Gå til innhold

PSN matcher Xbox Live (PS3)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL
Av nysgerrighet, følger det med headset til PS3, i pakken du kjøper?

 

Nei, og i god xbox 360 ånd sier jeg, flott så kan jeg velge hvilket headsett jeg skal bruke, eventuelt bruke ett av de jeg allerede har. Så blir jeg ikke prakket på et headsett ;) MS derimot har ingen unnskyldninger for å ikke bundle med headsett. Siden man MÅ bruke deres headsett.

 

Undesired: takk takk ;) la ikke merke til det selv!

Tror du er på viddene her. X360 bruker bare en vanlig 2,5 mm jack-tilkobling for headsettet sitt. Så ethvert headsett med en slik tilkobling kan brukes på X360... Hva som er mest brukervennlig er en annen sak, men du er absolutt ikke tvunget til MS sitt headsett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Ja, MS er slemmingene som kun ønsker å tjene penger, mens Sony er det snille folkevennlige selskapet som tenker på forbrukerne :whistle:

 

Det er så lett som dette ,man betaler for det man har behov for.

 

Har man behov for wifi, harddisk og headset så kjøper man ikke arcade versjonen + wifi + harddisk + headset, da kjøper man heller xbox pro + wifi. Ønsker man ikke harddisk, wifi osv, men kun en utmerket konsoll til å få spilt noen få spill på, ja da kjøper man seg en arcade til under tusenlappen og storkoser seg.

 

Pro? Du mener vel ikke Elite?

Lenke til kommentar
Er det brukervennlig at du må ringe MS support, sitte lenge å vente i telefon kø, snakke med support som kanskje skjønner hva du sier, for så å håpe at de klarte å avslutte LIVE gold abbonementet.

 

Dette er grunnen til at jeg aldri mer vil betale for LIVE. Brukte det i en periode, men grunnet lite tid fant jeg ut jeg skulle kansellere det inntil videre. Etter å ha kommet over irritasjonen at jeg faktisk måtte ringe for å avslutte abonnementet, så fikk jeg beskjed av kundebehandleren at jeg ikke kunne kansellere det da siden de hadde tekniske problemer på systemet sitt. Jeg ba han da notere det ned manuelt og avslutte det når systemet var oppe igjen. Det fikk jeg et klart nei på, dette kunne han ikke gjøre.

 

Ringte så opp igjen dagen etterpå og måtte svare på en rekke spørsmål om blant annet hvilket telefonnummer jeg hadde da jeg registrerte meg. Jeg byttet telefon endel på den tiden så var rett og slett litt usikker. Etter litt frem og tilbake klarte jeg til slutt å fremskaffe riktig nummer for å avslutte abonnementet. Hva er nå dette for noe tull? Det er ingen grunn for at jeg ikke skal kunne avslutte dette på min kontoside eller annet sted online.

 

LIVE tjenesten er fin den og bedre enn PSN sin gratis tjeneste, men den slags måte å behandle sine abonnementer på gjør at jeg ikke kommer til å legge igjen en krone der i fremtiden. Da klarer jeg meg med PSN så lenge.

Lenke til kommentar
Er det brukervennlig at du må ringe MS support, sitte lenge å vente i telefon kø, snakke med support som kanskje skjønner hva du sier, for så å håpe at de klarte å avslutte LIVE gold abbonementet.

 

Dette er grunnen til at jeg aldri mer vil betale for LIVE. Brukte det i en periode, men grunnet lite tid fant jeg ut jeg skulle kansellere det inntil videre. Etter å ha kommet over irritasjonen at jeg faktisk måtte ringe for å avslutte abonnementet, så fikk jeg beskjed av kundebehandleren at jeg ikke kunne kansellere det da siden de hadde tekniske problemer på systemet sitt. Jeg ba han da notere det ned manuelt og avslutte det når systemet var oppe igjen. Det fikk jeg et klart nei på, dette kunne han ikke gjøre.

 

Ringte så opp igjen dagen etterpå og måtte svare på en rekke spørsmål om blant annet hvilket telefonnummer jeg hadde da jeg registrerte meg. Jeg byttet telefon endel på den tiden så var rett og slett litt usikker. Etter litt frem og tilbake klarte jeg til slutt å fremskaffe riktig nummer for å avslutte abonnementet. Hva er nå dette for noe tull? Det er ingen grunn for at jeg ikke skal kunne avslutte dette på min kontoside eller annet sted online.

 

LIVE tjenesten er fin den og bedre enn PSN sin gratis tjeneste, men den slags måte å behandle sine abonnementer på gjør at jeg ikke kommer til å legge igjen en krone der i fremtiden. Da klarer jeg meg med PSN så lenge.

 

 

Hehe...microsoft/windows suger rass som vanlig. PS3 er bygget på noe samme grunnlag som Macintosh og er derfor mye bedre.

Endret av Tritrans
Lenke til kommentar
Er det brukervennlig at du må ringe MS support, sitte lenge å vente i telefon kø, snakke med support som kanskje skjønner hva du sier, for så å håpe at de klarte å avslutte LIVE gold abbonementet.

 

Dette er grunnen til at jeg aldri mer vil betale for LIVE. Brukte det i en periode, men grunnet lite tid fant jeg ut jeg skulle kansellere det inntil videre. Etter å ha kommet over irritasjonen at jeg faktisk måtte ringe for å avslutte abonnementet, så fikk jeg beskjed av kundebehandleren at jeg ikke kunne kansellere det da siden de hadde tekniske problemer på systemet sitt. Jeg ba han da notere det ned manuelt og avslutte det når systemet var oppe igjen. Det fikk jeg et klart nei på, dette kunne han ikke gjøre.

 

Ringte så opp igjen dagen etterpå og måtte svare på en rekke spørsmål om blant annet hvilket telefonnummer jeg hadde da jeg registrerte meg. Jeg byttet telefon endel på den tiden så var rett og slett litt usikker. Etter litt frem og tilbake klarte jeg til slutt å fremskaffe riktig nummer for å avslutte abonnementet. Hva er nå dette for noe tull? Det er ingen grunn for at jeg ikke skal kunne avslutte dette på min kontoside eller annet sted online.

 

LIVE tjenesten er fin den og bedre enn PSN sin gratis tjeneste, men den slags måte å behandle sine abonnementer på gjør at jeg ikke kommer til å legge igjen en krone der i fremtiden. Da klarer jeg meg med PSN så lenge.

 

 

Hehe...microsoft/windows suger rass som vanlig. PS3 er bygget på noe samme grunnlag som Macintosh og er derfor mye bedre.

 

Vel det var vel å ta litt hardt i, men det virkes som at monopoloppførselen som MS har på software siden, har de tett med seg til Xbox og behandlig og utsugning av kunder.

Lenke til kommentar

Mhm...MS har vel egentlig to valg: Live kommer til å gå til helvette fordi det tar penger fra folk. De kan ikke bare pluttselig si at det er gratis fordi da kommer folk som har betalt for det og sier de skal ha pengene tilbake.

 

De kan fortsette å ta betalt og bare sitte og se på at Sony vokser større uten at de har noe progresiv fremgang.

Lenke til kommentar
Mhm...MS har vel egentlig to valg: Live kommer til å gå til helvette fordi det tar penger fra folk. De kan ikke bare pluttselig si at det er gratis fordi da kommer folk som har betalt for det og sier de skal ha pengene tilbake.

 

De kan fortsette å ta betalt og bare sitte og se på at Sony vokser større uten at de har noe progresiv fremgang.

 

WTF? Haha. Hvis det er noen som tjener på online tjenesten sin så er det MS. Og siden du tydeligvis ikke har fått det med deg, Sony er ikke i nærheten av samme antall brukere på PS3 som MS har med 360. Og en vesentlig forskjell, millioner av Live brukere betaler abbonement. Sony tjener "ingenting" på PSN brukerne sine. Ser det som mye mer sannsynlig at Sony blir nødt til å begynne å ta betaling enn at MS gjør Live gratis. MS har bevist en gang for alle at millioner er villige til å betale når tjenesten er såpass bra.

Lenke til kommentar
Og siden du tydeligvis ikke har fått det med deg, Sony er ikke i nærheten av samme antall brukere på PS3 som MS har med 360

 

Sikker på at du har svart til rett person eller har du rett og slett IKKE lest artikkelen/emnetittel? Det er visst ikke bare Jeg som ikke følger med.

 

Sony tjener "ingenting" på PSN brukerne sine. Ser det som mye mer sannsynlig at Sony blir nødt til å begynne å ta betaling enn at MS gjør Live gratis

 

Hvorfor det? Du begrunner ikke argumentene dine.

Lenke til kommentar
MS har bevist en gang for alle at millioner er villige til å betale når tjenesten er såpass bra.

 

Har de nå det da? :hmm:

Høres ikke ut som det i følge de andre brukerne i denne tråden. Den er ikke bra og grunnen til at Sony tar igjen Live er jo fordi folk IKKE er villig til å betale for Live tjenesten når de i tillegg har betalt for konsollen. I tillegg til (skal ikke starte ett nytt emne, men må gå litt OT) at Sonys konsoll er mye mer kraftigere og har mulighet for Blu-Ray avspilling. Hvor er MS blu-ray? Å ja, det stemmer! De gikk jo for HD-DVD. Var det ikke HD-DVD som tapte dette da? JO!

Lenke til kommentar
Og siden du tydeligvis ikke har fått det med deg, Sony er ikke i nærheten av samme antall brukere på PS3 som MS har med 360

 

Sikker på at du har svart til rett person eller har du rett og slett IKKE lest artikkelen/emnetittel? Det er visst ikke bare Jeg som ikke følger med.

 

Sony tjener "ingenting" på PSN brukerne sine. Ser det som mye mer sannsynlig at Sony blir nødt til å begynne å ta betaling enn at MS gjør Live gratis

 

Hvorfor det? Du begrunner ikke argumentene dine.

 

Sony snakker om at antall PSN brukere på både PSP og PS3 matcher Live. Nok en gang er de ute å trikser med ord. Når man tenker på at PSP har solgt 40 millioner så er det brått ikke så imponerende lenger er det ? Skulle bare mangle at de da ikke "matchet" Live brukere som er kun fra 360.

 

Og synes jeg begrunnet det bra jeg. MS vil jo ikke gjøre Live gratis når de har millioner av betalende, fornøyde brukere.

Lenke til kommentar
MS har bevist en gang for alle at millioner er villige til å betale når tjenesten er såpass bra.

 

Har de nå det da? :hmm:

Høres ikke ut som det i følge de andre brukerne i denne tråden. Den er ikke bra og grunnen til at Sony tar igjen Live er jo fordi folk IKKE er villig til å betale for Live tjenesten når de i tillegg har betalt for konsollen. I tillegg til (skal ikke starte ett nytt emne, men må gå litt OT) at Sonys konsoll er mye mer kraftigere og har mulighet for Blu-Ray avspilling. Hvor er MS blu-ray? Å ja, det stemmer! De gikk jo for HD-DVD. Var det ikke HD-DVD som tapte dette da? JO!

 

Jeg leste ikke denne posten... Wow!

 

Så,

 

Og hva så? PSP er et Sony produkt. Det viser bare at Sony er i stand til enda mer.

 

denne unnskyldningen etter at du til slutt skjønte at det ikke var snakk om bare PS3 overrasker meg null og niks...

Lenke til kommentar
Man betaler ikke en avgift for å kunne spille et spill, man betaler avgift for å spille multiplayer og for å få tilgang til diverse Live muligheter.

Her er det tydelig at noen har tatt en god slurk av "the kool-aid", for slike resirkulerte "argumenter" dukker alltid opp når Microsoft blir kritisert for å ta betalt for Xbox Live.

 

Spar dere. Det å betale (utover det å kjøpe spillet og ha tilgang til internett) er ren og skjær svindel. Vis meg det siste PC-spillet med en online-del (altså som ikke er 100% basért på å spilles online) som tok betalt for dette?

Lenke til kommentar

Nei josh909, det kalles for annerledes foretningsmodell, Sony har lagt opp sin modell basert på gratis service, Microsoft har lagt opp sin modell med at de tar betalt for det. Det er ikke noe svindel.

 

Og du kan ikke sammenligne med PC fordi med PC kan du med letthet koble deg til user-created servere.

Lenke til kommentar

XBox-live er egentlig ett digert sponsegilde.

Hvor du og mange andre XBox-eiere betaler inn litt penger hver måned, så bruker Microsoft disse pengene til å kjøpe eksklusivite spill som Gears of War, og ekstra eksklusivt DLC til spill som Tomb Raider og GTA4, som du igjen kan kjøpe senere. :)

 

Server-kostnader, og utviklingskostnader o.l. er bare spill for galleriet. Alle vet at det er superdyrt å utvikle ting på PS3, og superbillig på 360. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...