Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aabLQt

 

Hva med toll? Litt vanskelig om varen fortolles når den ikke er lovlig? Vil ha!!!!

 

Det var tollen jeg var redd for, men jeg fikk den inn i landet uten å betale en krone ekstra :)

Kan hende jeg var heldig men.. På fraktbrevet fra wickedlaser.com så sto det at det var en "flashlight" som var i pakken.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser at en del her har førstehånds erfaring med tollbehandling (eller å unngå det) av lasere.

 

Jeg bestilte for noen dager siden en blå laser fra DealExtreme, 5 mW, svakeste jeg klarte å finne, siden jeg kun vil ha den til å peke med, og dermed også vil ha den så ufarlig som mulig. Smart som jeg er, setter jeg meg selvsagt inn i regelverket først etter at jeg har bestilt, og ser at også denne laseren på 5 mW er ulovlig å besitte i Norge uten spesiell tillatelse (jeg innbilte meg at 5 mW var maks lovlig).

 

Det er nå egentlig to ting jeg lurer på:

1) Er det noen reell sjanse for å bli bøtelagt for dette? Det virker i så fall som en pussig ting å prioritere for tollerne, men man vet vel aldri.

2) Er det i det hele tatt lovlige (dvs. 1 mW) blå laserpekere å få tak i?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 5 år senere...

Vet dette er en gammel tråd. Men jeg tenker på om en 400mw scenelaser er noe tess som  alternativ til  fyrverkeri på nyttårsaften?

 

 

https://www.gear4music.no/no/PA-DJ-and-belysning/Cameo-Wookie-400-RGB-Animation-Laser/1Z1X?origin=product-ads&gclid=CjwKCAjw4sLVBRAlEiwASblR-4CbHwgGzQZsphQx02O5nTrPbs61WiKmaIB_IQRStOvPnSOOq5evWRoC1wsQAvD_BwE

Endret av Tømmerås
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...