Gå til innhold

Nå er Iphone 2.2 ute


Anbefalte innlegg

Dev-Team sier at man kan trygt oppdatere til 2.2, og for de som har 1 gen, men man vil miste jailbreaken, inkl Cydia og Installer.

 

Dette stemmer ikke! Min iPhone ble låst og ubrukelig etter oppdateringen, og det viser seg nå at det er en god del som har dette problemet. Så nå har jeg gjenopprettet til 2.1 igjen, og jeg har lyst å slenge den inn i mikroen, gå ut, bruke den som akebrett, partere den, og donere vekk metallet i telefonen til framtidige skruer til byggebransjen. For nå har jeg 0 numre, 0 programmer, 0, 0, 0, 0. Jeg vurderer å bytte mobil, for dette er faktisk latterlig, og iPhone må være den eneste mobilen som faktisk kan stenge brukeren ute, og i tillegg slette absolutt alt samtidig.

 

Det tar rett og slett for mye tid og krefter for å få telefonen back on track igjen. Apple har herved mistet en iPhonebruker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg riktig nok kun lei iPhone. Alltid ett eller annet med den, og det er Apple sitt produkt, så det er naturlig å bli forbanna på produsenten, når slike ting skjer. Men de jeg skylder mest på er Dev-Team, grunnet det var dem som sa at man kunne oppdatere uten problemer.

 

Men men.. Er ikke mye å gjøre med dette før en jailbreak dukker opp.

Lenke til kommentar
For nå har jeg 0 numre, 0 programmer, 0, 0, 0, 0. Jeg vurderer å bytte mobil, for dette er faktisk latterlig.

 

iPhone er jo den absolutt enkleste og mest idiotsikre telefonen hva angår backup og synkronisering, så hvordan du har fått til å sitte igjen med 0, 0, 0, 0 skjønner jeg ikke. iTunes tar jo full backup av telefonen før du oppdaterer/gjenoppretter og spør deretter om du vil legge den inn igjen etter ei gjenoppretting. Om det ikke var et alternativ pga. jailbreak, så kunne du synkronisert kontakter med Outlook eller ekvivalenten på Mac, og du kunne også brukt Funambol (veldig anbefalt) som er tilgjengelig i App Store. Programmene på telefonen ligger i iTunes og kan synkroniseres til telefonen i en smekk. Har du dem ikke der, er de knyttet til iTunes-kontoen din, slik at du kan laste dem ned igjen gratis, så 0, 0, 0, 0 er et mysterium :)

Lenke til kommentar

Du kan jo fortsatt synkronisere kontakter og programmer tilbake på telefonen. Antar du har kontaktene trygt lagret i Outlook e.l. Programmene får du tilbake så snart du har knyttet telefonen mot iTunes-kontoen din. Du kan også eventuelt forsøke å kjøre ny restore slik at du får mulighet til å legge inn backup en gang til. Så får du heller prøve å jailbreake med PwnageTool istedenfor QuickPwn.

Lenke til kommentar
Og dev-team er nødvendig i utgangspunktet fordi Apple lager så lukkede produkter. Det er ikke dev-team som lager produktene slik, så en kommer tilbake til Apples kundefiendlighet uansett.

 

Du står fritt til å ikke kjøpe iPhone, så skjønner ikke hva du gnåler om. Liker du ikke Apple sine holdinger eller produkter finnes det nok av andre mobiler på markedet.

 

Det er jailbreak og uoffisielle løsninger som fører til mange av problemene folk opplever med iPhone, at man skylder på Apple er da bare svada siden de ikke har kodet denne programvaren! Jeg foretrekker selv å jailbreake min iPhone, fordi jeg da får tilgang til programvare som ikke eksisterer i AppStore, men jeg vet da selvfølgelig at hvis noe går galt når jeg utfører jailbreaken så er det ikke Apple sin feil.

Lenke til kommentar
Men de jeg skylder mest på er Dev-Team, grunnet det var dem som sa at man kunne oppdatere uten problemer.

Og dev-team er nødvendig i utgangspunktet fordi Apple lager så lukkede produkter. Det er ikke dev-team som lager produktene slik, så en kommer tilbake til Apples kundefiendlighet uansett.

Dev-tem (eller unlock/jailbreaking) er kun nødvendig for slike som Steffen Moss, som har kjøpt iPhone 1. generasjon _før_ iPhone ble offisielt tilgjengelig her i landet. Har man kjøpt en iPhone gjennom Netcom i Norge kan man spare seg bryet og usikkerheten som ligger i slike hacks.

Forklar meg gjerne hva som er "lukket" eller "kundefiendtlig" med at Apple tilbyr kundene ca 6.000 iPhone-applikasjoner fra tredjepartsutviklere (mange av dem helt gratis), rett inn på telefonen. Fra den vanlige kundes ståsted er det neppe noen annen telefon som gir like enkelt tilgang til et så stort programvarebibliotek.

Lenke til kommentar
Min iPhone ble låst og ubrukelig etter oppdateringen, og det viser seg nå at det er en god del som har dette problemet. Så nå har jeg gjenopprettet til 2.1 igjen, og jeg har lyst å slenge den inn i mikroen, gå ut, bruke den som akebrett, partere den, og donere vekk metallet i telefonen til framtidige skruer til byggebransjen. For nå har jeg 0 numre, 0 programmer, 0, 0, 0, 0. Jeg vurderer å bytte mobil, for dette er faktisk latterlig, og iPhone må være den eneste mobilen som faktisk kan stenge brukeren ute, og i tillegg slette absolutt alt samtidig.

Så du er sint fordi din hackede telefon ikke fungerer slik du vil etter at du har hacket og oppgradert? Allow me to laugh and feel no pity for you.

 

Og dev-team er nødvendig i utgangspunktet fordi Apple lager så lukkede produkter. Det er ikke dev-team som lager produktene slik, så en kommer tilbake til Apples kundefiendlighet uansett.

For en vanvittig morsom logikk du farer med her. Så; det er Apple sin feil at folk som vil ha produktene ikke er tilfredse med dem og gjør ting med dem som aldri var planlagt fra fabrikanten sin side.. og når det da går på snørra er det Apple sin feil fordi "produktene er så lukkede"? Bull. Friggin. Shit.

 

Om man er misfornøyde med et produkt er det en veldig enkel løsning: ikke kjøp produktet!

Endret av josh909
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...