Gå til innhold

Vista SP2 klar i april?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan huske folk hadde stor tro på Vista og jeg.

 

og kan også huske hvor skuffende det var for mange,

selv har jeg kjørt vista i over et halvt år nå og har ingen problemer med det. og jeg ser heller ingen vits i å installere xp på den maskina jeg har nå.

 

men såklart har jo folk forskjellig smak.

Lenke til kommentar
Hopper rett på W7 jeg ihvertfall ... :)

 

 

Bruker Vista Utimate SP1 64-bit nå. Så kommer nok til å bruke SP2. Men når Windows 7 kommer, så er det "bye bye" Vista

 

 

Mitt synspunk så syns jeg at det er tåpelig at Microsoft kommer med et nytt OS. Windows 7 kunne egentlig vært en oppdatering for vista. Microsoft skulle heller ha konsentrert seg gjøre vista bedre, ikke bare gjør et produkt halvferdig, og så hoppe videre til å lage et nytt OS.

 

 

 

 

 

Men slik er jo dagens marked i dag.. syns folk skulle ha boikottet windows 7 og holdt seg til vista , XP, LInux, osv... Slik at mircosoft ikke bare tenker penger, men folk tenker ikke slikt i dag.

 

Begynner å vurdere linux..

Lenke til kommentar

Ikke for å klage eller noe sånt, men Vista har vist seg selv å være mer stabil enn XP når du tenker tidsperioden de har vært ute.

 

XP ble ikke spesielt bra før SP2 kom ut, og vist du installerer XP nå må det være med SP2 ellers ligger du syltynt ann med virus og slikt.

 

Alle Windows versjonene til nå har hatt barnesykdommer, og slikt kommer det alltids til å være. Mest p.g.a. at de trenger folk til å teste Windowsen før de kan finne feilen.

Selv om en PC på AMD X2 4000+ ATI Radeon 1600 kan åpne filer i zip betyr ikke dette at en Intel Pentium 4 3GHz GeForce 7600GT klarer dette knirkefritt.

 

Grunnen til at de slipper et uferdig OS ut i markede er for at vi brukerene kan teste OSet til dagligdags bruk og gi feedback om hva som er gale.

 

Å komme med kommentarer om at XP er bedre enn Vista er helt meningsløst, det er 3 Service Packs til XP og det er for en grunn, mens det er bare 1 til Vista.

Den dagen Vista får sin tredje Service Pack så vil nok brukererfaringene være mye det samme med XP SP3.

 

Nå tar jeg et eksempel:

Jeg kjørte Windows 95 når det var nytt, da Windows 98 kom ut dret jeg i det helt til Windows 98 SE var klart, da var mye fikset og det var verdt oppgraderingen.

Jeg kjørte også Windows 98, hoppet over ME (For sikre grunner!) og 2000 og XP helt til SP2 var klart. Da så jeg en grunn for å oppgradere (Selv om jeg personlig syns 98 var det beste)

 

Jeg kjører Selv Vista uten SP (pga mistet noe støtte for spill (Dette gjelder kun denne laptoppen og ikke den andre jeg har)) og er fornøyd med det, selvølgelig klarer jeg å møte på en BSOD men disse hadde jeg også møtt på med XP hvis jeg hadde kjørt den på samme måte som jeg gjør me Vista.

 

Gleder meg til Windows 7 selvom jeg ikke liker den nye taskbaren. (pin og unpin? hva er poenget?) Håper vi kan velge mellom standard taskbar og den nye.

Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg dualboot med xp32 bit home og windows vista ultimate 64 bit, når windows 7 kommer er det hade til både xp og vista for min del. Jeg må si av min personlige erfaring at xp er fortsatt best til spill, mens vista har kommet seg ganske bra, men vista er overhodet ingen erstatter for xp.

Endret av Mr_tranquilizer
Lenke til kommentar
Vil støtte for blu-ray si at jeg kanskje kan se blu-ray i mediaportal uten powerdvd?

Nei, i motsetning til det tullet Simen1 skriver så har dette ikke noe med DRM å gjøre, men det tillater Windows å brenne data til Blu-ray plater uten 3. part programmer.

 

Jaja, det var jo bajs! Det er bare jalla løsninger, og PDVD er håpløst uten ordentlig støtte for MS fjernkontroll. Takk for oppklaringen :)

Lenke til kommentar
Det "tryggeste" OSet er Windows98, det lages ikke virus til dette lenger. XP er main target og Vista virker å være vanskeligere å infisere med trojanere og skit enn XP.

For de som bygger botnet er servere med god nettilgang 24 timer i døgnet de mest yndede målene. Med andre ord server-OS som Windows 2003, Suse enterprise server (SLES) og Red Hat. Eller rettere sagt: Windows 2003 er et yndet mål fordi SLES og Red hat ikke lar seg kapre. Windows 2003 er riktignok ganske sikkert det også, men det er på ingen måte så sikkert at folk med onde hensikter gir opp så lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...