Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
Jeg har startet prosessen med øreflipputviding. Jeg har startet forsiktig så har nå to ringer (2mm). Problemet er at jeg har et lite problem med puss (gul-hvite vesken). Ble fortalt av pierceren at dette stopper helingen, altså vil det nå ta enda lenger tid før jeg kan ta steget videre med utvidingen. Problemet med puss har jeg hatt i ca en uke, virker som det har roet seg ned. Leste i første post at jeg bør bruke natriumklorid og når jeg søkte sto det i en tidligere post at klorhexidin er veldig sterkt så anbefales ikke (dette er hva min nåværende rensemiddel inneholder). Kan det være pga rensemiddelet at jeg ikke er kvitt dritten? Det sto også i første post at det er vanlig med litt puss, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Stopper det helingen om det ikke forsvinner eller er det vanlig og dermed ikke stopper helingen selv om det vedvarer over lengre tid.

 

Et annet spørsmål er da hva annet jeg kan gjøre, enn rensing, for å bli kvitt det?

 

Siste spørsmål er om det er greit at jeg presser forsiktig på kanten av øreflippen (med qtip selvsagt) for å se om jeg er kvitt det.

 

Kunne selvsagt spurt pierceren selv men de har stengt nå. Apoteket er åpent i noen timer på Søndag, så planen er at det blir kjøpt i morgen.

 

Jeg har en følelse av at dette har blitt spurt tidligere. Men er veldig mange sider og se gjennom og har søkt for og prøve finne svaret selv. Setter stor pris på all hjelp.

Kan det være en idé å heller ha én ring på 2mm i stedet for to ringer på 1mm hver? Bare et forslag.

Nye piercinger (eller piercinger generelt, slik jeg har forstått det) skal helst ikke renses med klorhexidin/pyrisept og lignende ned den gata der.

Disse er så sterke at de dreper både de gode og dårlige bakteriene som må til for at hullet skal gro.

Tror dessuten at litt puss er normalt, men er det snakk om store mengder er det nok infisert.

 

Anbefaler å bruke en enkel saltvannsløsning til å rense piercingen med. Står forøvrig mye bra informasjon på wiki.bmezine.com. :)

 

Hvorvidt det er smart eller ikke å presse på piercingen med en q-tip vet jeg ikke.

 

 

Til sist men ikke minst vil jeg bare påpeke at jeg er ingen ekspert på området og baserer mine utsagn på hva jeg selv har lært og hørt fra andre. :)

Lenke til kommentar
psilocybe:

Hvorfor har du valgt akkurat "bobler" og sirkler? :)

 

Jeg tapte et veddemål, og må tatovere en prikk for hver småtøs jeg har havnet i køys med. Så jeg tenkte at hvorfor ikke lage et motiv ut av det, og slik ble det. Sirklene er basert på en kornsirkel jeg ikke finner igjen for øyeblikket, men den ligner en del på denne:

 

crop9607a.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har startet prosessen med øreflipputviding. Jeg har startet forsiktig så har nå to ringer (2mm). Problemet er at jeg har et lite problem med puss (gul-hvite vesken). Ble fortalt av pierceren at dette stopper helingen, altså vil det nå ta enda lenger tid før jeg kan ta steget videre med utvidingen. Problemet med puss har jeg hatt i ca en uke, virker som det har roet seg ned. Leste i første post at jeg bør bruke natriumklorid og når jeg søkte sto det i en tidligere post at klorhexidin er veldig sterkt så anbefales ikke (dette er hva min nåværende rensemiddel inneholder). Kan det være pga rensemiddelet at jeg ikke er kvitt dritten? Det sto også i første post at det er vanlig med litt puss, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Stopper det helingen om det ikke forsvinner eller er det vanlig og dermed ikke stopper helingen selv om det vedvarer over lengre tid.

 

Et annet spørsmål er da hva annet jeg kan gjøre, enn rensing, for å bli kvitt det?

 

Siste spørsmål er om det er greit at jeg presser forsiktig på kanten av øreflippen (med qtip selvsagt) for å se om jeg er kvitt det.

 

Kunne selvsagt spurt pierceren selv men de har stengt nå. Apoteket er åpent i noen timer på Søndag, så planen er at det blir kjøpt i morgen.

 

Jeg har en følelse av at dette har blitt spurt tidligere. Men er veldig mange sider og se gjennom og har søkt for og prøve finne svaret selv. Setter stor pris på all hjelp.

Kan det være en idé å heller ha én ring på 2mm i stedet for to ringer på 1mm hver? Bare et forslag.

Nye piercinger (eller piercinger generelt, slik jeg har forstått det) skal helst ikke renses med klorhexidin/pyrisept og lignende ned den gata der.

Disse er så sterke at de dreper både de gode og dårlige bakteriene som må til for at hullet skal gro.

Tror dessuten at litt puss er normalt, men er det snakk om store mengder er det nok infisert.

 

Anbefaler å bruke en enkel saltvannsløsning til å rense piercingen med. Står forøvrig mye bra informasjon på wiki.bmezine.com. :)

 

Hvorvidt det er smart eller ikke å presse på piercingen med en q-tip vet jeg ikke.

 

 

Til sist men ikke minst vil jeg bare påpeke at jeg er ingen ekspert på området og baserer mine utsagn på hva jeg selv har lært og hørt fra andre. :)

 

Jeg mente jeg har en 2mm ring i hvert øre.

 

Da prøver jeg og se om saltvannsløsning vil hjelpe. Skal huske og sjekke bmezine wikien om det er noe jeg lurer på, takk for tipset.

 

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Vet det er typisk for Him\Bam kategorien, men like det læll :p

 

Søkte litt på google nå, men fant ikke noe brukanes, ingen som har noe liggendes?

 

http://i265.photobucket.com/albums/ii204/x...Margera_047.jpg

 

http://hagarth.floguxo.com.br/1174354473.jpg

 

http://image51.webshots.com/51/2/94/65/506...65fxqfRF_ph.jpg

 

http://i265.photobucket.com/albums/ii204/x...Margera_033.png

 

Nja, er ikke helt sånn heller, er bare det mønsteret som er helt ytterst..

Lenke til kommentar

Forslag til hvordan jeg skal overvinne min ganske ekstreme frykt for nåler? Jeg har lyst på piercing både her og der, og tatovering. Tatovering skal jeg ta, men ikke de neste årene mest sannsynlig. Er bare 18 :)

 

Har en piercing i navlen som jeg tok mest på pur faenskap, og jeg besvimte da jeg tok den.. Har en syk ting som gjør at jeg blir uvel av bare tanken på å pierce meg i brystvorta f.eks. Men å strekke ørene har jeg ikke problemer med.

 

Noen råd? Jeg MÅ overvinne dette, for en av mine ambisjoner er nettopp å ha masse metall og blekk i kroppen :)

 

Har forresten bestilt tapers og plugs opp til 0gauge. Spennende ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Om det er snakk om ekstrem, manisk frykt og lignende ville jeg snakket med en psykolog. Ser ingenting i veien for at terapi mot frykt ikke er verdt et forsøk. :)

 

Ellers ville jeg kanskje foreslå å kjøpe deg en kanyle på apoteket som du kan "bli kjent med", rett og slett. Se på den, kjenne på den, forstå hva det er osv. og kanskje forsøke å tenke over hva det er med det som gjør deg så utrolig redd for nåler og lignende.

 

Alt i alt er det snakk om selvinnsikt, for frykt kommer jo vanligvis ikke fra "intet", om du forstår. :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har i snart 2 år nå hatt planer om å ta en tatovering som symboliserer min musikksmak, da det er noe som er ganske viktig for meg. Mine første tanker var å tatovere O'en i Opeth sin logo, da dette har vært mitt favorittband i 5 år nå og det var de som startet hele min musikksmak. Har også tenkt over om det er noen bedre motiv for å symbolisere det samme uten å klare finne på noe :p

Det blir min første tatovering da det ikke er men enn noen måneder siden jeg ble 18.

 

opeth-logo-dark.jpg

 

Det jeg lurer på er hva prisen på dette kan bli da jeg har tenkt å ha den på overarmen, så det blir vel kanskje 20x20 cm elns (kanskje litt mindre). Tenkte å ta den på Personal Art i Ski, har ikke bestemt meg for nøyaktig hvem som skal gjøre den der, men tror ikke det er verdens mest kompliserte motiv så så lenge tatovøren er generelt flink, noe jeg har stor tro på at alle der er. Noen som vet noe om prisene dems? evt. har andre tips å komme med.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke selv hva det er som gjør at jeg blir så uvel og redd, jeg mener selv at min frykt er ganske grunnløs. Takk for tipsene Milanjo, kanskje kanyleideen ikke er så dum. Forresten, noen som har et piercingstudio i vestfold (helst sandefjord/tønsberg) som de vil anbefale/fraråde?

Lenke til kommentar
tenkte meg egentlig det, så får nok ta meg en tur ja ;) bare var litt smånysgjerrig akkurat her og nå (har ikke penger i dette øyeblikk uansett så blir vel 1-2 måneder til før det skjer, så er ikke noe hastverk).

 

Husk en del tattovører har lang ventetid :p

Lenke til kommentar

Damen skal ta seg en liten tatovering nå. Hun har kommet frem til at hun skal ha en blomst, ca størrelse 4-5cm i diameter. Det er et par ting vi lurer på.

 

- Har sikkert blitt besvart 100 ganger før, men hvor i Bergen er det best å tatovere seg? hun lurer på om hun skal ta det hos en privat person som er 18år og som har tatovert i ca 2mnd, jeg mener det er et klart fyfy. Hun sier det er noen mnd ventetid hos Let's Buzz og lurer på hvordan der er hos Leading Light. Er også knall om dere vet om noen spesifikke som er flink å tatovere, men jeg regner med at folk som jobber hos disse butikkene har god peiling på hva de driver med alle sammen.

- Hun er ikke helt sikker på motiv heller, men slenger inn noen hun har sett litt på.

- Hvis det har noen betydning så skal hun ha den på utsiden av foten, nede med den knokkelen. Er det noe spesielt med å tatovere her? Noe hun burde vite om?

- Noen som vet om noen fine motiver i sjangeren hun ser på?

 

På forhånd tusen takk for alle svar :)

post-115792-1244478900_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Damen skal ta seg en liten tatovering nå. Hun har kommet frem til at hun skal ha en blomst, ca størrelse 4-5cm i diameter. Det er et par ting vi lurer på.

 

- Har sikkert blitt besvart 100 ganger før, men hvor i Bergen er det best å tatovere seg? hun lurer på om hun skal ta det hos en privat person som er 18år og som har tatovert i ca 2mnd, jeg mener det er et klart fyfy. Hun sier det er noen mnd ventetid hos Let's Buzz og lurer på hvordan der er hos Leading Light. Er også knall om dere vet om noen spesifikke som er flink å tatovere, men jeg regner med at folk som jobber hos disse butikkene har god peiling på hva de driver med alle sammen.

- Hun er ikke helt sikker på motiv heller, men slenger inn noen hun har sett litt på.

- Hvis det har noen betydning så skal hun ha den på utsiden av foten, nede med den knokkelen. Er det noe spesielt med å tatovere her? Noe hun burde vite om?

- Noen som vet om noen fine motiver i sjangeren hun ser på?

 

På forhånd tusen takk for alle svar :)

En venninne av meg har nettop tatt tatovering på Leading Light (som ble bra), og det virket ikke som de hadde lang ventetid heller. Er ikke så lenge siden hun bestillte time, om jeg husker rett.

Let's buzz har jeg ikke erfaring med utenom det jeg har sett på bilder, men etter å ha sett hva Jannicke klarer, så har jeg bestemt meg for at hun skal i alle fall få blekke meg, når hun har tid og jeg har penger. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...