Gå til innhold

Norge - Et lykkeland for illegale og kriminelle innvandrere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor kaster 95 prosent av asylsøkerne identifikasjonspapirene, hvorfor jukser så mange av de pakistanske drosjeeierne, hvorfor selger afrikansk ungdom narkotika ved Oslo S, hvorfor betaler ikke frisører på Oslo øst skatt? Hvorfor knuser noen en krykke mot et hode til en forsvarsløs mann? Svaret er nokså banalt, fordi vi tillater det. Så er da Norge også et paradis.

- Jon Hustad, journalist

Bra artikkel, godt sagt!

Lenke til kommentar
Veit du eigentleg kor liten del av dei som seie at dei blir forfulgt faktisk blir det?

Ikke i detalj, nei. Men jeg kjenner personlig noen - og her snakker vi ikke at de ikke ville fått jobb i hjemlandet. De ville i beste fall blitt kastet i fengsel. At noen lyver på seg en historie er synd, men ingen grunn til å stenge grensene.

 

Viss alle som seie at dei er i fare for å bli drept i heimlandet sitt faktisk er det, har dei i landa store problem med å få drept dei. Det er ENORME mengede folk!

Det fungerer ikke slik at alle blir skutt så fort man er tilbake i hjemlandet. Det er snakk om frykt for å bli forfulgt.

 

Om de risikerer straff i hjemlandet, bør ikke det hindre oss i og sende de ut av Norge.

Snakker du om kriminelle, er jeg veldig enig med deg. Men jeg mener mennesker som er rammet av etnisk rensing, forfulgt på grunn av religion og lignende.

 

Det er også uheldig at disse 159 personene er i stand til å generalisere samtlige flyktninger som vil til Norge.

 

 

Utover dette er det et par stykker som diskuterer her, som jeg ikke tror vet hvor heldige de er. Skal ikke skryte på meg allverdens erfaringer, men om man er i stand til å sette seg inn i en flyktnings situasjon, vil man neppe si "send ham ut" fordi han ikke har ID - papirer.

 

Edit: Jeg er usikker på om diskusjonen går over tingens tilstand her hjemme (Hustad sin artikkel) eller innvandringspolitikken. Jeg skrev med tanke på den siste. Ulovligheter skal selvfølgelig slås ned på, samma påkker hvilken bakgrunn man har.

Endret av Eirik_a
Lenke til kommentar

Fra dagens VG:

 

Oslo-folk som vil unngå å bli ranet bør holde seg unna nedre del av Karl Johan, Jernbanetorget, Akerselva og nedre Grünerløkka, mener politiet i hovedstaden.

 

Flere personer har blitt utsatt for grove ran i Oslo sentrum i år sammenlignet med i fjor. Økningen er på 15 prosent innenfor området Grønland politistasjon dekker - store deler av Oslo sentrum og de østlige, sentrale delene av Oslo.

 

- Det er en god idé å holde seg unna nedre Karl Johan, Jernbanetorget, Akerselva og nedre Grünerløkka, sier etterforskningsleder Inge Sundeng ved Grønland politistasjon til NRK.

 

- Det er dessverre overrepresentasjon av folk med annen etnisk bakgrunn blant dem som utfører ranene, sier Sundeng

 

Ikke noen bombe..... Artikkel.

Lenke til kommentar
Ellers syntes jeg at vi må ha mere sivilpoliti ute i gatene og lage et (bedre) register over disse langerne, hvor de bor etc og ha en del razziaer hos dem for å ta ifra dem varene de tjener penger på. Da blir det jo håpløst for dem etterhvert. Problemet er jo bare at Norge er "så fattige" at vi heller nedbemanner politiet enn å ansette flere. Det koster penger å tjene penger, og så blir det mindre kriminalitet på toppen av det hele....

Med andre ord vil du kaste rettssikkerheten ut av vinduet. Det er en grunn til at politiet ikke bare kan gå inn døren din og snu huset ditt på hodet når de føler for det.

Leste du hva du svarte på der eller? Hvis politiet har observert at jeg selger dop så bør de få lov til å ransake huset mitt og se om de kan finne lageret mitt. Det samme gjelder deg og Ali og Hassan. Jeg mener jo ikke at de skal ha razzia uten videre, men hvis de sivile observerer langere på Plata så kan ikke langerene forvente noe annet.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Fra dagens VG:

 

Oslo-folk som vil unngå å bli ranet bør holde seg unna nedre del av Karl Johan, Jernbanetorget, Akerselva og nedre Grünerløkka, mener politiet i hovedstaden.

 

Flere personer har blitt utsatt for grove ran i Oslo sentrum i år sammenlignet med i fjor. Økningen er på 15 prosent innenfor området Grønland politistasjon dekker - store deler av Oslo sentrum og de østlige, sentrale delene av Oslo.

 

- Det er en god idé å holde seg unna nedre Karl Johan, Jernbanetorget, Akerselva og nedre Grünerløkka, sier etterforskningsleder Inge Sundeng ved Grønland politistasjon til NRK.

 

- Det er dessverre overrepresentasjon av folk med annen etnisk bakgrunn blant dem som utfører ranene, sier Sundeng

 

Ikke noen bombe..... Artikkel.

Dette er en skremmende utvikling. At politiet gir opp der utfordringene er for store er ikke bra. Politiets utlendingsenhet jobber kontinuerlig med og opprettholde lover or regler, men blir møtt med hån og flir fra de kriminelle. Når illegale innvandrere i Norge ler av politiet, burde virkelig det gjøre at politikerne våkner fra handlingslammelsen. Men dette gjør det ikke :nei: Hvor skal vi begynne?

Lenke til kommentar

Politidiskusjonen trenger man ikke dra inn her, siden politiets oppgave er å håndheve loven, ikke ta seg av innvandrere. Å ansette flere politifolk og stramme inn på de delene av lovverket som ikke har med innvandring å gjøre er feil måte å gå fram.

Selv om en del lovbrudd utføres av innvandrer så er ikke det på noen som helst måte nok til å ofre rettsikkerheten til vanlige borgere.

Man er uskyldig til det motsatte er bevist og det gjelder alle, inkludert innvandrere, med eller uten papirer.

Endret av Mith
Lenke til kommentar

Vel alt henger sammen. Og når jeg spør om hva vi kan gjøre er det legetimt og komme med innlegget som Geir gjorde, men det til sies, så er jeg enig at politiet har sine oppgaver og UDI har sine, derfor jeg lurte på om Politiets utlendingsenhet var i en særstilling. Men så du dokumentaren Mith? Illegale innvandrere i Norge ler av politiet! Dette er ikke en holdbar situasjon.

 

edit: Leif

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Politidiskusjonen trenger man ikke dra inn her, siden politiets oppgave er å håndheve loven, ikke ta seg av innvandrere. Å ansette flere politifolk og stramme inn på de delene av lovverket som ikke har med innvandring å gjøre er feil måte å gå fram.

Selv om en del lovbrudd utføres av innvandrer så er ikke det på noen som helst måte nok til å ofre rettsikkerheten til vanlige borgere.

Man er uskyldig til det motsatte er bevist og det gjelder alle, inkludert innvandrere, med eller uten papirer.

Den skjønte jeg ikke. Det er da kriminelle innvandrere som er tema for tråden. Hvem skulle tas seg av dem, om ikke politiet? Og hvis politiet er kollektivt sykmeldt, så gjør det vel jobben lettere for de kriminelle, enten de er innvandrere eller norske.

 

Hvordan mener du ellers at rettssikkerheten ofres ved at vi har flere politifok på jobb? Det er vel ikke antallet poltifolk som bestemmer det, det er mandatet de har i lovverket...?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Så ikke dokumentaren, men jeg ler også av politiet. Har det noe med diskusjonen å gjøre? Er poenget at folk ler av politiet eller hvorfor de ler av politiet? Hvorfor skal man ikke få kritisere politiets måte å håndtere saken på om man er innvandrer?

 

Man kan ikke legge ansvaret for kriminelle innvandrer over på politiet når de hverken penger eller andre resurser til å opprettholde driften av sine egne ansvarsområder.

Lenke til kommentar
Den skjønte jeg ikke. Det er da kriminelle innvandrere som er tema for tråden. Hvem skulle tas seg av dem, om ikke politiet? Og hvis politiet er kollektivt sykmeldt, så gjør det vel jobben lettere for de kriminelle, enten de er innvandrere eller norske.

 

Hvordan mener du ellers at rettssikkerheten ofres ved at vi har flere politifok på jobb? Det er vel ikke antallet poltifolk som bestemmer det, det er mandatet de har i lovverket...?

 

Geir :)

 

Det er sant at det er kriminelle innvandrer som er temaet, men for å dra diskusjonen bort fra straffer og utkastelse som tross alt koster skattebetalere penger så bør man fokusere på hvorfor de kommer hit, og ikke hvordan de skal stoppes når de først har kommet. Jeg mener da at å true med ett strengt lovverk og mye politi i gatene for å skremme ikke er veien å gå.

At politiet er kollektivt sykmeldt skjønner jeg godt når de har de arbeidsvilkårene som det har.

 

Du helt rett i at antall politifolk på jobb ikke svekker rettssikkerheten, men ett strengere regelverk, som nevnt over i tråden, gjør nettopp det.

Endret av Mith
Lenke til kommentar
Så ikke dokumentaren, men jeg ler også av politiet. Har det noe med diskusjonen å gjøre? Er poenget at folk ler av politiet eller hvorfor de ler av politiet? Hvorfor skal man ikke få kritisere politiets måte å håndtere saken på om man er innvandrer?

Nå er motivene for denne hånlige oppførselen varierende fra person til person, du ler av politiet, da de ikke gjør jobben sin, mens mange illegale innvandrere ler av de fordi politiet ikke kan røre de. Poenget er ikke at folk ler av politiet, men hva vi kan gjøre med det faktum at det finnes 18.000 illegale innvandrere i Norge. Og hva vi skal gjøre med de innvandrere som har fått endelig avslag, men som ikke kan sendes ut av landet fordi de nekter og oppgi identitet og opprinnelsesland, her har vi poenget. Disse innvandrerene har ikke rett til og kritisere Norge på noen punkter, da de ikke er en del av felleskapet. De har ikke lovlig opphold og bør innfinne seg deretter. Dessverre følger ikke politikerne opp.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Ellers syntes jeg at vi må ha mere sivilpoliti ute i gatene og lage et (bedre) register over disse langerne, hvor de bor etc og ha en del razziaer hos dem for å ta ifra dem varene de tjener penger på. Da blir det jo håpløst for dem etterhvert. Problemet er jo bare at Norge er "så fattige" at vi heller nedbemanner politiet enn å ansette flere. Det koster penger å tjene penger, og så blir det mindre kriminalitet på toppen av det hele....

Med andre ord vil du kaste rettssikkerheten ut av vinduet. Det er en grunn til at politiet ikke bare kan gå inn døren din og snu huset ditt på hodet når de føler for det.

Leste du hva du svarte på der eller? Hvis politiet har observert at jeg selger dop så bør de få lov til å ransake huset mitt og se om de kan finne lageret mitt. Det samme gjelder deg og Ali og Hassan. Jeg mener jo ikke at de skal ha razzia uten videre, men hvis de sivile observerer langere på Plata så kan ikke langerene forvente noe annet.

Jada, jeg leste før jeg skrev. Kanskje bedre enn du leste ditt eget innlegg virker det som. Det jeg har uthevet ovenfor har jeg tolket som følger: Du ønsker å lage et register over dømte doplangere, og utføre razzia hos dem nå og da, tilsynelatende så lenge som helst siden du ikke sier noe om det. Altså ønsker du å bruke ferdig oppgjorte forbrytelser som skjellig grunn til mistanke. Det bryter med rettssikkerheten.

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar
Det er sant at det er kriminelle innvandrer som er temaet, men for å dra diskusjonen bort fra straffer og utkastelse som tross alt koster skattebetalere penger så bør man fokusere på hvorfor de kommer hit, og ikke hvordan de skal stoppes når de først har kommet. Jeg mener da at å true med ett strengt lovverk og mye politi i gatene for å skremme ikke er veien å gå.

At politiet er kollektivt sykmeldt skjønner jeg godt når de har de arbeidsvilkårene som det har.

 

Du helt rett i at antall politifolk på jobb ikke svekker rettssikkerheten, men ett strengere regelverk, som nevnt over i tråden, gjør nettopp det.

 

 

Jeg mener at flere politifolk og et strengere lovverk er det som må til

Må ha politifolk til å ta de som bryter lovene også :)

Lenke til kommentar
ja, men også overvåke (sivilt) de som står åpenlyst på Plata og dealer...

Nå hjelper det faktisk i mange sammenhenger ikke at de tar de på fersk gjering. Kan de ikke sende de ut, blir de værende i Norge på ubestemt tid. De kan hevde at de skal søke asyl og dermed må de på nytt igjennom mølla. De stikker av på vei til asylmottaket og er igjen ute i de fri og kan forsette på sin kriminelle sti :nei: Vet ikke om man skal le eller gråte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...