Gå til innhold

Norge - Et lykkeland for illegale og kriminelle innvandrere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes det er prisverdig av Kirkens nødhjelp å hjelpe mennesker i nød.

Mener at alle som oppholder seg i Norge bør få livsviktig legehjelp om de trenger det, men så bør de tas hånd om av rette myndigheter om de oppholder seg her ulovlig.

Det er ikke Kirkens Bymisjon oppgave å opptre som politiets høyre hånd. Det ville bare underminert deres posisjon. Det at de ikke overleverer papirløse asylsøkere til politiet er det som gir dem den nødvendige posisjonen i miljøet. Om de overleverte papirløse asylsøkere til politiet ville det vært enda farligere for de det gjelder å oppsøke Kirkens Bymisjon enn å oppsøke legevakta. Jeg håper også at politiet holder seg langt unna og ikke bruke Kirkens Bymisjon som fluepapir.

Endret av Thlom
Lenke til kommentar
Menneskeverd og nestekjærlighet må veie tyngre enn behovet for å støtte en udugelig stat i innvandringsspørsmål. Klarer ikke staten å løse disse problemene på en human måte så får de ansvar for det selv, ikke tvinge bymisjonen eller andre til å gå på tvers av sine prinsipper for å få det til.

Nå er det ikke bare "staten" som blir den skadeildene part i denne sammenheng. Men ril syvende og sist det norske folk. Ingen skal tvinge noen til noe, men det burde være en minstekrav å følge lover og bestemmelser til det land man hører til. At andre ser anderledes på dette respekterer jeg, men det er ikke dermed sagt at jeg vil godta det. Jeg mener at Kirkens Bymisjon i denne sammenheng burde vært i tettere dialog med UDI og utlendingsmyndighetene.

 

Skal vi alle begynne å spørre etter papirer før vi gir en tier til tiggeren på gata? Det hjelper dem jo å "opprettholde sin illegale status".

Dette da i prinsippet to forskjellige spørsmål. En uteligger er da ikke per definisjon kriminell. Vedkommende bruker mulig narkotiske stoffer som er ulovlige i Norge og på bakgrunn av dette kan vedkommende utføre kriminelle handlinger. Vedkommende har mest sannsynlig også lovlig opphold i Norge. Dette er derfor vanskelig å sammenligne, men jeg skjønner retorikken.

 

Det er statens og politiets problem, det bør ikke være helsevesenets. At disse "per definisjon" er kriminelle er irrellevant. Selv kaldblodige mordere får legehjelp i Norge, så lenge de har lovlig opphold.

Dette er ikke irrelevant i mine øyne. Ja, "kaldblodige mordere" får også legehjelp i Norge, men da under oppsyn. En illegal innvandrer blir sluppet ut på gaten etter hjelpen er mottatt, det stilles altså ingen garantier eller muligheter for sikring av vedkommende. Her ville vi også dratt nytte av lukkede asylmottak.

 

Jeg stiller meg ikke negativ til et hvert spørsmål som strammer inn praksisen. Jeg stiller meg negativ til forslag som er inhumane, til forslag som er diskriminerende eller stigmatiserende og til forslag som rammer grupper ukritisk.

Kan dette kombineres på en god måte?

 

Og hvilke tanker gjorde du deg om det?

I tillegg til å være baptistprest, borgerrettighetsforkjemper var vedkommende også en stor tenker. Tanker jeg gjorde meg rundt vedkommende (i denne sammenheng) var om dette kan gjennomføres i praktisk politikk. Er ikke sikker på om store ord og klisjer kan gjennomføres på en rasjonell måte.

Lenke til kommentar
Jeg mener at Kirkens Bymisjon i denne sammenheng burde vært i tettere dialog med UDI og utlendingsmyndighetene.

Det mener jeg også. Departmentet burde ta signalene fra bymisjonen og andre og endre denne politikken. (UDI er forøvrig enig med bymisjonen, tror jeg, de ble instruert av den politiske ledelsen i departmentet.)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Her pågriper politiet asylsøker nummer 84

100 asylsøkere tatt for narkosalg i Oslo. Seks uker etter at aksjonene mot hovedstadens åpenlyse narkoscene begynte er totalt 100 asylsøkere pågrepet for kjøp og salg av narkotika.

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

1244193919174_740.jpg

 

Et av politiets mål med narkoaksjoneni Oslo er å stoppe asylsøkere som kommer til Norge utelukkende for å selge dop. Seks personer er sendt ut av landet. Totalt er 40 saker til behandling hos UDI. Resten er oversendt Politiets utlendingsenhet, eller ligger på vent i rettssystemet. Sakene behandles fortløpende. Asylsøker nummer 84 ble pågrepet torsdag før pinse. På 24 timer - fra torsdag 08.00 til fredag 08.00 - pågrep politiet til sammen 15 personer for narkotikaforbrytelser i Oslo kommune. 10 av dem ble tatt i Grønland politidistrikt - distriktet som huser samtlige av Oslos fem narkotikasentraler. Flere av dem var asylsøkere.

 

Mandag og tirsdag denne uken pågrep politiet fem asylsøkere for kjøp og salg av narkotika.

 

Oslo-folk skal kunne bevege seg rundt i byen uten å få tilbud om narkotika. Asylsøkere som kommer til Norge for å selge dop ødelegger for alle andre. Til nå har vi pågrepet 100 asylsøkere. 6 personer er allerede utvist fra Norge.

Norge forsatt et lykkeland for illegale og kriminelle innvandrere?

 

:hmm:

Endret av roberteh
Korreksjon.
Lenke til kommentar
Norge forsatt et lykkeland for illegale og kriminelle innvandrere?

 

Et soleklart ja! Hvilke andre plasser i verden finner du så naive mennesker som i Norge? Og ved siden av dette så er vi rike, en uslålig kombinasjon når det gjelder å bli et lykkeland for illegale og kriminelle innvandrere.

 

Forøvrig bra at politiet endelig tar et lite tak i problemet, selv om det aller meste av problemet ligger i politikerene og velgerene som stemmer på de.

 

:)

Endret av Jens72
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...