Gå til innhold

GTA IV med SecuROM

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poenget var vel at GTA:SA var ein bedre port, og i mindre grad eit åpenbart hastverksarbeid som ved denne anledning. Men folket gir nok Rockstar nokre dager for å få ut ein patch eller to for å optimalisere litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
GTA iv er failure uansett konsoll/pc da...san andreas er bedre på ALLE måter...

Integrert multiplayer virket artig.

Ang. SecuROM-diskusjonen og hva som fører til hva er tullete.

Det ligner situasjonen ang. kollektivtrafikk. Vil økt tilbud og mulighet føre til større bruk av kollektivt, eller må vi tvinges over på det ved å frataes alle andre muligheter først? Altså lide, så nyte, eller snu en trend uten at noen lider og så nyte?

Gjest Slettet+981234789
Skrevet

dere gjør det vanskligere enn det må være,

kjøp spillet, last ned en pirat kopi og installer den...

Skrevet

Wow.. det der var ille! Håper de gjør noe med det der. Har bestillt spillet, men vurderer muligens pirat utgaven hvis jeg må igjennom alt det der.. Men da ryker vell multiplayer delen?

Gjest Slettet-EIV2CS
Skrevet

Helt rett, du kan ikke spille online med en piratversjon, med mindre det er noen form for aktiveringskode du trenger. Dette vet jeg ikke noe om da jeg ikke har GTA på pc.

Skrevet
Wow.. det der var ille! Håper de gjør noe med det der. Har bestillt spillet, men vurderer muligens pirat utgaven hvis jeg må igjennom alt det der.. Men da ryker vell multiplayer delen?

Å herregud da. Det tar deg ikke en måned å installere spillet da. Det tar et par minutter ekstra ja, men har du ikke det til overs en gang, så har du vel ikke tid til å spille heller.

Latterlig å klage over, når man burde klage på hvor dårlig optimalisert dette spillet er istedet.

Skrevet (endret)
Å herregud da. Det tar deg ikke en måned å installere spillet da. Det tar et par minutter ekstra ja, men har du ikke det til overs en gang, så har du vel ikke tid til å spille heller.

Latterlig å klage over, når man burde klage på hvor dårlig optimalisert dette spillet er istedet.

Jeg klager på alle problemene som dette spillet sliter med, ikke bare det som står på den siden. Det og laste ned flere ekstra programmer og registrere seg på to sider bare for og få lov til og installere spillet er totalt unødvendig. Det burde ikke være noen ekstra programmer, og bare en (helst valgfri) registrering når man skal spille online. Og når da den meningsløse drm'en og dårlig ytelse kommer i tillegg, så har folk en god grunn til og klage. Nå har jeg riktig nok ikke fått spillet enda, men det høres ut som de har rotet godt med dette.

Får se i morgen. Håper jeg ikke opplever noen store problemer, og at de er raske med å patche det som er der.

Endret av Sneakydecoy
Skrevet

det er en feil med game society, bare ikke logg inn, start spillet (singleplayer) og når du er inne, alt tabber du ut til skrivebordet å logger deg inn ^^

da kan du evt bruke mobilen du får til å logge deg på en match

Skrevet
det er en feil med game society, bare ikke logg inn, start spillet (singleplayer) og når du er inne, alt tabber du ut til skrivebordet å logger deg inn ^^

jøss, ser man det :) nå virka det ja.. Takk, men det er vell noe som må fikses med patch i senere tid. Mye småfeil med det enda virker det som :p Krever endel også, men må skru ned grafikken litt tror jeg :p Men Takk SaNux, kan hvertfall spille det nå :)

Skrevet

jøss, ser man det :) nå virka det ja.. Takk, men det er vell noe som må fikses med patch i senere tid. Mye småfeil med det enda virker det som :p Krever endel også, men må skru ned grafikken litt tror jeg :p Men Takk SaNux, kan hvertfall spille det nå :)

hehe np, stressa litt med det samme for et par timer siden, skumma google, and whaddaya know? fikk det til :p

btwm noen som vil spille over nett? :) tror LIVE nicket mitt er Sanux

Skrevet
Rockstar har allerede forsvart bruken av SecuRom. De tvinges til å bruke det siden DERE laster ned spill. Men de har fjernet aktiveringsdelen så du kan installere spillet på så mange maskiner du bare gidder. Så dere har ingenting å syte over.

Ok,Kan du tenke over det du sier?

Se her, selv om "Dere" Laster ned spill, tar det ikke en uke, før den fattige beskytelsen blir knekt, og NO-CD blir lagt ut. Uansett hva man gjør, vil folk laste ned spill. Så hva er vits med all den crap som ødelegger spillet.

Skrevet

Problemet slik spillbransjen oppfører seg nå er at de straffer de lovlig betalende kundene og legger hinder for disse. Tenk om du ble stoppet i trafikken og fikk bot fordi, "noen" hadde kjørt for fort på den strekningen! Hvordan hadde det føltes?

De tre siste spillene jeg har kjøpt har hatt bugs som gjør at de ikke er spillbare. Får ikke veldig lyst til å fortsette å betale for noe som i beste tilfelle kan kalles beta da.

Skrevet

Personlig kan jeg fint kjøpe et spill med SecuROM, men den blir ikke lenge på spillet, for å si det slikt. Og det i seg selv er vel egentlig like ulovlig som piratkopiering (satt litt på spissen). At man ikke skal få fjerne virus på egen pc er trist. Glad jeg har hatt GTA IV lenge, jeg. Xbox gjør meg glad.

Skrevet
Problemet slik spillbransjen oppfører seg nå er at de straffer de lovlig betalende kundene og legger hinder for disse. Tenk om du ble stoppet i trafikken og fikk bot fordi, "noen" hadde kjørt for fort på den strekningen! Hvordan hadde det føltes?

De tre siste spillene jeg har kjøpt har hatt bugs som gjør at de ikke er spillbare. Får ikke veldig lyst til å fortsette å betale for noe som i beste tilfelle kan kalles beta da.

Spillbransjen i sin helhet bruker ikke alle SecuROM. Jeg har full forståelse for at kopibeskyttelse er nødvendig, og har ennå til gode å oppleve et eneste problem med PCen som har vært relatert til DRM.

Om du hadde vært spillutvikler og opplevd at en stor del av inntekten din forsvant pga piratkopiering, ville ikke du forsøkt å hindre det?

Fakta er at piratkopiering er til betydelig skade for PC-markedet for spill. Allerede i dag ser vi at spill blir først lansert til konsoller, og PC flere måneder etterpå. Man trenger ikke være rakettforsker for å se at situasjonen kan ytterligere forverre seg og at PC kan bli sløyfet i sin helhet pga inntektstapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...