Gå til innhold

Sigma digitalkamera/Foveon diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

NorthPentax: Jeg kan plukke opp og sende til deg når jeg henter mitt (om du gjør det til tre). Jeg kan legge ut når jeg henter dem såfall.

 

 

Jeg sendte inn en bestillign på 2stk. Fikk du PM fra meg? Han jeg har hatt kontakt med stod oppført i PM'en.

Jeg spurte om det var mulighet får å hente. Skrev også at det var en annen SD-14 eier som også kom til å sende inn en mail/bestille.

Dere som bor i området vet vell om det er mulig å hente og betale ved henting?

Kan ta det via PM/mail, husk å send inn en bestilling :yes:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ugg! Ser FotoVideo har begynt å sette opp prisene på Sigma-optikk. Nå tar de 5k for 10-20mm(!)

 

Jeg bestilte forresten filter her for en tid tilbake, men har ikke hørt annet fra dem enn at ordren var nådd frem.

 

Ellers? Blir det særlig til bilder for tiden? Jeg vurderer om jeg skal ta med Sigmaen når jeg drar en tur til Aten om halvannen måned... (Et ekstra objektiv og to ville kanskje gjort at det var eneste jeg tok med :innocent: )

 

3211101084_dacbec3944.jpg

Flickr

Lenke til kommentar

Har heller ikke hørt noe om filtrene.

 

Synd at prisene stiger, kunne tenkt meg 10-20mm.

 

Fine farger på bildet. Er du fornøyd med SD-14? Har du fått brukt den litt?

Jeg har dessverre ikke brukt den særlig mye. Har gått mest rundt med Pentax K-m og DA 40mm pancake. Pluss at jeg har vært opptatt med ny sesong av 24 og holder på med LR2 og PS CS4 :wee:

Lenke til kommentar

Synes det var ganske drøy stigning ja, det er nok mye grunnet TIPA fra ´06 vil jeg tro... Spørsmålet resten av parken også ser en like stor prisøkning. EU-modell eller ikke, de kan vel ikke sno seg så mye utenfor kjøpsloven likevel (foruten at det er lov å prøve seg)?

 

Når jeg setter på 25mm 2,8 på E-3, blir det (nesten) et kompaktkamera. Pancake er kos.

 

Jeg storkoser meg med kameraet, eneste jeg har å utsette er at jeg er begrenset til 10-20mm for tiden... Meeen, det kan jo endres relativt radig :whistle:

Endret av sascha66
Lenke til kommentar

Hvitbalanse er nok ikke Sigmas store styrke nei, ikke noen tvil om det...

 

Jeg ser forresten at FV har satt opp prisene på flere objektiver, denne gangen 105mm. Den har steget med en liten tusing. 30mm ligger fortsatt på 3k5, enn så lenge. Uten at jeg skal påberope meg noen synske evner, så forutså jeg dette og bestilte meg begge disse for en uke siden :innocent:

 

Har testet 105mm litt, men etter noen bilder av et fokusark fant jeg ut at 30mm måtte tilbake (heftig frontfokus). Forøvrig lå det også feil solblender i esken... Jeg fikk ordnet med bytte, så sender den inn i løpet av uken (når jeg får lapp i posten) og håper jeg får den nye før jeg drar til Aten.

 

Sigma SD14 on Vacation

Lenke til kommentar

Har ikke noen planer om det, nei. SD-15 kommer nok til cirka samme pris som SD-14 når det var nytt, altså rundt 15k... men igjen, jeg er ikke kjent for å planlegge de fleste kjøpene mine så altfor lenge i forveien :list_item:

 

Har ikke hørt noe mer, tenker jeg hører med dem en av dagene om jeg ikke hører noe. Hadde derimot ringt minst én gang til nå hadde det vært noe som hastet :) Har ikke tatt ut filteret ennå, har heller ei plukket opp et IR-pass-filter.

Lenke til kommentar

Jeg tar ikke sjansen på å kjøpe optikk til SD-14, vet ennå ikke om jeg blir å fortsette med Sigma etter den tar kvelden.

Men Sigma 150mm makro frister, men jeg kan like godt kjøpe denne til Pentax'en også.

 

De sender filtrene snart. De sender som brev og de gjør om portoen.

Det blir ikke noe IR fotografering før til våren, regner med det går ett filter eller to iløpet av sommeren.

 

Edit:

1. Sigma 150mm makro finnes ikke til Pentax :dontgetit:

2. Fikk filtrene idag, kostet meg 656,- inkl. porto for 2stk.

Endret av NorthPentax
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Flott soloppgang, stativ eller håndholdt? Din hund?

 

Det drøyet før FotoVideo fikk inn igjen 30mm, så jeg sa de kunne sende meg en DP1 og minnekort istedet. Jeg hadde mao med meg Foveon til Hellas, men ikke SD-14 :whistle:

 

Jeg har ikke fått redigert særlig av bildene, men skal prøve å få lagt noen ut på litt sikt.

 

Det blir spennende å se hvordan DP2 og SD-15 blir, Sigma må nok ha lært seg noen triks siden sist.

Lenke til kommentar

Du har kjøpt DP1. Hvordan er den? Jeg skal kjøpe DP2 når den kommer, greit med kompaktkamera med skikkelig sensor. Har store vansker med å velge hvilket dSLR jeg skal ta med meg, Pentax eller Sigma? :confused:

 

Bildene er tatt handholdt. Min hund, ja. Akkurat på det bildet måtte jeg overdrive med fill light for få ansiktet og øynene hans frem. Ble mye støy, men det er vanskelig å se når bildet er 640x442pix.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...