Gå til innhold

Endelig slutt på PB


Anbefalte innlegg

Prison Break er det fremste eksemplet på en serie som lider under en manglende overodnet plan. Sesong 1, spesielt frem til og med episode 13, er noe av det beste som er laget av spenningsserier, men etter dette har det gått nedover. Sesong 2 var også habil, men ble altfor lang og gjentok seg i veldig stor grad utover i sesongen. Her burde man kanskje lært av HBO og begrenset sesongene til maks 12-13 episoder.

 

Sesong 3 var den svakeste. Å plassere de i fengsel igjen var mildt sagt merkelig ide og sesongen som helhet var direkte svak. Sesong 4 er bedre enn 3, men er langt unna nivået på den første sesongen.

 

PB lider som sagt under flere problemer. De største feilene er:

- Mangelen på en overodnet plan. Etter at Lost fikk en klar ramme på hvor lenge serien skulle fortsette, har den tatt seg voldsomt opp. Med PB virker det som de mangler en klar plan for hvilken retning serien skal ta.

- For mange plot twists. En god serie har gjerne uventede endringer i handlingen, men i PB er det altfor mange av dem. Det blir nesten latterlig når det alt skal snus opp-ned så ofte som man gjør i PB.

- For mange uniteressante karakterer. Flere av Fox River-gjengen burde vært skrevet ut av serien. Scofield og Mahone er de viktigste karakteren sammen med skurkene og da først og fremst Gretchen og general Krantz. Bellick burde vært skrevet ut tidligere. Jeg ser heller ikke store behovet for Sucre og T-bag virker litt malplassert i handlingen omkring kampen mot the Company.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prison Break er det fremste eksemplet på en serie som lider under en manglende overodnet plan. Sesong 1, spesielt frem til og med episode 13, er noe av det beste som er laget av spenningsserier, men etter dette har det gått nedover. Sesong 2 var også habil, men ble altfor lang og gjentok seg i veldig stor grad utover i sesongen. Her burde man kanskje lært av HBO og begrenset sesongene til maks 12-13 episoder.

 

Sesong 3 var den svakeste. Å plassere de i fengsel igjen var mildt sagt merkelig ide og sesongen som helhet var direkte svak. Sesong 4 er bedre enn 3, men er langt unna nivået på den første sesongen.

 

PB lider som sagt under flere problemer. De største feilene er:

- Mangelen på en overodnet plan. Etter at Lost fikk en klar ramme på hvor lenge serien skulle fortsette, har den tatt seg voldsomt opp. Med PB virker det som de mangler en klar plan for hvilken retning serien skal ta.

- For mange plot twists. En god serie har gjerne uventede endringer i handlingen, men i PB er det altfor mange av dem. Det blir nesten latterlig når det alt skal snus opp-ned så ofte som man gjør i PB.

- For mange uniteressante karakterer. Flere av Fox River-gjengen burde vært skrevet ut av serien. Scofield og Mahone er de viktigste karakteren sammen med skurkene og da først og fremst Gretchen og general Krantz. Bellick burde vært skrevet ut tidligere. Jeg ser heller ikke store behovet for Sucre og T-bag virker litt malplassert i handlingen omkring kampen mot the Company.

T-bag vil jo fortsatt drepe Scofield da, eller ihvertfall ødelegge for han. Sucre er vel skrevet ut nå. Og i sesong 3 så begrenset de faktisk serien med 13 episoder, som var bra. sesong 4 blir vel 21 eller 22 episoder. Det blir vel også stoppen for Prison break, noe jeg mener er dumt.

Lenke til kommentar

Forresten, sjokkert over at dette ikke har blitt sagt, men jeg tror T-Bag får en jobb gjennom The Company. Han har jo allerede fått en liten jobb av Generalen, og de så ut til å ligge litt på en god tone. :)

 

Vedder på at T-Bag kommer inn i noe stort, og har forandret seg og alt.

Og om han evt. kommer tilbake til Fox River (blir en fryd å se fengselet igjen), håper jeg det slutter med at han leder PI (Prison Industries). :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Håper du mener at dette blir siste sesongen og vi får fortsatt se resterende episodene? Ellers vil vi ha link til kilden din med mer info. Blir litt galt å avlyse midt i sesongen.

 

Ja, etter sesongen, så sesong 4 blir fullført, håper den blir det med stil. Etter det er det slutt folkens

Link

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Berserk II
Lenke til kommentar
Det er presidenten for TV-kanalen Fox, Kevin Reilly, som røper nyheten som garantert vil bli mottatt med stor skuffelse hos TV-seriens tilhengere verden over.

Hvis du hører en sang du liker, vil du at den sangen skal fortsette i det uendelige til hver eneste klisjé er brukt gang på gang? Nei, alle gode ting har en slutt. Jeg vil tro at de fleste tilhengerene av denne serien (hvis det er noen igjen) er GLADE for å få vite at en konklusjon er på vei, i motsetning til at konseptet skal strekkes enda lenger ut i fjerne galakser.

 

Jeg liker fortsatt Lost, og jeg ble glad da jeg fikk høre at tidspunktet for slutten hadde blitt fastsatt. Dersom de plutselig skulle finne på å lage en til sesong, da ville jeg blitt skuffet siden det mest sannsynlig ikke hadde handlet om å få satt gode idéer på film, men heller om å få penger i kassen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det hadde jo vært ganske epic om Prison Break sluttet etter siste episode i sesong 1. Da ville den gått inn i historiebøkene som noe helt uber. Dette sier jeg selv om jeg har kost meg med sesongene etter den.

 

Jeg går fortsatt rundt og fantaserer om hvordan det egentlig gikk i den fantastiske Nowhere Man.

Lenke til kommentar
PB skulle holdt seg til den 13 episoders miniserien den egentlig skulle være, merket det lengre ut i sesong 1 at det tapte seg sakte men sikkert.

 

Ja fy flate du, det hadde sikkert vært både rågøy og kjempepopulært om serien hadde blitt avsluttet idet de støtte på det metallrøret som sperret veien slik at de ikke kom seg ut. :roll:

Lenke til kommentar

Hvorfor kan de ikke bare avslutte serien nå? Plutselig skal det komme flere episoder "senere i år"?

 

Denne sesongen er/var jo ikke så altfor verst, hadde vært en verdig slutt på serien om de hadde avslutta nå, men selvfølgelig må de dra det ut enda lengre - og gjøre det til nok et irritasjonsmoment av en serie man aldri blir kvitt.

Lenke til kommentar
PB skulle holdt seg til den 13 episoders miniserien den egentlig skulle være, merket det lengre ut i sesong 1 at det tapte seg sakte men sikkert.

 

Ja fy flate du, det hadde sikkert vært både rågøy og kjempepopulært om serien hadde blitt avsluttet idet de støtte på det metallrøret som sperret veien slik at de ikke kom seg ut. :roll:

Den episoden ble skrevet om når det ble klart at det ble en full sesong 1.

Hadde serien blitt avsluttet etter 13 episoder, så tipper jeg den episoden hadde sluttet anderledes :)

Lenke til kommentar

Syntes det er godt det har komt til en slutt jeg og, har vært god underholdning gjennom sesongene men etter sesong 1 gikk det bare nedover. den sank kraftig etter sesong 2, da ble det gjort litt for lettvinte løsninger syns eg. Klare de avslutta sesong 4 på en god måte så blir hvertfall jeg fornøyd med serien :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Fy faen ass! Jeg er faen meg en av de drittsekkene som laster ned pb fra nettet! Jeg viste faen meg ikke at dette skulle få så store konsekvenser. Jeg klarte rett og slett ikke å vente. Serien tokk jo så lang tid før den ble vist på TV.

Jeg kunne seriøst sett 100 sesonger av PB!

 

Jeg vil personlig beklage

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...