Gå til innhold

Kan man flytte et RAID 0+1 sett til nytt HK?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har et HK som tydeligvis har tatt kvelden etter en god gammeldags vannkjølingsulykke (det starter i alle fall ikke opp :( ).

 

Det kjedelige med hele saken er at jeg hadde en del videosnutter og bilder av familien på maskinen før den nettet ned. Disse lå på 4 250GB disker satt opp i RAID 0+1.

 

Spørsmålet til dere eksperter da er: Kan man uten videre seremoni ta et RAID 0+1 sett fra et hovedkort og sette det opp igjen på et annet hovedkort som også støtter RAID 0+1?

 

Kjempefint hvis noen har et kvalifisert svar på dette, så slipper jeg kanskje å kjøpe et nytt ASUS P5N32E-SLI, og kan heller bruke penger på et nytt et som ikke er fullt så varmt og ustabilt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er et likt hovedkort eller i det minste likt chipsett så bør det gå greit, men om du kjøper noe med et annet chipsett så kan windows nekte å boote opp. Går da utifra at det nye hovedkortet støtter følgende RAID konfigurasjon.

 

Du bør egentlig kunne få reparert windows uten å reinstallere når du skaffer et nytt hovedkort, men hvordan det går med RAID vet jeg desverre ikke.

Lenke til kommentar

Om det er NVRaid kan ALLE Nvidia kort brukes, 680i, 780i, 790i og samme med AMD kortene.

MEN! Skal du ha skikkelig hovedkort som er stabilt med Intel brikkesett så blir det tøffere, det sies at om du har ekstra disker så kan kanskje Raid2Raid programvaren hjelpe deg med å flytte ut dataene og konvertere, ellers tror jeg ikke det går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...