Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grønne laserne på DX sender vanligvis ut IR ja.

 

F.eks:

 

True 30mW: Innebygd IR-filter, og de har testet at den leverer faktisk 30mW med grønn stråle.

 

Untrue 30mW: Har ikke testet mW, så den ligger rundt 30mW. Mer eller mindre. Den har ikke IR-filter, siden True og untrue ikke lages av samme fabrikker. Uansett, ikke særlig nytte av IR filters under ~70mW. Her er det nok en mix av grønn og IR som gir styrken.

 

 

EDIT: morobutikken.no selger lasere

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Jeg tenker og kjøpe en slik laser som julegave til broren min.

Han er 10.

 

Hvis jeg forklarer han alle farlighetene med den, tror dere at det blir forsvarlig? Dette er ikke lurt i over hodet, det vet jeg!

Kan jo forklare hvor farlig strålen faktisk er.

 

Broren min går 100% ut av skaftet hvis jeg har gjort det.

Blir nok den beste gaven han får på flere år.

 

Han er ikke "dum" og får nok han lett til å ikke lyse på folk og dyr.

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar
Jeg tenker og kjøpe en slik laser som julegave til broren min.

Han er 10.

 

Hvis jeg forklarer han alle farlighetene med den, tror dere at det blir forsvarlig? Dette er ikke lurt i over hodet, det vet jeg!

Kan jo forklare hvor farlig strålen faktisk er.

 

Broren min går 100% ut av skaftet hvis jeg har gjort det.

Blir nok den beste gaven han får på flere år.

 

Han er ikke "dum" og får nok han lett til å ikke lyse på folk og dyr.

Hvilken styrke tenker du å kjøpe? Altså mW?

Vel, husk at:

 

Grønne lasere fra DX sender ut masse IR som er skadelig for øynene, jeg vet at du vet dette, men bare repeterer det.

Røde lasere sender ikke ut IR, men røde lasere er mye billigere per mW.

 

For å ta et eksempel:

 

50mW grønn laser: $23

100mW rød laser: $24

 

Husk at 100mW rød er skadelig for øynene også hvis du lyser på en lys vegg. Du må være mange meter i fra veggen for at den ikke skal være skadelig...

 

Ville heller satset på en 5-20mW grønn laser til en 10 åring. Strålen sees på nettene da også, men ikke regn med ballongsprekking.

 

Synes det høres litt farlig med en 50mW/100mW for en 10 åring, men men, lykke til uansett. :)

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Tenkte mer på de laserskjærte byggesettene i balsatre man får kjøpt.

Og lurte i den forbindelse på hvor kraftige lasere man måtte bruke for å klare å skjære til delene.

 

Regner med vi skakker om endel kraftigere lasere, men ble litt nysgjerrig på hvor kraftige som egentlig trenges.

Lenke til kommentar
Tenkte mer på de laserskjærte byggesettene i balsatre man får kjøpt.

Og lurte i den forbindelse på hvor kraftige lasere man måtte bruke for å klare å skjære til delene.

 

Regner med vi skakker om endel kraftigere lasere, men ble litt nysgjerrig på hvor kraftige som egentlig trenges.

1140-personalized-license-plates.jpeg

Sånt du tenker på? Er litt usikker.

 

Men, du må nok ha mange WATTS med laserstyrke. Er ikke helt sikker fordi jeg holder meg til håndholdte lasere. :p

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

jøss, mye spennende om laser her inne. Viste ikke at laser var så farlig for øynene at man kan bli blind på bare ett sekund med en 10mw laser!

 

Men kan noen forklare meg forskjellen på bruksområdene med en laser på fks 50mW og en på 400mW? Virker som de svakere laserene gjør samme nytten, vertfall om man skal bruke dem til stjernepeking.

 

Sitter å ser på lasere på illumino sine sider og vurdere å kjøpe en på 120mW.

Noen som vet hvor lang den "synlige" strålen blir på en så sterk laser?

 

Hva mener du prophet om å kjøpe laser på illumino?

Endret av Milfern
Lenke til kommentar
jøss, mye spennende om laser her inne. Viste ikke at laser var så farlig for øynene at man kan bli blind på bare ett sekund med en 10mw laser!

 

Men kan noen forklare meg forskjellen på bruksområdene med en laser på fks 50mW og en på 400mW? Virker som de svakere laserene gjør samme nytten, vertfall om man skal bruke dem til stjernepeking.

 

Sitter å ser på lasere på illumino sine sider og vurdere å kjøpe en på 120mW.

Noen som vet hvor lang den "synlige" strålen blir på en så sterk laser?

 

Hva mener du prophet om å kjøpe laser på illumino?

En 10mW kan ikke gjøre deg blind på 1 sekund, da må du oppe i 50mW+.

Hvis du er uheldig og får en 10mW grønn laser på øyet ditt, vil det ta mange sekunder før du blir blind (tviler på at du blir det i hele tatt). Du vil i værste fall få midlertidlige synsproblemer, spørs hvor lenge du stirrer på den.

 

Forskjellen på en 50mW og 400mW på bruksområdene: En 50mW kan ikke gjøre nær så mye som en 400mW, sier jo seg selv. En 50mW kan sprekke ballonger og kanskje kutte veldig tynn svart teip, men ikke noe mer spennende enn at du ser en grønn stråle på kvelden/nettene. En 400mW kan gjøre så og si alt, lage hull i vegger, sprekke ballonger, tenne på fyrstikker, tenne på røyk, kutte teip, lage hull gjennom tynne mørkfargede bordplater osv osv osv.

 

En 120mWs laserstråle vil sees veldig godt på en mørk kveld eller mørk-stemning på dagen hvis du skjønner. Den vil kunne sees bedre enn 50mW, og dotten er også mye større. Men husk at disse er veldig farlige! Ikke leketøy! Da må du iallefall skaffe øyebeskyttelse. Husk at du har 2 øyer som skal vare livet ut.

 

Illumi har jeg desverre ingen erfaring med, men skal du ha kvalitetslasere så anbefaller jeg deg STERKT www.novalasers.com. X-serien har jeg tenkt å kjøpe meg snart (X100). Den har VELDIG godt rykte, men desverre må du over $200 for å få den. x10 ganger bedre kvalitet enn DX lasere.

 

Jeg har kjøpt utallige lasere fra www.dealextreme.com deriblant 100mW rød laser, 50mW grønn laser, begge for under $45 og en HAUG med små røde lasere som jeg kødder rundt med. Jeg liker kvaliteten veldig godt på laserne, for den prisen finner du ikke noe bedre.

 

 

Lykke til!

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

har selv et par 200mW lasere fra DX, begge har jeg ødelagt linsen på slik at fokusen ikke virker og det blir til to røde lommelykter.

Har også kjøpt tja, 5+ 100mW Grønne lasere, aldri problem med dem.

 

100mW grønn http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13446

200mW Rød http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11315

 

Ødela linsa på et kamera med den grønne btw

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar
har selv et par 200mW lasere fra DX, begge har jeg ødelagt linsen på slik at fokusen ikke virker og det blir til to røde lommelykter.

Har også kjøpt tja, 5+ 100mW Grønne lasere, aldri problem med dem.

 

100mW grønn http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13446

200mW Rød http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11315

 

Ødela linsa på et kamera med den grønne btw

Den 100mW grønne er "pot modded". Aldri kjøp sånne igjen.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Laget en laser tråd for en stund siden på "teknologi og samfunn" tror jeg.

 

Men skjedde ikke noe mer etter det, fordi jeg ble litt redd. Hadde tenkt meg en 200mW^^

 

Men til jul så har jeg lyst på en! En som har en kraftig og synelig grønn stråle i mørket! Den trenger ikke kunne skjære ting eller svi ting, men kanksje sprekke ballong? Prisen skal være ganske liten også og det skal være true power!

 

Jeg tenker på 15-35mW? Wickedlasers er en god side men har kun dyre lasere! har helst lyst på en billig en! Dealextreme stoler jeg på men lest at mange kan ende opp med en annen laser osv og at den er moddet! Kan du finne en til meg, the Prophet (på dx.com) ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...