Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bad-dum-disk! :D

Okei, skal gi meg nå!

 

Back on topic, hadde jeg skulle valgt 750 om igjen, så hadde jeg gått for den separate disken I stedet for PCIe-versjonen. Den hviler oppe på bakplata til den nederste GPU'en min, og jeg syns ikke det er noe særlig å "kaste bort" en hel slot for den. Annet enn det, så er jo disken helt topp, og størrelsen passer jo helt ypperlig som en OS-disk pluss litt andre programmer. :)

 

EDIT:

Hadde mest lyst på 1.2TB, men hadde ikke mer cache.

 

 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Hei. Har et par spørsmål til dere SSD-guruer..

Har tenkt å oppgradere til Win10, og kjøpe ny SSD i samme slengen.. har allerede en eldre 120gb OCZ-SSD som systemdisk, som med fordel kan oppgraderes.

Jeg har Asus 6T SE, X58, socket 1366 hovedkort med Intel i7 920 prosessor & 6gb RAM.

 

Noen som vet om jeg har mulighet for å installere M2 SSD, PCIe-ssd, mSata eller lignende? Og er det i såfall gunstig/vits med tanke på ytelse og pris? Eller blir det mye dyrere for marginal ytelsesøkning?

Eller er det bedre å kjøpe en 850 Evo (evt Pro), eller lignende?

 

Lenke til kommentar

Hei. Har et par spørsmål til dere SSD-guruer..

Har tenkt å oppgradere til Win10, og kjøpe ny SSD i samme slengen.. har allerede en eldre 120gb OCZ-SSD som systemdisk, som med fordel kan oppgraderes.

Jeg har Asus 6T SE, X58, socket 1366 hovedkort med Intel i7 920 prosessor & 6gb RAM.

 

Noen som vet om jeg har mulighet for å installere M2 SSD, PCIe-ssd, mSata eller lignende? Og er det i såfall gunstig/vits med tanke på ytelse og pris? Eller blir det mye dyrere for marginal ytelsesøkning?

Eller er det bedre å kjøpe en 850 Evo (evt Pro), eller lignende?

 

For deg vil 850 EVO eller PRO være løsningen. Eventuellt Sandisk Extreme PRO.

Lenke til kommentar

Joda.

 

Jeg hadde OCZ Revodrive X2 på mitt 1366.

Klarte til og med å kjøre hardware raid på intel SSD'er samtidig, selv om OCZ sa man måtte ha sata-config til AHCI med et slik PCIE kort.

 

Klarte til og med å modifisere orom slik at jeg fikk TRIM i raid på disse SSD'ene.

 

Alt går :)

 

Alternativt er det jo som du sier bare ta en standard SSD, men hovedkortet støtter bare SATA 2 ikke 3 så du drar vel rundt 250mb/s der max og utnytter ikke SSD'n. Da må du ha en pcie sata kontroller i tillegg. Har alt mulig liggende jeg, og alt er til salgs  :ph34r:

 

Edit:

En slik skal vel gå 

http://www.prisjakt.no/product.php?e=3064716

PCIE Epress 2.0 gir 500MB/s per lane, så x4 blir 2000 (?)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Blir at jeg kjøper meg en 250gb sdd istedenfor å utsette problemet med liten plass til senere. Da har jeg tenkt å clone innholdet på den ssd-en jeg har nå over på den nye. Noen av produsentene som har et greit clone program som er greit å bruke?

Crucial leveres med Acronis, som er et av de beste clone/backupprogrammene som finnes :)

Lenke til kommentar

Har liten kjennskap til Crucial som lagringsmedium, hvordan er deres rykte?

 

Veldig bra. Noen firmwareversjoner har vært dårlige på noen modeller, som de fleste ssder. Generelt er det meget bra. Derfor har jeg hatt og har en god neve med Crucial ssder.

 

Akkurat nå har jeg flest Crucial mx100, siden de var sykt billige i fjor før dollaren var dyr :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...