Gå til innhold

Mulig å ta med bærebar inn i militæret? (Setermoen,Januar)


Dyver`n

Anbefalte innlegg

Skal inn i panserbatalijonen nå 8 januar, altså på setermoen vis jeg ikke tar feil...

 

Noen som vet om man kan ta med en bærebar pc som man kan bruke litt på fri tiden?

Tenkte bare på en litten 13-15" som jeg kan surfe/spille litt på...

 

Har ikke peiling på hvordan det blir eller er der oppe i kulda...

 

Takk for svar ;)

Endret av Dyver`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halloen. Da skal vi opp sammen, bare at jeg skal opp på onsdagen :)

 

Vil anbefale deg å ikke ta med maskin før etter du har vært hjemme på første perm. Den kommer når rekrutten er over. Det trådløse nettverket blir vistnok stengt under rekrutten så får ikke brukt det uanset. Dessuten blir det lite fritid og dine sivile ting vil bli låst inn i den periden. Man klarer seg jo uten nett i de seks ukene rekrutten varer. Etter dette er det bare å ta med maskin!

Lenke til kommentar

Jeg ville hatt med data. Slik det var her så er det greit de første ukene uten, men så begynner man å kjede seg på kveldstid. Kort er vel og bra men man går lei det og :!:

 

Kjøpte meg en asus eee pc og fikk nettverksnøkkel fra elsdte kontigenten, så da hadde jeg nett siste del av rekrutten ihvertfall.

Lenke til kommentar

Om du kjeder deg på kveldstid i rekrutten i Panser, så gjør du noe gæli. Masse folk å bli kjent med, masse drilling du kan gjøre (ildhåndgrep, fonetiske alfabet, pugge våpenregler, pugge andre huskeord (franske truser, SOLOAPEFE osv.), sanitet etc.) og alltids noe å stresse med. Holder i massevis det. Nettverket er åpent hele tiden (i bruk av artilleri/sanitet), men du får ikke tilgang før rekrutten er over. Da får du et personlig brukernavn og passord, så jeg tviler på at du får fra noen av "gamlegutta". Det er nett på velferden så du får sjekket mail, brukt nettbank etc.

Lenke til kommentar

Venter nok til rekuten er over før jeg kjøper en pc da, vis jeg føler behov...

 

Noen andre tips til hva jeg burde ha med på rekruten?

 

Har ikke lest noen lester på MIl.no eller lingnende enda, men finner nok ut av det... Litt dunmt jeg ikke sjenner noen som har vert i militæret..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Venter nok til rekuten er over før jeg kjøper en pc da, vis jeg føler behov...

 

Noen andre tips til hva jeg burde ha med på rekruten?

 

Har ikke lest noen lester på MIl.no eller lingnende enda, men finner nok ut av det... Litt dunmt jeg ikke sjenner noen som har vert i militæret..

Hvis du ikke kjenner noe som har vært i militæret så kjenner du ikke mange for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Venter nok til rekuten er over før jeg kjøper en pc da, vis jeg føler behov...

 

Noen andre tips til hva jeg burde ha med på rekruten?

 

Har ikke lest noen lester på MIl.no eller lingnende enda, men finner nok ut av det... Litt dunmt jeg ikke sjenner noen som har vert i militæret..

Hvis du ikke kjenner noe som har vært i militæret så kjenner du ikke mange for å si det sånn.

 

Beklager at jeg ikke har noen venner..... :ermm:

 

De jeg kjenner som har dratt i miletæret har jeg ikke hatt kontkakt med etter på, ettersom de har flytta... Men de fleste jeg kjenner som er gammle nok til å dra i miletæret har utsatt dette på grunn at studie og utdaning...

 

Når jeg har snakka med folk som har vert i milletæret har det aldri blitt noe snakk om hva folk dro med seg inn i miletæret, mest om hva folk har opplevd osv..

 

Kjenner ingen som har vert i milletæret som jeg har så god kontakt med at jeg søker opp nomeret dems og ringer...

 

Virker som alle dropper ut av militæret, de jeg har snakke med på jobben har vert inne i max en uke..

Lenke til kommentar
Venter nok til rekuten er over før jeg kjøper en pc da, vis jeg føler behov...

 

Noen andre tips til hva jeg burde ha med på rekruten?

 

Har ikke lest noen lester på MIl.no eller lingnende enda, men finner nok ut av det... Litt dunmt jeg ikke sjenner noen som har vert i militæret..

Hvis du ikke kjenner noe som har vært i militæret så kjenner du ikke mange for å si det sånn.

 

Beklager at jeg ikke har noen venner..... :ermm:

 

De jeg kjenner som har dratt i miletæret har jeg ikke hatt kontkakt med etter på, ettersom de har flytta... Men de fleste jeg kjenner som er gammle nok til å dra i miletæret har utsatt dette på grunn at studie og utdaning...

 

Når jeg har snakka med folk som har vert i milletæret har det aldri blitt noe snakk om hva folk dro med seg inn i miletæret, mest om hva folk har opplevd osv..

 

Kjenner ingen som har vert i milletæret som jeg har så god kontakt med at jeg søker opp nomeret dems og ringer...

 

Virker som alle dropper ut av militæret, de jeg har snakke med på jobben har vert inne i max en uke..

Det jeg mente var at veldig mange voksne menn har vært i militæret tror jeg i hvert fall. Trenger ikke å ha god kontakt for å kjenne noen heller ;) .

Lenke til kommentar
Knewtfan: Og det de fleste vet om militæret, har ingen som helst relevans, da hele forsvaret har gjennomgått en vanvittig forandring de siste 5-10 årene.

 

Og si at det ikke har noen som helst relevans stemmer ikke. Jo, Forsvaret er modernisert, og har gått igjennom ernorme forandringer de siste åra, men det kan fortsatt trekkes paraleller mellom dagens tjeneste og fattern eller storebrors tjeneste.

Lenke til kommentar

Ingen som helst relevans? Jeg har fått endel råd om hvordan ting kan komme til å bli når jeg skal inn av en jeg kjenner, som blant annet var to kontigenter i Libanon. Noen av rådene omhandlet førstegangstjeneste og hvordan det kommer til å bli der. Skal jeg bare gi fasan i de, siden det er skjedd noen forandringer. Hva er det som er så fryktelig modenisert, slik at det ikke er til å kjenne igjen?

 

Men uansett Herrbrun, hvordan kan du uttale deg så bastant da? Du har vel ikke vært inne så altfor lenge du heller vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...