Gå til innhold

Synes du raiding er for lett atm?


Anbefalte innlegg

Hei , som mange andre har jeg begynt å raide på 80.

I går tok vi Sartharion (10 man uten drakes) på first try, og vi ble egentlig overrasket over hvor enkelt dette faktisk var.

 

Det var i kveld en guild som ikke klarte å downe Sapphiron og Kel'thuzad, og min guild spurte om vi kunne prøve dette siden det resettes i natt uansett.

Vi tok ned begge på 2 timer med ca 6-8 tries på hver og disse er de eneste naxx bossene vi har gjort så langt og vi hadde noe grønt gear.

 

Ditt syn ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis noen føler at raiding er for lett for tiden, foreslår jeg at de prøver seg på heroic raider achievementene.

 

Førstemann med Black Proto Drake som påstår alt er for lett, han skal jeg høre på.

 

Det blir jo som å si at du tror ikke på at TBC-raiding er for lett før du har drept Kil'Jaeden med 15 druids.

 

Raiding i wotlk ER for lett. Det at du har muligheten til å gjøre det mye vanskeligere for deg selv er jo greit nok, men det har du jo alltid hatt mulighet til uansett ved å bruke visse raidsetups, bruke andre taktikker osv.

Lenke til kommentar

Har tatt malygos på 25 nå, og brukte 2 dager på å finpolere taktikken etc (litt forskjellig setup på de 2 dagene også).

 

Tenker man lang tilbake, på Nefarion etc, så tok det ofte en mnd eller lengre før guilds fikk ned de (iallefall på min server). Dette har jeg enda ikke sett noe av i wotlk, og det var også mye mindre av det i tbc, ting går liksom lettere nå..

 

Men, Malygos var et friskt pust, krever litt mere, og hele greia med phase 3 gjør det mye mere dynamsik, og folk som er casuals tror jeg kommer til å starte å slite der.

 

Folk som hele tiden pusher content vil nesten alldri ha problemer over lengre tid på en boss, de vil lære litt og litt, og ta bossen etter maks et par dager.

 

Og ikke minst, Mange top guilds farma instancer i hjæl på beta server.

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
Jepp, alt for lett.

 

Hvis ikke 3.1 blir vanskeligere så ser jeg mørkt på fremtiden til WoW.

 

Mørkt?

 

De har jo gjort noe genialt. De har gjort raiding enklere for casuals, og casuals utgjør største delen av spillerbasen. Så det er kanskje mørkt for deg, men for Blizzard er det jo bare flott.

 

Det blir uansett som å jukse i singleplayer spill, du blir god, får det du er ute etter, så blir spillet kjedelig. Man holder ikke på folk på den måten. Å alltid ha noe å strekke seg etter er det som gjør et spill verdt å spille.

Lenke til kommentar

Det er altid noe å strekke seg etter. Det er det som er så genialt med det nye systemet.

Sartharion 10 man med 3 drager oppe feks. finfin skrytetittel!

 

Når det gjelder vanskelighetsgraden så er den spot-on, spillet lages ikke for Nihilum eller andre osm har 10 timer spilling daglig til rådighet, men for oss andre som har jobb, skole, venner, kjærester og andre ting å finne på, og som ikke har tid å wipe annahverdag i 4 uker for å downe en boss.

 

95% av spillerne var aldri innom Naxx før TBC, og samme gjelder Sunwell. Hvorfor skal bare 5% av spillerne få nytt content, mens resten av oss må gjøre det samme gammle hele tiden?

 

Slik det er nå så får stort sett alle som har en guild mulighet til å se alle raid instancer, og dem som trenger utfordringer får det gjenomm achivementsystemet.

Lenke til kommentar

Problemet er jo at spillet blir ikke tuna for casuals, det blir tuna for de dårlige spillerne.

 

Hvorfor tror du guilds som Nihilum dreper bosser de ikke har prøvd på før på et par timer mens andre guilds stanger på bosser det har vært taktikker på i flere måneder? Jo, fordi de er dårlige.

 

Det går jo selvfølgelig ut over all som faktisk er gode når alle har cleara alt content. Du er nødt til å ha vanskelig content i et spill også så alle har noe å strekke seg mot. Jeg føler hvertfall ikke at jeg har oppnådd noe om jeg har cleara alt content sammen med 95% av alle andre.

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar

Blizzard har sagt at Naxx skal være lettere enn Kara. De ønsker at flere skal få oppleve PVE-raiding, både ved å legge listen litt lavere og ved å tilby flere 10-manns raid. Jeg tror det var relativt få som fikk oppleve raiding tidligere. Da man kom til level 70 startet man en ny karakter eller skaffet seg PvP-epics.

 

Jeg syns strategien har vært vellykket. Selv om 2%-eliten (en god del av dere på forumet her tipper jeg :) ) sikkert syns det er for lett tror jeg veldig mange, feks i små casual guilds, gleder seg over muligheten til å se mer PVE-content uten å måtte la det gå utover skole og jobb. Det blir sikkert større utfordringer i 3.1 og hvis mange nok har fått tid til å geare seg opp i Naxx, blir sikkert flere med på veien videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...