Gå til innhold

Pentax diskusjonstråd: Tråden for digitale Pentaxianere.


Anbefalte innlegg

Kan ikke si så mye om tredjepart batterigrep, men vil ikke tro at noen av dem er vanntette. Orginalen er jo svinedyr, men virker uansett vær og føre forhold, har selv orginal, ikke noe tull :-)

 

http://www.yaha.no/?modell=145572 I Norge.

 

Ser også mange som klager når det er handlet batterigrep for en billig penge på Ebay, og at de ikke virker som de skal og at retur ikke er så enkelt bestandig.

 

:hmm:

 

Dersom jeg bruker $50 på Ebay, og det skulle være feil på produktet, så anser jeg de pengene som tapt uansett.

Hvis man snur litt på det, så kan jeg handle 8 stk 3.parts batterigrep for prisen av 1 stk original i Norge, antar at ett av de åtte vil fungere ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man snur litt på det, så kan jeg handle 8 stk 3.parts batterigrep for prisen av 1 stk original i Norge, antar at ett av de åtte vil fungere ;)

Det kan du.

 

Men det er vel strengt tatt en lite rasjonell måte å handle på. Trenger du en stykk av en vare, da kjøper du en stk, mener nå jeg ;)

 

Joda :)

Antar at du skjønte resonnementet mitt ;)

 

Da har jeg bestilt et 3.parts grep for den nette sum av $50, samt to stk 1860 mAh batterier fra Hong Kong til den nette sum av $15.

Skulle det ikke fungere, så får det heller være, tapet er uansett begrenset.

Lenke til kommentar

Hvis man snur litt på det, så kan jeg handle 8 stk 3.parts batterigrep for prisen av 1 stk original i Norge, antar at ett av de åtte vil fungere ;)

Det kan du.

 

Men det er vel strengt tatt en lite rasjonell måte å handle på. Trenger du en stykk av en vare, da kjøper du en stk, mener nå jeg ;)

 

Einig med deg. Kjøper du kvalitet, så gløymer du fort pengane du har brukt på det. Kjøper du skrap, forbannar du alle pengane du har brukt på det, enten det er 50 kroner eller 5000 kroner.

Lenke til kommentar

Hei dere.

 

Syntes det er noe rart når folk kjøper et kamera til 7-10 store lapper og da henger på en plastbit til 100 kr. Og jeg tror IKKE noen forsikring dekker skaden ved kortslutning i K-7/K-5 hvis plastbiten under lekker. :hmm:

 

Det er ikke bare pakning på toppen av batterigrepet.

Batteriene fra Yaha er ok, 179kr mot 799kr for orginal. :new_woot:

Lenke til kommentar

Hei dere.

 

Syntes det er noe rart når folk kjøper et kamera til 7-10 store lapper og da henger på en plastbit til 100 kr. Og jeg tror IKKE noen forsikring dekker skaden ved kortslutning i K-7/K-5 hvis plastbiten under lekker. :hmm:

 

Det er ikke bare pakning på toppen av batterigrepet.

Batteriene fra Yaha er ok, 179kr mot 799kr for orginal. :new_woot:

 

Får ikke helt taket på argumentasjonen din, men det får så være.

Du forstår ikke at noen velger å spare 2.000,- ved å sette på et 3.parts batterigrep, men "jubler" for et billig batteri??

 

Det er jo kun på toppen av batterigrepet at det er i kontakt med elektronikken i kameraet. Så dersom man lager en pakning selv rundt kontakten, så vil det vel være ok, så langt jeg kan skjønne. Med mindre man kan få kortslutning ved at det kommer inn vann rundt knappene på grepet...

Jeg gikk for øvrig for dette grepet: Pentax D-BG4

Det står i teksten at: "Buttons, body joints ,and rechargeable parts are dust-proof and water-resistant", uten at jeg kommer til å teste dette fullt ut ;)

Lenke til kommentar

Allt er tettet på orginal grepet (alle sammenføyninger, skuff osv.).

 

Batterier er og blir forbruksvarer (uorginalt batteri målt til samme som orginal). Det er heller ikke oppgitt noen spesifike AA batterier som skal/må brukes til batterigrepet.

 

Ha en hyggelig dag eller hva det nå heter :yes:

Lenke til kommentar

Jada :thumbup:

 

Det er ikke for og skremme noen, men veldig mange såkallte "batterigrep" er en plastbit av veldig dårlig kvalitet.

 

Men det har også med kjøpslov/garanti og gjøre.

 

Du får hva du betaler for.

 

Vet om 2 som har hatt trøbbel og hvor kamera har tatt kvelden, og verkstedene er ikke dummere enn at de kan lete seg fram til hvor skaden startet når det er en kortsluttning i et kamera. Disse 2 måtte betale for skaden selv.

 

Ok?

Lenke til kommentar
Du får hva du betaler for.

Med andre ord får man bare 1/4 av kvaliteten når man handler batteri fra Adorama i forhold til JP?

 

Det gamle ordspråket stemmer bare av og til.

 

Vet om 2 som har hatt trøbbel og hvor kamera har tatt kvelden, og verkstedene er ikke dummere enn at de kan lete seg fram til hvor skaden startet når det er en kortsluttning i et kamera. Disse 2 måtte betale for skaden selv. Ok?

Var uoriginale batterigrep årsaken i de to tilfellene? Var det norske Pentaxeiere? Hva var konklusjonen i servicerapportene?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jada :thumbup:

 

Det er ikke for og skremme noen, men veldig mange såkallte "batterigrep" er en plastbit av veldig dårlig kvalitet.

 

Men det har også med kjøpslov/garanti og gjøre.

 

Du får hva du betaler for.

 

Vet om 2 som har hatt trøbbel og hvor kamera har tatt kvelden, og verkstedene er ikke dummere enn at de kan lete seg fram til hvor skaden startet når det er en kortsluttning i et kamera. Disse 2 måtte betale for skaden selv.

 

Ok?

Hvilken kameramodell har dette vært, og har grunnen vært at de har brukt kamera med grep når det har vært nedbør?

Lenke til kommentar

Jada :thumbup:

 

Det er ikke for og skremme noen, men veldig mange såkallte "batterigrep" er en plastbit av veldig dårlig kvalitet.

 

Men det har også med kjøpslov/garanti og gjøre.

 

Du får hva du betaler for.

 

Vet om 2 som har hatt trøbbel og hvor kamera har tatt kvelden, og verkstedene er ikke dummere enn at de kan lete seg fram til hvor skaden startet når det er en kortsluttning i et kamera. Disse 2 måtte betale for skaden selv.

 

Ok?

Hvilken kameramodell har dette vært, og har grunnen vært at de har brukt kamera med grep når det har vært nedbør?

 

Det tenkte jeg å litt på, man må nesten tenke litt når man bruker uorginalt! Jeg tok som regel av mitt grep vist

jeg var ute å tok bilder i regnvær!

Lenke til kommentar

Det samme kan man jo si om uorginale batterier.

Skulle det skje noe knyttet til det, du sender kameraet på verksted og de finner ut at du har benyttet uorginale batterier kan du fint ende opp med regninga selv.

Om det uorginale batteriet er i samsvar med spesifikasjonene, så nei.

 

En del halvseriøse leverandører prøver seg kanskje med et "her er det ikke brukt orginal ...", men det er etter mitt syn en svært tvilsom praksis så lenge ikke brukerhåndboka eller annen dokumentasjon eksplisitt advarer mot bruk av tredjeparts tilbehør.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Om det uorginale batteriet er i samsvar med spesifikasjonene, så nei.

 

En del halvseriøse leverandører prøver seg kanskje med et "her er det ikke brukt orginal ...", men det er etter mitt syn en svært tvilsom praksis så lenge ikke brukerhåndboka eller annen dokumentasjon eksplisitt advarer mot bruk av tredjeparts tilbehør.

 

Enig i at det ikke skal telle så lenge det følger spesifikasjonene, men som du selv nevner - joda, det kan du få problemer med.

Lenke til kommentar

Skulle det skje noe knyttet til det, du sender kameraet på verksted og de finner ut at du har benyttet uorginale batterier kan du fint ende opp med regninga selv.

Om det uorginale batteriet er i samsvar med spesifikasjonene, så nei.

Finnes det i det hele tatt spesifikasjoner tilgjengelige for produsenter av slike batterier og batterigrep? Eller er disse produktene blitt til etter "reverse engineering"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...