Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann! Har tatt min første tattis, første del 20 nov og andre del 17 desember! Har fulgt etterbehandling osv og den har grodd fint! Men først nå har jeg begynt å få litt kviser i tattoveringen, har ikke kommet før nå, ikke spessielt stor eller klør, noen ligner også på små nupper. Bruker asan i dusjen og har gått over til å bruke spenol en gang iblant siden den ikke lenger er veldig tørr..

 

Noen som har peiling her? Noen grunn til å bekymmre seg?

Lenke til kommentar

En venn av meg fikk å det, jeg selv har ikke fått det. Det kan ha noe med kremen å gjøre ja, at den tetter igjen porene på en måte. Hos kameraten min trodde han det var at han vaska det med grønnsåpe og vann som gjorde sånn.. idk

Kan ha noe med plassering å gjøre. men tror ikke du må bekymre deg. Btw om du går på noen medisiner eller noe kan det jo være det har noe å si. Huden er jo alt etter som litt anderledes med å ta imot og slikt.

Lenke til kommentar

ah sikkert en logisk forklaring, satser på at det blir greit! takk for svar! Er bare ei kvise som er litt hvit inni resten er bare bittelitt rød, og en ligger som en pitteliten klump under det svarte! kjenner det som sagt når jeg smører, er ikke like smooth overflate som i starten hehe;) kan prøve å bytte såpe siden den asanen jeg bruker er det tranebær og aloe vera i.. Gikk det seg til hos han kompissen din?

Lenke til kommentar

Sjekka litt raskt på nettet i tilegg. De fleste kom fram til enten allergiske reaksjoner på sjampo/såpe, eller kremen, eller at kremen er for tykk. Den skal liksom holde tattooveringen fuktig og myk, men ikke tette den helt og hindre lufttilgang.

I de aller fleste tilfeller skjedde dette ved tattooveringer rundt overarm området. (Samme med kompisen min) Vet ikke om det har noen betydning.)

Spurte kompisen min og han sine er nesten borte nå. Han hadde dem i ca 5 dager.

Btw er det kviser rundt eller som små prikker under tattooveringen?

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

Hei igjen! Er liksom en som ligner en kvise! Ellers bare noen små røde prikker ( hadde jeg tatt bilde hadde det ikke vistes engang) altså ikke mye av det eller ligner på noe utslett altså. Klør ikke, og har aldri klødd på den heller under grofasen:) Har Bepanthen som jeg brukte hele tiden i starten ja! Trodde den var tykkere og gikk over til spenol etter at ruren var av. Har smurt en runde med Bephanten nå, skal prøve en stund fremmover!:)

Lenke til kommentar

Hei igjen! Er liksom en som ligner en kvise! Ellers bare noen små røde prikker ( hadde jeg tatt bilde hadde det ikke vistes engang) altså ikke mye av det eller ligner på noe utslett altså. Klør ikke, og har aldri klødd på den heller under grofasen:) Har Bepanthen som jeg brukte hele tiden i starten ja! Trodde den var tykkere og gikk over til spenol etter at ruren var av. Har smurt en runde med Bephanten nå, skal prøve en stund fremmover! :)

Bilde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...