Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Karantene" etter brudd


Gjest Guest_lol_*

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde slutt med eksen i slutten av august etter å ha vært sammen med henne i drøyt to år. Forholdet skrantet lenge og vi hadde ikke sex fra mai/juni til det ble slutt. Det var mitt valg og hun har fortsatt følelser for meg. Sa nå til henne at jeg har blitt kjent med en ny jente som jeg skal tilbringe helga med (hos nye jenta). Eksen mente da at 3 mnd etter bruddet var altfor tidlig, og at jeg burde ventet et år i det minste.

 

Nå vet jeg at hun er sprø og kontrollerende, og jeg vet at det er helt opp til meg hvem jeg ønsker å involvere meg med og når. Men hvor lenge er det vanlig å vente før man begynner å treffe nye mennesker i denne sammenhengen? Det vil jo være veldig sprikende, men hva er "normalen" etter et relativt langvarig forhold?

Hvorfor gå til eksen og si det? Du trenger ikke hennes godkjenning lengre, heller ikke hennes råd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja... For kvinner er det vanligste å ha neste mann i bakhånd før de dumper typen. Ser ikke noen grunn til at reglene skal være annerledes for oss gutta. Ellers overrasker deg meg at du fremdeles gidder å snakke med eksen din. Slutt med det!

 

Lykke til med ny-dama!

Det var også noe å si? Du må være ekspert.

 

Eksen din har ingenting hun skal si, og man kan som regel ikke styre følelsene sine. Noen er klar etter en uke eller to, noen etter et år.

Det andler ikke om å være ekspert, men om å si ting slik de faktisk er. Sannheten er ofte brutal, i alle fall for dem som kommer i et negativt lys. Du kan se i dette forumet og hvilket som helst annet forum der samliv og samlivsbrudd blir diskutert. Du finner side opp og side ned med tråder der menn har blitt dumpa og hunhar en ny umiddelbart, men ingen tråder der motsatt er tilfelle. Hvorfor det mon tro?

Lenke til kommentar

Det finnes ingen faste reglar, alle reagerer ulikt. Uansett meiner eg alle bør tenke på seg sjølv. Er det slutt så er det slutt, kom deg vidare. Det kan kanskje verke sårande for den andre part, men det kan tvert imot være positivt at vedkomande ser at du har kome deg vidare og innser kanskje at ho og bør gjere det samme.

Lenke til kommentar
Hvorfor gå til eksen og si det? Du trenger ikke hennes godkjenning lengre, heller ikke hennes råd
Jeg bekreftet bare hennes mistanke. Hun hadde snoket seg fram til det.

So? Hun har ingenting med det. Vær egoistisk. Du vurderer vel ikke å miste muligheten med ei ny dame fordi eksen din fra tre måneder tilbake mener det er for tidlig?

Lenke til kommentar
Jeg har tro på at hun til slutt skal komme krypende tilbake og finne seg godt tilrette i armkroken hun sier hun savner forferdelig, men jeg tør ikke å virkelig håpe på det lenger.. Jeg blir for syk av det og jobber med å komme meg videre istedet.. Så får fremtiden vise om det blir noe mer..

 

Seriøst, hvordan kan du i det hele tatt vurdere å ta henne tilbake? Samme hvor mye hun "savner" deg, SI NEI!

Lenke til kommentar
Jeg har tro på at hun til slutt skal komme krypende tilbake og finne seg godt tilrette i armkroken hun sier hun savner forferdelig, men jeg tør ikke å virkelig håpe på det lenger.. Jeg blir for syk av det og jobber med å komme meg videre istedet.. Så får fremtiden vise om det blir noe mer..

Seriøst, hvordan kan du i det hele tatt vurdere å ta henne tilbake? Samme hvor mye hun "savner" deg, SI NEI!

Jeg og hun har hatt et forhold jeg ikke kan beskrive på noen annen måte enn kjærlighet mellom sjelevenner, som det er tydelig hun forhastet seg vekk ifra..

 

SELVSAGT kommer jeg ikke til å ta henne tilbake uten videre om hun kommer krypende.. Skal det bli noe mer er det MASSE som må bygges opp igjen fra bunnen av og det vil ta tid.. Jeg er villig til å være med henne og bygge det opp igjen om hun kan vise meg at hun er verdt det..

 

Jeg er meg, og dette er valgene jeg tar.. Jeg forhaster meg aldri når det kommer til denne typen valg og har selvsagt vurdert for og imot både å legge alt bak meg og gå videre og å gi det en sjanse til.. Forstår veldig godt alle som sier jeg skal drite i henne og gå videre og ikke se meg tilbake, men jeg er usikker på om de/dere ville sagt det samme om dere hadde kjent til situasjonen slik den er..

 

Tilbake til topic: er det snakk om samme type forhold som jeg var i bør det for begge parters del tas en pause på ihvertfall tre-fire uker før en går inn i et nytt forhold.. For vår del er dette veldig tydelig, da hun nå angrer veldig på det hun har gjort..

Lenke til kommentar
Jeg og hun har hatt et forhold jeg ikke kan beskrive på noen annen måte enn kjærlighet mellom sjelevenner, som det er tydelig hun forhastet seg vekk ifra..

 

SELVSAGT kommer jeg ikke til å ta henne tilbake uten videre om hun kommer krypende.. Skal det bli noe mer er det MASSE som må bygges opp igjen fra bunnen av og det vil ta tid.. Jeg er villig til å være med henne og bygge det opp igjen om hun kan vise meg at hun er verdt det..

 

Hun kommer jo ikke til å "vise at hun er verdt det". Hun har deg i sin hule hånd og gjør som hun vil.

Lenke til kommentar
Kanskje han snakker av erfaring. Det har hvertfall jeg erfart et par ganger.

Eh...

Det er helt greit at man har opplevd det, men her skriver han faktisk at det vanligste er å ha en ny fyr i bakhånd, og det er en særdeles grov generalisering.

Og snakker av erfaring, ja, muligens, men han har neppe vært med nok til å komme med en sånn uttalelse.

Lenke til kommentar
Jeg og hun har hatt et forhold jeg ikke kan beskrive på noen annen måte enn kjærlighet mellom sjelevenner, som det er tydelig hun forhastet seg vekk ifra..

 

SELVSAGT kommer jeg ikke til å ta henne tilbake uten videre om hun kommer krypende.. Skal det bli noe mer er det MASSE som må bygges opp igjen fra bunnen av og det vil ta tid.. Jeg er villig til å være med henne og bygge det opp igjen om hun kan vise meg at hun er verdt det..

 

Hun kommer jo ikke til å "vise at hun er verdt det". Hun har deg i sin hule hånd og gjør som hun vil.

Hun hadde meg i sin hule hånd så lenge forholdet varte, men det hun gjorde gjorde noe med meg, så denne gangen trenger jeg å se hva hun er villig til å gjøre først.. Hadde hun gjort bruddet på en annen måte hadde jeg nok vært surra rundt lillefingern hennes nå, men ingen som kjenner meg ville påstått dette i dag..

 

Kort, rotete forklaring.. Undertegnede begynner å bli svært trøtt.. :roll:

Lenke til kommentar
Jeg og hun har hatt et forhold jeg ikke kan beskrive på noen annen måte enn kjærlighet mellom sjelevenner, som det er tydelig hun forhastet seg vekk ifra..

Sjelevenner for deg, et mellomsteg for henne. Du blander hva du føler med hva hun føler. Det er ikke de samme tingene og hun er på langt nær så glad i deg som du er i henne. Spar deg selv for unødvendig lidelse og dump henne.

Lenke til kommentar
Kanskje han snakker av erfaring. Det har hvertfall jeg erfart et par ganger.

Eh...

Det er helt greit at man har opplevd det, men her skriver han faktisk at det vanligste er å ha en ny fyr i bakhånd, og det er en særdeles grov generalisering.

Og snakker av erfaring, ja, muligens, men han har neppe vært med nok til å komme med en sånn uttalelse.

Vert med betydelig mye mer enn hva du aner ;) Har sett denne verden gjennom mineøyne, mine eks partnere sine øyne, kollegaer sine øyne, venner sine øyne, mine elskerinner sine øyne osv... Det re ikke en tilfeldig erfaring som er bakgrunnen for min bastante uttalelse, det er noen titalls år med erfaring. Tror du det var veldig tilfeldig at det dukket opp en tråd til i dag med temaet "min samboer er forelsket i en annen"? Bruk en halvtime og tell liknende tråer på dette forumet alene. Jeg tror tallet vil overraske deg.

Lenke til kommentar
Jeg og hun har hatt et forhold jeg ikke kan beskrive på noen annen måte enn kjærlighet mellom sjelevenner, som det er tydelig hun forhastet seg vekk ifra..

Sjelevenner for deg, et mellomsteg for henne. Du blander hva du føler med hva hun føler. Det er ikke de samme tingene og hun er på langt nær så glad i deg som du er i henne. Spar deg selv for unødvendig lidelse og dump henne.

Å diskutere personer slik på et forum blir veldig generelt, og jeg ville vært enig i det du sier dersom jeg selv hadde stått utenfor og ikke kjent til personligheter, hendelser og faktiske forhold..

 

De som har et personlig inntrykk av det som har skjedd (venner, familie osv.) sier noe annet, de kjenner meg og de kjenner henne..

 

Føler ikke jeg trenger legge mer ved på bålet, poenget mitt burde være klart..

Lenke til kommentar

Har du blitt dumpa trenger du så absolutt å fokusere kun på deg selv, og hva du vil. Det er du som skal ha styringen over ditt liv. Ingen andre. De har self. lov å komme med impulser, men du tar beslutningene. Føler du at det er riktig og du har lyst til å gjøre noe, så la deg ikke bli lagt i jern.. Du er sjefen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...