Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skal ned å ta en tatoo nede på arbeidsplassen til trådstarter her løpet av de to neste ukene, skal ta å legge ut bilde av resultatet! Har hørt mye bra fra kompiser, og snakket med en av medarbeiderne der nede, hyggelige mennesker. Skal man ha piercing eller tatovering i Bergen; oppsøk gutta bak teateret!

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
wee! I løpet av uken skal jeg få nytt smykke til navel-piercingen, åpne det gamle hullet i nesen og kanskje ta i øyenbrynet...nesen koster 35 kr... sist gang gjorde jeg det på et annet sted, og da kostet det noen hundringser.. litt skepsis til dette stedet..? should I have?

Ok, du er skeptisk til det gamle stedet, eller det nye stedet som tar nesen for 35kr? En ting er hvis de skal bare åpne hullet, da brukes som oftest en strekkepinn, en metallpinn som er 1mm i ene enden, og går gradvis over til 1,2mm. Denne kan brukes på nytt, og du betaler sannsynligvis bare for at den blir desinfisert og sterilisert på nytt, samt et par hansker som blir brukt i samme slengen.

 

Skal de derimot stikke hullet på nytt for 35kr, ville jeg vært veldig skeptisk. Sjansene for at de bruker en pistol er svært stor, og det finnes egentlig ikke noe verre du kan gjøre for å ta hullet. Dobben som blir skutt gjennom, er ikke særlig skarp, og knuser seg vei gjennom brusken istedenfor å lage et rent snitt (som en piercing-nål gjør). Dobben har den mest idiotiske låsemekanismen noensinne, en svær klump som samler til seg snått og tårer, blod og sårvæske. Du får aldri renset særlig bra, med mindre du fjerner hele driten. Dobben sitter såpass tett at den ikke tillater særlig mye hevelse, noe som er vanlig når du tar en piercing. Har sett flere tilfeller hvor dobben rett og slett synker inn i nesen, og etterlater seg et lite krater på 2-3mm. Og, til syvende og sist, pistolen som brukes kan ikke steriliseres. Dobbene er sterile, men det hjelper lite når de kommer i direkte kontakt med pistolen før de blir stemplet gjennom nesen din. Har en eller annen narkoholiker vært innom og fått et par nye hull i kroppen før deg, har du nå muligheten til å få de samme sykdommene han/hun har.

 

Så, kort og godt, bruker de pistol, boks dem i nesen. Jeg ville også vært skeptisk til å ta noe annet der, da de viser svært lite forståelse for hvordan ting funker og gror.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Tusen takk for kjapt svar. Jeg snakket med dem, og de sa de skulle ta et nytt hull for 35 kr. Så jeg drar nok ned og sjekker ut stedet... Ser om de bruker nål eller pistol. Jeg husker at det gjorde veldig, veldig vondt sist gang, men da brukte de nål. Jeg innbiller meg at det går kjappere og gjør mindre vondt med pistol?

Lenke til kommentar
Tusen takk for kjapt svar. Jeg snakket med dem, og de sa de skulle ta et nytt hull for 35 kr. Så jeg drar nok ned og sjekker ut stedet... Ser om de bruker nål eller pistol. Jeg husker at det gjorde veldig, veldig vondt sist gang, men da brukte de nål. Jeg innbiller meg at det går kjappere og gjør mindre vondt med pistol?

En stump gjenstand som blir skutt gjennom eller en spiss nål som blir stukket ganske fort gjennom. Tror at nålen gjør minst vondt der ja, hverfall i ettertid.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

psilocybe, du har ikke non bra nettbutikker for bestilling av smykkerier å anbefale?

skulle hatt noe nytt til septumhullet, men har egentlig bare funnet no kult hos tribalectric (ellerno) i utlandet, og der var det litt dyrt. spesielt med porto og toll i tillegg..

Lenke til kommentar

www.wildcat.co.uk har et meget bra utvalg, og ganske lave priser. Kvaliteten er heller ingenting å rynke på nesen av. www.barbarella.se selger størsteparten av produktene deres i skandinavia.

 

I Norge har du www.piercingsmykker.no, men kvaliteten er skikkelig dårlig. Har fått smykker med hakk, kuler som ikke passer på gjengene, samt "diamant"-kuler hvor glassbiten var festet med en knott Blue-tac.

Lenke til kommentar

Psilo: kjenner du til tattis sjapper i køben?

 

Var i køben der en kompis tok piercing i augebrynet...men dei tatoverte også..."skumle" folk som arbeidde der...

 

Angrer som en hund på at eg ikkje kjøpte den svarte genseren med "s@t@n industries" som logo.. :devil:

 

Lurte på om du kjente til denne sjappa...eller er dette kanskje way to much to ask? :ermm:

 

 

edit: hel... sensur

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

takk takk, et spørsmål til. Jeg har "normal" størrelse på naseringen (septum), trooor jeg har hørt noe om at den er "10" ? hva vil det si i milimeter?

 

/edit: hvorfor er egentlig segmentringer dyrere enn de med kule? er jo bare litt ring istedet for kule joh.. :(

Endret av l2c
Lenke til kommentar
Psilo: kjenner du til tattis sjapper i køben?

Den eneste er www.chbe.dk .. Copenhagen Body Extremes. Han som piercer der har piggtråd tatovert i pannen.

 

l2c: 10 er nok 10 gauge, som er 2,4mm tykt. Hvorfor segmentringer er dyrere? Tja.. det er mindre etterspørsel etter dem, det tar lengre tid å lage "segmentet" enn hva det gjør å lage en kule.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...