Gå til innhold

Salg hos play.com


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss, jeg forstår ikke hvorfor ikke noen har tipset meg om den butikken før! :D

 

Men hvor mye kom den pakken med to ting i, Fruktkake? Har du prøvt å kjøpe noe over 18 pund? Måtte du da betale MVA og fortollingsgebyr?

 

Og forresten, må man bare betale MVA for det over 200kr, eller for hele gebyret?

Lenke til kommentar

Har et spørsmål angående adresse sending, jeg bor for tiden på folkehøyskole i voss, og når jeg registerte adresse osv, skrev jeg adressen hit på begge linjene, er det feil av meg? må jeg opplyse hvor jeg til vanlig bor? når jeg ikke går her, bor jo på en måte her, men kortet står i mitt navn på min hjemme adresse, så hva burde jeg gjøre? bare la det stå eller endre?

Lenke til kommentar

Wow så mye spørsmål dere har, blir helt svimmel jeg :p

 

Det er jo en helt vanlig nettbutikk! Skriv inn adressen du vil de skal sende til, betal over nett som du gjør alle andre steder og sørg for at hver bestilling er under 200 om du vil slippe toll. Er ikke vanskeligere enn det.

 

Pakkene kommer når de kommer, som helt vanlige nettbutikker med stor pågang så tar det noen ganger kort tid, og andre ganger lengre tid...

Lenke til kommentar

Med mindre du har funnet ny informasjon i det siste, Slux, er det ingen som er så synske at de kan vite slikt fra før. Derfor blir det dumt å klage på at folk spør. I tillegg til å diskutere er det jo derfor vi har diskusjon.no.

 

Grunner til at man ikke vet hva man skal skrive på adress, for eksempel, kan være at man må skrive post-kode. Og om man da skal skrive post-koden i address i tillegg til under feltet post-code.

 

Og det er jo ikke så åpenbart om man skal betale moms på de første 200kr hvis man kjøper over 200kr eller om det bare er på det som er over 200kr. Man betaler jo f.eks. ikke 50% skatt på hele beløpet på det man tjener over 40k på frikortet.

Lenke til kommentar

Artig at jeg ikke viste det siste - kan du forklare..? ;) Kan godt ta detpå PM. Poenget mitt her er at folk spør noe så voldsomt detaljert og kompliserer det hele noe så ufattelig for seg selv. Jeg klarte å skrive inn denne informasjonen helt greit første gang jeg bestilte når jeg var 15 år uten at jeg var noe geni, om du skjønner. Logikk er en fin bil, selv om man selvfølgelig må kunne spørre på et forum.

 

Når jeg snakker om å komplisere det for seg selv kan jeg tippe at det dukket opp ett par: ??? i hodet ditt også etter å ha sett svarte du fikk på din forrige post, uten å henge ut noen.. :)

Lenke til kommentar
Man betaler jo f.eks. ikke 50% skatt på hele beløpet på det man tjener over 40k på frikortet.

Det er både riktig og feil. Les meir under.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvis du ikke leverer nytt skattekort når fribeløpet er brukt opp, skal arbeidsgiveren trekke 50 prosent skatt av inntekten som er over fribeløpet.

Arbeidsgivar skal trekke deg 50%, men det er kun fordi du ikkje har skattekort. Kor mykje du skal betale kan du rekne ut med enkel skatteberegning. Om du ikkje skaffer deg skattekort, som i praksis kun er eit kort som seier kor mykje skatt arbeidsgivar skal trekke, må du betale 50% skatt, men du får igjen det du betaler for mykje på ligninga neste år. Du kan betale 5% eller 95%, alt vil bli gjort opp på ligninga uansett. Einaste forskjellen er når du får pengene og eventuelle renter.

 

Eg veit dette er OT, men måtte forklare utsagnet til Arne litt.

Eg bestillte 35 filmar frå Play.com i går til ca £5 per stykk. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...