Gå til innhold

Erfaringer med Samsung LE46A557?


Anbefalte innlegg

Har oppdatert ja. fortsatt samme problem med piping hvertfall

 

Fikk du norske menyer da? Noen forbedringer ellers? Hvis det er helt uproblematisk å bruke firmwaren på den norske Samsung-sidene, så prøver jeg den jeg også.

 

Ang. piping er jeg kvitt det. Virker som om pipingen oppstår når signalkilden har 60 Hz og det vises en ganske hvit bakgrunn. Jeg kjører PC via DVI->HDMI på HDMI2-inngangen, og har ikke vært plaget av piping etter jeg satte ned til 50 Hz. Opplevde også pip ved bruk av Blu-ray-spiller, men det forsvant også når jeg fant innstillinger der den ikke sender 60 Hz-signal.

 

Er det med VGA du sliter med piping?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer at det er samme TV med forskjellig design. 556 har sidemonterte høyttalere, mens 557 har undrliggende om jeg ikke husker feil.

 

Generelt sett bør du være obs på at det andt siste tallet på Samsungmodeller kan indikere spesifikasjonsavvik. A566 har f.eks MPEG-4 dekoder.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
Det stemmer at det er samme TV med forskjellig design. 556 har sidemonterte høyttalere, mens 557 har undrliggende om jeg ikke husker feil.

 

Generelt sett bør du være obs på at det andt siste tallet på Samsungmodeller kan indikere spesifikasjonsavvik. A566 har f.eks MPEG-4 dekoder.

MPEG4 trenger jeg ikke. Dreamboksen fikser det meste. Risk-TV kan pakke sammen. Da skal jeg sjekke 556 i morgen. Elkjøp har 556 til 7490,Elprice selger 557 til 9990. Hvis det er samme tv er det bra prisforskjell. Ser også at 556 bare har en scart, 557 har to og støtter 24p real movie, som jeg ikke aner hva er.

Endret av ingebil
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Går det an å oppdatere firmwaren på egenhånd til nordisk språk?

 

Du trenger ikke å oppgradere firmware for å få nordisk språk, alle samsung tv'ene har samme firmware fra fabrikken uavhengig av hvilke land den skal selges i. Det du gjør er å aktivere nordisk språk i systemmenyen

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...