk igår,med oc av skjermkortene mine. spilte fint i ca 2 timer før det ene kortet brøt sammen i stygge artifacts som frøs pc'en totalt...........hadde helt glemt at jeg kjørte med oc da jeg hadde det så gøy. trodde jeg hadde svidd det ene kortet mitt,men heldigvis så skjedde det ingenting.kortet lever tilsynelatende i beste velgående.

 

fikk aldri sett hvor varmt det faktsik ble,men når jeg la fingeren på kjøleribba så brant jeg meg....hohoho.......da var det varmt.

 

men til saken. kjørte 2 gtx280 med core på 675mhz og mem på totalt 2500mhz. viftene på 100%.

(se systemet mitt på bildetråden av ditt kabinett,så sjønner dere at det fort kan bli veldig høye temps)

 

glemte å kjøre benchmark,men kjørte med fraps i gameplay. lå som oftest på 35-40fps,kom på det høyeste opp på 60fps,men ikke lenger pga fps sperre på 60. laveste var 29fps under tung action med full pott på politiets ettersøksliste.

 

jeg vant ikke mye på min oc,bare 3-4fps ca. men fikk for første gang se 60fps i ingame action. btw hvordan kan man fjerne fps sperren? forsøkte med å deaktivere v.sync på nvidia kontrollpanel,men dette funket ikke.

 

for dem som ikke vet så bør man slå av den filmklipp funksjonen ved tanke på å kjøre høyere grafikk. da unngår du memleak.

Lenke til kommentar

Kjører spillet gankse greit nå (30+ FPS) :). Merket faktisk overraskende liten forskjell i ytelse mellom 1280*1024 og 1920*1200 etter at jeg kjøpe 24" LCD.

 

Instillinger:

Oppløsning: 1920*1200

Texture quality: Medium

Render quality: Medium

Draw distance: 50

Detail distance: 50

Veichle density: 40

 

Bruker -availablevidmem 2.0 i commandline.txt for å kunne kjøre grei grafikk.

 

HW:

ATI HD4870 (512MB)

C2D E8400 @ 4GHz

2x2GB Mushkin PC8500

Lenke til kommentar

Fant en guide på hvordan du kan bypasse memory locken slik at du kan spille på høyere settings enn det rockstar "tror" pc'n din klarer.

 

 

Retail version instructions

 

1. Create a shortcut on your desktop to the LaunchGTAIV.exe - by default this will be in C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV

2. Right click the shortcut and click Properties

3. Make sure the Shortcut tab is selected. You should see a field called "Target", edit this to say the following, making sure the path is correct, I'm just using the default here:

QUOTE

"C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -norestrictions -nomemrestrict

 

That includes the quote marks and the options coming after the link to the path

4. Click Apply

5. Double click the shortcut to launch the game.

 

 

Vis det ikke funker lager du ett wordpad dokument og skriver det inn dær og lagrer det som commandline.txt i gtaIV mappa

Endret av maiN2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...