Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aldri hørt om.

 

Jeg hadde heller aldri hørt om noen som har fått det, nemlig. Men jeg fikk det hos Madison for et par dager siden. Jeg var dritnervøs for å ta nipple-piercinger da, så jeg ble jo overlykkelig når han kom med sprøyta.

 

 

Snakk med en kosmetisk tannlege du.

 

Og hva skjer med at alle har peiling på bedøvelse? Her kommer svaret:

Det er ikke særlig vanlig, spesielt ikke i sprøyteform, men noen piercere tilbyr dette. Disse SKAL kunne fremvise bevis på at de har lov til sådan om det blir gitt bedøvelse på noen annen måte enn med krem. De fleste synes at piercinger skal gjøre litt vondt, som tidligere nevnt, mens andre vil bare HA piercingen.

 

Jeg synes ikke det er noe vits i å tortureres så lenge man har mulighet til å få bedøvelse. Jeg tar piercinger fordi jeg synes det er fint :) Han hos Madison i Sarpsborg er veldig proff og har holdt på leeenge, så tror nok han har lov til å sette sprøyter. Jeg skal skjære opp ørene til 18 mm også, og da kunne jeg også få bedøvelse. Liker Madison.

Lenke til kommentar

Haha, Madison er selve BEVISET på at bare fordi man har holdt på lenge betyr ikke det at man er flink. Madison-folka var flinke en gang i tiden, men nå vet jeg om i hvert fall en piercer der som flyter på ryktet sitt og har dritte seg ut flere ganger. Han har plassert for korte smykker i en kinnpiercing, disse holdt på å gro inn i kinnet til personen som hadde det, og da hun spurte hva det var, så sa fyren, uten å SE på piercingene en gang at "nei, det var helt normalt med litt ubehag". Når man gjør sånne brølere opptil flere ganger, og allikevel blir annerkjent som "dyktig" har man kanskje holdt på FOR lenge?

 

Edit: Og forresten, fra deres egne sider:

Kan jeg få bedøvelse på piercing?

 

I de aller fleste tilfeller er det ikke nødvendig med bedøvelse, hvis man går til en rutinert aktør. Etter Norsk lov er det leger og tannleger som har lov til å injisjere under huden i vårt land. I praksis er dette ofte overlatt til annet medsinsk personell. I andre land kan praksis og lovverk være annerledes. Vi er vel her stilt ovenfor ennå et av de berømte "ikke-temaene" innen helsevesenet.

 

Å få satt en injeksjonsbedøvelse forut for ditt besøk på et piercingstudio er lite lurt, da vevet vil forandre form og struktur. Hvis vi da markerer på en slik hevet projeksjon i huden, vil dette svært ofte resultere i at piercingen blir sittende skjevt eller feil. Andre former for bedøvelse kan være frysespray og bedøvelses-krem eller -spray. Frysespray fryser ned vevet lokalt så nervene "tar en kort ferie". Effekten opphører etter få minutter. Ved uforsiktig bruk kan man få frostskader av sprayen, som igjen kan gi permanente arr.

 

Bedøvelseskrem (Ofte kalt silke-krem eller Emla) smøres på området, og tildekkes deretter med plast. Det finnes også en bedøvelsesspray som fungerer kun på slimhinner, og har en veldig overfladisk effekt. Den fungerer i løpet av et minutt eller to, og holder i kun kort tid. Vi opplever ofte at huden blir hypersensitiv i lang tid etter å ha blitt eksponert for disse produktene, og at det kan være vanskelig å gjenopprette nøytral og riktig PH i huden når det også er en piercing i umiddelbar nærhet.

 

I praksis er bedøvelse i sine ymse former dessverre bare en måte å "utsette" smerte på. Her er jeg og forbundet enig. Men det er jo litt merkelig å ta opp dette tema, i all den tid vi kollektivt benekter smerte som noe viktig aspekt.

 

Dersom man tar seg bryet med å lese pakningsvedlegg for bedøvelsesprodukter, ber man deg være oppmerksom på at enkelte er allergisk mot bedøvelse, noe som kan lede til tap av bevissthet og i verste fall død. Det er lite trolig at dette er noen overhengende fare i den mengde og utstrekning disse produktene brukes i vår bransje.

 

Madison anbefaler ikke bruk av bedøvelsesprodukter i forbindelse med piercing.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Tja, jeg vet ikke. Det jeg vet er at jeg er mer enn fornøyd med jobben han har gjort på meg, og jeg har ingen grunn til å ikke gå dit igjen. Jeg vet også om mange som har tatt nipple-piercinger der uten mulighet til å få bedøvelse, så kanskje det er noe han har begynt med i det siste. I så fall stoler jeg på at han har de nødvendige tillatelser til det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...