Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Karantene" etter brudd


Gjest Guest_lol_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_lol_*

Jeg gjorde slutt med eksen i slutten av august etter å ha vært sammen med henne i drøyt to år. Forholdet skrantet lenge og vi hadde ikke sex fra mai/juni til det ble slutt. Det var mitt valg og hun har fortsatt følelser for meg. Sa nå til henne at jeg har blitt kjent med en ny jente som jeg skal tilbringe helga med (hos nye jenta). Eksen mente da at 3 mnd etter bruddet var altfor tidlig, og at jeg burde ventet et år i det minste.

 

Nå vet jeg at hun er sprø og kontrollerende, og jeg vet at det er helt opp til meg hvem jeg ønsker å involvere meg med og når. Men hvor lenge er det vanlig å vente før man begynner å treffe nye mennesker i denne sammenhengen? Det vil jo være veldig sprikende, men hva er "normalen" etter et relativt langvarig forhold?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det handler om din respekt for den andre personen og den tiden dere har hatt sammen. To år er faktisk litt lang tid så det har garantert slått noen "røtter" mellom dere iløpet av denne tiden. Kanskje du ikke tar det særlig tungt, men det kan hende at hun gjør det. Og det er skikkelig kjipt med brudd, spesielt om du har sterke følelser for den andre. Slike unødvendig "onde" behøver du ikke å utsette henne for.

 

Med mindre hun er psycho da og aldri vil gi slipp på deg. Strikker genser av navleloet ditt og sånn! :p

Lenke til kommentar

Men herigud da. Det var en grunn til at dere to ikke er sammen. Det at hun har føleser for deg ennå betyr jo ikke en drit, nå. Du har gått videre ikke hun. Slutt å lev i fortiden og fokuser på nåtiden og fremtiden.

 

Du kan da fanden meg ikke bestemme over følelser og for ka tid du faller for ei annen jente når du er singel. Er du singel så er du singel.

 

HUSK: det var en grunn til at det ble slutt!

Lenke til kommentar
Men herigud da. Det var en grunn til at dere to ikke er sammen. Det at hun har føleser for deg ennå betyr jo ikke en drit, nå. Du har gått videre ikke hun. Slutt å lev i fortiden og fokuser på nåtiden og fremtiden.

 

Du kan da fanden meg ikke bestemme over følelser og for ka tid du faller for ei annen jente når du er singel. Er du singel så er du singel.

 

HUSK: det var en grunn til at det ble slutt!

what he said

Lenke til kommentar
Tja... For kvinner er det vanligste å ha neste mann i bakhånd før de dumper typen. Ser ikke noen grunn til at reglene skal være annerledes for oss gutta. Ellers overrasker deg meg at du fremdeles gidder å snakke med eksen din. Slutt med det!

 

Lykke til med ny-dama!

Det var også noe å si? Du må være ekspert.

 

Eksen din har ingenting hun skal si, og man kan som regel ikke styre følelsene sine. Noen er klar etter en uke eller to, noen etter et år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Jeg gjorde slutt med eksen i slutten av august etter å ha vært sammen med henne i drøyt to år. Forholdet skrantet lenge og vi hadde ikke sex fra mai/juni til det ble slutt. Det var mitt valg og hun har fortsatt følelser for meg. Sa nå til henne at jeg har blitt kjent med en ny jente som jeg skal tilbringe helga med (hos nye jenta). Eksen mente da at 3 mnd etter bruddet var altfor tidlig, og at jeg burde ventet et år i det minste.

Syntes det var helt sykt at hun mener du burde vente et år. Hun har da ingenting med når du begynner å date igjen. Hadde skjønt at hun reagerte om du data ei ny etter ei uke, men det der var litt drøyt.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke man skal sette en grense for sånt. Man møter noen når man er klar for det. Enten det er etter 1 uke eller 1 år. :)

 

Forsåvidt einig. Men ofte er det jo slik at jenta kan tru at bruddet skuldast at det er "ein annan". Sjølv om det faktisk ikkje ER "ein annan", så vil ei ny jente etter 1 veke kunne få det til å verke slik. Det kan jo fylgjeleg få jenta til å tru at eksen allereie under forholdet var på gang med ei anna. = Ytterlegare slag i trynet.

 

Men 1 års karantene er for drøyt.. og dessuten vil ein jo tru at eksar vil kvarandre godt. Og då må nye flammar kunne aksepterast etter kort tid.

Endret av Frigata
Lenke til kommentar

Jeg ble dumpa av min tidligere forlovede mens vi prøvde å få barn.. Ting var dønn stabilt, det har hun selv sagt i ettertid og hun er av den typen som ikke har samvittighet til å ljuge om sånt.. Jeg kjenner henne såpass etter å ha vært sjelevenner i 5-6 år..

 

Uansett, hun dumpa meg på en enkelt kveld over noe så enkelt som en stormforelskelse og etterlot meg i gjeld etter å ha betalt mesteparten av leia for HENNES leilighet, et valg hun angret på alt etter to uker, men den dag i dag, over to måneder etter enda ikke har gjort noe med.. Hun kasta meg ut den kvelden, jeg flytta ut dagen etter og dagen etter jeg var ute flytta han inn..

 

Det kommer an på situasjon hva jeg mener er for tidlig, dette er definitivt et tilfelle av for tidlig!

Lenke til kommentar
Jeg ble dumpa av min tidligere forlovede mens vi prøvde å få barn.. Ting var dønn stabilt, det har hun selv sagt i ettertid og hun er av den typen som ikke har samvittighet til å ljuge om sånt.. Jeg kjenner henne såpass etter å ha vært sjelevenner i 5-6 år..

 

Uansett, hun dumpa meg på en enkelt kveld over noe så enkelt som en stormforelskelse og etterlot meg i gjeld etter å ha betalt mesteparten av leia for HENNES leilighet, et valg hun angret på alt etter to uker, men den dag i dag, over to måneder etter enda ikke har gjort noe med.. Hun kasta meg ut den kvelden, jeg flytta ut dagen etter og dagen etter jeg var ute flytta han inn..

 

Det kommer an på situasjon hva jeg mener er for tidlig, dette er definitivt et tilfelle av for tidlig!

 

Dette bekrefter vel mange stereotyper om at kvinner ofte har en i bakhånd, at kvinner er styrt av følelser som kan ta over for logikk... etc. Samtidig er ofte samlivsbrudd tyngre for menn, og hvis de blir såret varer det over lengre tid enn hos kvinner.

 

Trådstarter ser ut til å ha et "clean" brudd, og synes ikke "social conditioning" skal diktere karantenetiden. 3 måneder er nok for en kvinne, og hvis hun i tillegg er kontrollerende, vil du jo aldri oppfylle tidskravet henne uansett.

Lenke til kommentar

Mitt innlegg...

Dette bekrefter vel mange stereotyper om at kvinner ofte har en i bakhånd, at kvinner er styrt av følelser som kan ta over for logikk...

Ja, som sagt angrer hun på valget sitt i dag.. Likevel lar hun fremdeles (den nå svært avtagende) forelskelsen styre hva hun gjør, noe som ødelegger oss begge psykisk..

 

Jeg har tro på at hun til slutt skal komme krypende tilbake og finne seg godt tilrette i armkroken hun sier hun savner forferdelig, men jeg tør ikke å virkelig håpe på det lenger.. Jeg blir for syk av det og jobber med å komme meg videre istedet.. Så får fremtiden vise om det blir noe mer..

Lenke til kommentar

Mitt innlegg...

Dette bekrefter vel mange stereotyper om at kvinner ofte har en i bakhånd, at kvinner er styrt av følelser som kan ta over for logikk...

Ja, som sagt angrer hun på valget sitt i dag.. Likevel lar hun fremdeles (den nå svært avtagende) forelskelsen styre hva hun gjør, noe som ødelegger oss begge psykisk..

 

Jeg har tro på at hun til slutt skal komme krypende tilbake og finne seg godt tilrette i armkroken hun sier hun savner forferdelig, men jeg tør ikke å virkelig håpe på det lenger.. Jeg blir for syk av det og jobber med å komme meg videre istedet.. Så får fremtiden vise om det blir noe mer..

 

Ja, ikke bekymre deg om fremtiden. Som sagt kan et slikt brudd ødelegge mye mer for menn følelsesmessig enn for kvinner. Jeg husker selv den første jenta jeg var sammen med, og her snakker vi slutten av barneskolen! Jeg hadde ingen reelle følelser for henne, og var mest sammen med kamerater istedet for henne. Men da hun dumpa meg, ble jeg helt knust. Jeg har knapt snakket med henne siden da. Siden har jeg funnet ut at det i alle fall er skadelig å håpe på at noen skal forandre mening og plutselig ville bli sammen med deg igjen. Gjør et fremstøt, og hvis det ikke går, move on. Å være en tulling som venter og venter og venter tjener ikke noen. Du får det tøft, og hun regner med at du vil være der for henne uansett likevel, noe som er usunt for et forhold.

 

Om du vil tilgi henne hvis hun kommer tilbake er irrelevant å tenke på. Den tid, den sorg. Ikke vent; move on.

 

IMHO.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_redlight_*

Om det føles rett for deg, så hopp i det. Men om du bryr deg om eksen ennå, ha respekt for det hun sier. Ikke det at du skal gjøre som hun sier, men ha respekt for hva hun føler på dette tidspunkte. Om hun bryr seg om deg vil hun nokk at du skal være lykkelig.

Lenke til kommentar
Tja... For kvinner er det vanligste å ha neste mann i bakhånd før de dumper typen. Ser ikke noen grunn til at reglene skal være annerledes for oss gutta. Ellers overrasker deg meg at du fremdeles gidder å snakke med eksen din. Slutt med det!

 

Lykke til med ny-dama!

Det var også noe å si? Du må være ekspert.

 

Det er ikke snakk om han er ekspert eller ikke, men at det gjelder veldig ofte at kvinner har en i bakhånd er fanken meg ikke langt unna sannheten. I mitt tilfelle hadde hun 2 stk, gad damn, sier jeg bare. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...