Gå til innhold

ArmA II: Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Enig. AI-en er ikke noe og skryte av for å si det slik.

 

Med tanke på omfanget av spillet så er AI'en ganske avansert. Jeg har hatt blandede opplevelser på godt og vondt. Er man en gruppe soldater som møter en annen gruppe soldater så viser AI'en seg på sitt beste. Begge parter gjør sitt beste for å utmanøvrere fienden. AI'en er ikke særlig flink til å kjøre eller fly da, men det påvirker ikke gameplay så mye at det ødelegger spillet. Bare vær forberedt på at vennlige kjøretøy kan prøve å kjøre deg ned noen ganger. Det finnes noen bugs, men tør å påstå at denne AI'en er av de mest avanserte som fins i et spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først!! :D

 

ArmA II Stand-alone Expansion Announced

 

post-77472-1250183488_thumb.jpg

 

http://ve3d.ign.com/articles/news/49566/Ar...-Pack-Announced

 

Håper dette ikke senker hastigheten på patch-arbeidet. Også håper jeg at de har lært fra Queens Gambit at ekspansjoner må gjøres skikkelig.

 

Quote fra utvikler:

 

"Bohemia Interactive is fully committed to supporting the existing ARMA II user base whilst also working on the expansion pack, this will not only allow us to introduce a new and original theater of war to the simulation series, but also improve numerous areas of the core game, for both the original game and the expansion, where we can go even further with adding completely new features" said Marek Spanel, Bohemia’s CEO.

 

Dette høres jo bra ut. Men har litt vanskelig for å tro så mye på dette med tanke på historien til BI...

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
De kunne sikkert gjort ferdig patchene over dobbelt så fort dersom de hadde utsatt denne utvidelsespakken.

 

Slik jeg forstår denne saken, så har de en rekke 2d/map/3d/lyd osv artister, som ville måtte permiteres dersom man ikke starter ett nytt prosjekt tidlig. Disse får ikke arbeid i vanlig patching.

 

Det er en gruppe programmerere som fortsett har patching av Arma 2 som sin oppgave.

 

Cri: Ekspansjonen skal være satt til ett land basert på satelittbilder av ett område i Iran, noe som betyr ett annet map enn det som fulgte med Arma 2. Det er også US Army, og ikke US Marine corps som det var i Arma 2.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
Ikke verst ! Spiller dere tvt også da eller ?

 

EDIT: ser slik ut ja :blush::D

 

 

Kan spille hva du vil, helt opp til hva de som spiller på serveren og deltar i community vil ha :) Med andre ord så er det spillerne som bestemmer.

 

@Sparks : Joda. Men jeg er ikke sikker på om BIS var helt bestemt på hvordan Chernarus skulle se ut før de begynnte å lage spillet, og kanskje hadde de tenkt seg ett iransk miljø istedet for russisk. Kanskje laget de 120 missions hvorav 15 ble Red Harvest. Det jeg mente er at de helt sikkert har mer material enn hva som ble gitt ut i orginalversjonen. ENIG -> Har ikke så mye å si på patchinga om 2d/map/lyd/3d sitter å jobber med noe.

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Ville kjøpt DvD versjonen, eller en DL utenom Steam, hadde jeg vært deg. Det er såpass mye filer og ting man kan endre på.. lage missions, skins og tonnevis av AddOns og diverse. Spillet er ganske åpent i forhold til mange andre spill der community bidrar til hvordan ting skal se ut. Er man ikke veldig inne i Steam og mappestrukturer osv så kan det være lettere å finne informasjon på div nettsider som ikke nødvendigvis forteller om hvordan man skal gjøre det for å få det til å fungere i Steam versjon. Med en "fri" utgave ser jeg for meg at du vil ha mer kontroll

Lenke til kommentar

Jeg spillte meg til mission 3 (manhattan). Da gadd jeg ikke mer. Campaign virker utrolik keikete lagt opp. Spesiellt det med at man ikke kan miste teammates uten at mission avsluttes. Hallo Det er krig? Forvent tap.

 

Men jeg gav ikke opp. Det jeg gjorde var å hoppe online, mye mer gøy! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...