Gå til innhold

Sigma digitalkamera/Foveon diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi, steike. Det var et særdeles fristende tilbud. Nå har jeg jo et Sigma SD10 som jeg ikke har brukt så mye, mest fordi at selv om 20-40 f2.8 er en god linse, så har den på et vis ett litt for begrenset bruksområde til det jeg har drevet med. Samt at kameraet har et noe begrenset bruksområde. Men et Sigma SD14 med en 17-70mm linse til 4995 er SVÆRT fristende. Litt for fristende, ettersom jeg egentlig prøver å spare penger, og skulle jeg hatt et kamerasystem så tror jeg jeg ville ha gått for et Pentax K20d.

 

Utenom dette har jeg to analoge speilreflekser (Canon og Zenith), og de brukes jo nå og da...

 

Jaja, får se om jeg kvitter meg med SD10en min eller noe slikt for å frigjøre ressurser. nå er det jo mange flere som kunne vært i markedet for en 20-40 f2.8 linse med sigma-fatning :)

Lenke til kommentar
Oi, steike. Det var et særdeles fristende tilbud. Nå har jeg jo et Sigma SD10 som jeg ikke har brukt så mye, mest fordi at selv om 20-40 f2.8 er en god linse, så har den på et vis ett litt for begrenset bruksområde til det jeg har drevet med. Samt at kameraet har et noe begrenset bruksområde. Men et Sigma SD14 med en 17-70mm linse til 4995 er SVÆRT fristende.
Jeg får opp 3395 - ikke for å gjøre det vanskeligere for deg å spare penger - men det er et avsinnig godt tilbud for dem som vet hva en SD14 kan gjøre...

 

http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iID=6528386

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Jeg får opp 3395 - ikke for å gjøre det vanskeligere for deg å spare penger - men det er et avsinnig godt tilbud for dem som vet hva en SD14 kan gjøre...

 

http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iID=6528386

 

Ai. Nå vil jeg tillate meg å kalle deg for en slemming. Det der var jo et absurd godt tilbud. Jeg kan vel ikke håpe på at det kommer tollavgifter og slikt i tillegg, slik at jeg fortvilt kan prøve å holde meg unna dette. Det verste er jo at jeg har både en seriøs Sigma blitz, samt god linse til denne fatningen. Og at SD14 har to ting jeg savnet med SD10: Mer enn 1 fokuspunkt, og litt større oppløsning enn 3.2 megapiksler. her får man faktisk mye igjen for de ekstra pikslene...

Lenke til kommentar
Jeppjepp, angrer ikke i det hele tatt, vil bare at det skal funke tipptopp :) Håpet er at jeg får et nytt hus, men i verstefall må det til Sigma for operasjon. Har lest om flere på dpreview som har fått fikset sitt / fått nytt ved lignende problem.

 

Men jo, jeg kunne nok sendt det inn under angre, men det betyr pengene tilbake...

 

Har du sendt tilbake Sigma'en? Får du ny?

Lenke til kommentar

Jeg sender den på mandag, har fått papirer og slikt fra Scandinavianphoto. De sa at de ikke skulle bli noe problem å få sendt meg et nytt kamera, skulle bare skrive litt om hva som var galt med det jeg sender inn.

 

Kjekt å se at det er noen objektiver med SA-fatning på bruktmarkedet, men jeg er ikke helt i marked for zoomobjektiver. Er i utgangspunktet ute etter fastoptikk.

 

Det virker som Scandinavianphoto er en seriøs bedrift sålangt, så satser på å ha nytt kamera mot midten av desember.

Lenke til kommentar
Jaja, får se om jeg kvitter meg med SD10en min eller noe slikt for å frigjøre ressurser. nå er det jo mange flere som kunne vært i markedet for en 20-40 f2.8 linse med sigma-fatning :)

Sascha har bare 10-20, og da er jo neste steg logisk nok 20-40 :)

 

Heh, det er jo forsåvidt sant. Jeg har jo lenge vært fristet til å få tafse på en Pentax, så hvem vet. Men nå har det seg slik at jeg er en svak, svak mann, og har faktisk bestilt en Sigma SD14 fra Scandinavian Photo. Så vi får se hva jeg finner på.

 

Damn you, NorthPentax! :)

Lenke til kommentar
Hehe...

 

Man må bruke penger på gadgets, det er det som er morro :grin:

 

Hehe, jo, for all del. JEg skal gi deg rett i at det er litt for morsomt å bruke penger på gadgets. Men av og til prøver man, siden man liksom skal være voksen, å spare penger. Av en eller annen merkelig grunn er det slik at man da plutselig kommer på en masse ting en bare MÅ ha :)

 

Jeg får bare håpe at Scandinavian Photo sender meg en mail om at de ikke lenger selger kameraet, og i alle fall til den prisen, slik at jeg får pengene tilbake :)

Lenke til kommentar
Jeg får bare håpe at Scandinavian Photo sender meg en mail om at de ikke lenger selger kameraet, og i alle fall til den prisen, slik at jeg får pengene tilbake :)

Jeg velger å tro at SP er så seriøse at du ikke behøver å bekymre deg. De har tross aalt holdt på i en del år nå og regnes som en av de mer seriøse aktørene i Sverige.

 

Det som er det største problemet med dette tilbudet er at kameraet med en 17-70 koster ikke stort mer enn en EF 50mm f/1.4. Choices, choices ...

 

Tom

Lenke til kommentar

Er dessverre fult klar over hvordan SD-14 er, derfor jeg kjøpte det ;)

 

Tok snap-shots uten støv/IR filteret. Gleder meg til jeg får Hoya R72 IR filteret slik at jeg kan filtrere ut synlig lys.

 

 

 

 

Slik ser de originale X3F RAW filene ut. Kun konvertert til jpg og halvert.

 

 

 

Endret av NorthPentax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...