Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får 100mW Rød på torsdag tenker jeg meg :D Har også bestilt mye annet rart fra DX jippi ^^,

 

Hvor lang tid tar det før man får varene i posten fra DX?

Spørs helt hva du kjøper. Kjøper du kraftige lasere tar det gjerne lengre tid. Max 3 uker for meg da.

 

Kjøper du små ting som små, røde lasere, eller masse annet stæsj som DX har tar det vaneligvis litt mer enn 7 dager før jeg får det i posten.

 

En gang fikk jeg en bestilt vare innen 6 dager etter jeg hadde betalt.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar
Får 100mW Rød på torsdag tenker jeg meg :D Har også bestilt mye annet rart fra DX jippi ^^,

 

Hvor lang tid tar det før man får varene i posten fra DX?

Spørs helt hva du kjøper. Kjøper du kraftige lasere tar det gjerne lengre tid. Max 3 uker for meg da.

 

Kjøper du små ting som små, røde lasere, eller masse annet stæsj som DX har tar det vaneligvis litt mer enn 7 dager før jeg får det i posten :fun:

 

En gang fikk jeg en bestilt vare innen 6 dager etter jeg hadde betalt :D

 

Det varierer litt ja med andre ord. Skal snart slå til på 150mW laseren min til 157$.

Er spent på hvor lang tid det kommer til å ta og hvor mye det blir å fortolle.

Lenke til kommentar

Hmm, da har jeg mottatt min grønne 50mW fra DX.

 

Hvor farlig er det egentlig å lyse ute og slikt? Dvs, ikke på andre, men hvor farlig er det å bruke den når det er mye snø ute og slikt. Muligheter for å reflektere på mennesker på en skadelig måte?

 

Har av diverse grunner særdeles liten lyst til å ødelegge synet til verken meg eller andre.

Lenke til kommentar
Hmm, da har jeg mottatt min grønne 50mW fra DX.

 

Hvor farlig er det egentlig å lyse ute og slikt? Dvs, ikke på andre, men hvor farlig er det å bruke den når det er mye snø ute og slikt. Muligheter for å reflektere på mennesker på en skadelig måte?

 

Har av diverse grunner særdeles liten lyst til å ødelegge synet til verken meg eller andre.

Grattis med laseren.

Jeg bruker den mye på verandaen min og jeg har snø i hagen og det reflekterer ikke. Det vil bare bli mye 'lysere' rundt punktet du sikter på selvfølgelig.

 

Bra at du er forsiktig! Lykke til, for å være sikker med øynene dine husk å ikke bruk den innendørs og husk å bruk den mye når det er tåke, da er det morsomt skal jeg si deg!

 

Som du sikkert så på bruksanvisningen så bør du ikke bruke den på temperaturer under 20 grader eller noe, og ikke over 35. Jeg pleier å bruke den utendørs, men maks 5 minutter. Etter det vil den bare dimme og nesten ikke synes fordi den kalde lufta kjøler ned innmaten. Så da stikker jeg inn og varmer den opp og venter en stund så er jeg back on track.

 

EDIT: Husk også å ikke bruke den over ett minutter uten å gi den en pause på 10 sekunder, da vil den høyst naturlig mode hoppe.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar
Takk for råd ;)

 

Har ikke brukt den i lange perioder (maks 10 sekunder av gangen hittil). Festlig å se på når det er litt snø i luften osv i hvert fall. Lyser ganske langt virker det som.

 

Ja, jeg er vel en av de få her i byen som faktisk gleder meg til det er skikkelig tåkete ute.

Ja, den kan lyse opp til 2 kilometer. Hva synes du om selve laseren? Levde den opp til dine forventninger? Ser du en fin stråle? Det gjorde iallefall min.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar
Ser strålen ganske bra, men bedre i noen vinkler eller noe. Mulig jeg bare ser feil, men :p

 

Virket som det var god kvalitet på den. Til 21 dollar er det jo knall at den i det hele tatt kom i en egen eske.

Ja, digger den esken.

Jeg personelig synes strålen sees best når han peker laserstrålen RETT fra øynene, så du ser den direkte fra øynene dine.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Yes, da var den bestilt, sa muttern.

 

Men.

 

Hun klarte ikke å bestille fra DX.com av en eller annen grunn! Så fant hun en som jeg er ganske sikker på er den samme!

 

http://www.amazool.com/en/50mw-true-green-...-pen-black.html

 

Aldri hørt om siden men virker grei! Prisen ble selvøflgelig litt høyere enn DX, men jeg får den hvertfall.

 

Hvordan annbefaler du å "varme opp" laseren? Beskymrer meg litt fordi det er ikke akkurat varmt her på vinteren og jeg skal nok ut med den noen ganger.

Lenke til kommentar
Yes, da var den bestilt, sa muttern.

 

Men.

 

Hun klarte ikke å bestille fra DX.com av en eller annen grunn! Så fant hun en som jeg er ganske sikker på er den samme!

 

http://www.amazool.com/en/50mw-true-green-...-pen-black.html

 

Aldri hørt om siden men virker grei! Prisen ble selvøflgelig litt høyere enn DX, men jeg får den hvertfall.

 

Hvordan annbefaler du å "varme opp" laseren? Beskymrer meg litt fordi det er ikke akkurat varmt her på vinteren og jeg skal nok ut med den noen ganger.

Å kjære vene, betaler du nesten 3x mere enn for på DX? Den siden har jeg aldri hørt om heller, har ikke hørt om den på laserforumet jeg er medlem i heller. Er du heldig så er det ikke en scam (f.eks. pot modded uten at du vet om det, eller om den leverer dårlige styrke). Jeg hadde problemer med å betale på DX før, men det tok ikke lange tiden før jeg greide å få fram en løsning og nå er jeg en happy buyer på DX.

 

Jaja, lykke til, får vel håpe at du får tingen og at du er fornøyd med den, men du kunne jo ha spørt om hjelp her først da.

 

Ang. varme opp laseren så lar jeg bare den ligge inne litt (par minutter i rom temp) så er det ut og ha det moro med lightsaber! Så etter en stund når den dimmer (pga kulden) så må den inn å varmes igjen, men det er ikke noe bry da.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

 

Hvordan annbefaler du å "varme opp" laseren? Beskymrer meg litt fordi det er ikke akkurat varmt her på vinteren og jeg skal nok ut med den noen ganger.

Å kjære vene, betaler du nesten 3x mere enn for på DX?

3 ganger mer? Den koster vel rundt 50 på DX og på Amazool kostet den 59. 9 Dollar mer :p? Blir vel nesten dobbelt istedet (med tanke på frakten og porto eller hva faen).
Lenke til kommentar

 

Hvordan annbefaler du å "varme opp" laseren? Beskymrer meg litt fordi det er ikke akkurat varmt her på vinteren og jeg skal nok ut med den noen ganger.

Å kjære vene, betaler du nesten 3x mere enn for på DX?

3 ganger mer? Den koster vel rundt 50 på DX og på Amazool kostet den 59. 9 Dollar mer :p? Blir vel nesten dobbelt istedet (med tanke på frakten og porto eller hva faen).

Jaja, trodde du tok untrue, min feil, beklager.

 

Forresten, hva med #77?

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...