Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mye den kom på...

 

sikkert den største delen av en titusen-lapp. hadde jeg vært like dyktig, ville det der vært arbeid jeg gjorde for et minimum av penger.. er veldig kjekt å ha noe annet enn kjedelige tribals og hoppende delfiner i porteføljen. :)

 

Har tenkt til å ta en ring i underleppa og en spikepigg under den igjen. Eh, altså under underleppa. Jeg bare lurer på om det sliter ned tennene hvis du har piercinger der? Hadde en i øyenbrynet før, men den begynte å verke som et helvete, så jeg måtte ta den ut og fikk et stygt arr der :shrug:

 

hvis du mener 'verke' som i at den væsket, så er det normalt (mange som kaller det for verk). men, riktig plassert, vil en piercing gjøre minimalt med skade på tannkjøttet, om noe i det hele tatt.

 

Kan du anbefale noen tatovører i Norge psilocybe? Eller noen andre?

 

Kan du anbefale noen tatovører i Norge psilocybe? Eller noen andre?

 

Roger Vognstølen på studioet hvor jeg jobber (Au! Tattoo & Piercing), Thomas Brudvik & Jannicke Wiese-Hansen på Let's buzz (eller Bergen tatoverings-studio), de to som driver Kunst med puls (oslo), og Max fra Max' tattoo (oslo). dette er de eneste tatovørene jeg ville latt arbeide på meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skalvise, først av alt må jeg bare skryte av at jeg har septumpiercing, hadde før adawen som etterhvert syns jeg var så skamkul at hun måtte herme :D

Og uansett hva hun og psilocybe sa i en annen tråd om det, det gjør JEVLI vondt, takk skal du ha. (adawen er sånn smertejunkie tror jeg, derfor hun ikke kjente no >.<)

 

Men, psilocybe, typisk rødt i tattoveringer, vet det blir orange av og til, men... har vel noe å si hvor mørk rødfargen er? er det noe spesiell nyanse av rødt som er bedre i lengden enn andre?

Skal ha tattoveringer, og det skal være noe rødt på minst en av dem...

 

(det festlige symbolet som er i avataren min er jeg noget keen på å få, leste ett sted at det var familievåpenet til samuraifamili for lenge lenge siden... samuraier er leet ;P)

Lenke til kommentar
Men, psilocybe, typisk rødt i tattoveringer, vet det blir orange av og til, men... har vel noe å si hvor mørk rødfargen er? er det noe spesiell nyanse av rødt som er bedre i lengden enn andre?

Skal ha tattoveringer, og det skal være noe rødt på minst en av dem...

 

det kommer egentlig an på kvaliteten på blekket. selv har jeg en meget god blodrød farge som sitter skikkelig bra. men, rødt er en relativt vanskelig farge å få under huden (rødt blekk, rødt blod.. man ser ikke hva som er hva), så du bør gjerne forsikre deg om at tatovøren ikke tar seg betalt for å fylle på fargen (noe du mer eller mindre garantert vil trenge å gjøre). jeg vet at fyren som driver Odins merke (Lillestrøm) tar betalt for oppfriskning, siden "han aldri gjør feil" (direkte sitat).

 

(det festlige symbolet som er i avataren min er jeg noget keen på å få, leste ett sted at det var familievåpenet til samuraifamili for lenge lenge siden... samuraier er leet ;P)

 

mvel, nå har jeg sett det symbolet i alle former og fasonger (mest kjent er vel kanskje bandet Slut machine som har symbolet som logo), så en evt. dypere mening tror jeg du må lete lenge etter. :)

Lenke til kommentar

tror gjengen i arendal, og ene karen i krsand fyller på gratis så... mm..

Menne..hmm....ser ikke forskjell på rødt og blod nei...er skummelt med disse tattoveringene :p

 

men ja, dypere mening... altså, litt vanskelig å søke etter symboler på nettet enkli... når jeg ikke vet hva det heter eller betyr ^-^

Men seriøst så er det visst ett av mange symbol som ble brukt av samuraifamilier når de drev å koste seg i Japan.... (?) :shrug:

Lenke til kommentar

Damn,på et av de bildene så jeg hvor stor den tatoverings-nålen var, trodde dem var kjempe tynne jeg.

Men, Psilocybe, på håndleddene er det jo kjempe tynn hud, og pulsåren ligger jo rett under, er det ikke fare for at: "bzzzzzz....tsjakk...spruuuut! oh my god call 911!!!"

 

Med andre ord, at tatoo nålen kutter hull på pulsåren?

Lenke til kommentar

vel. hvis det var det ene bildet mitt, så er ikke det nålen du ser.. det "håndtaket" med en "tip" som kommer ut. nålene kommer ut fra tuppen på denne, og den tynneste nåle-konfigurasjonen (såkalt treer, altså tre nåler i en trekant) er ikke tykkere enn en knappenål. disse brukes for å streke opp omrisset.

 

tykkere nåle-konfigurasjoner er vanligvis 5, 7 og 14 nåler, formet som en runding. en "fjorten" har ikke større diameter enn 2-3mm.

 

og, nei, nålene går ikke mer enn ca. 2mm ned i huden. pulsårene ligger ganske dypt, så du må finne en temmelig uerfaren (og dum) tatovør for å klare noe sånt.

Lenke til kommentar

Har lyst til å ta en "oksering" i nesa, men siden jeg får ganske kraftig allergi om sommeren kan man vel si at det er utelukket. :wink:

Har ikke helt bestemt meg hvordan de i leppa skal være, men har kommet frem til de to resultatene som vil være mest estetisk tilfredsstillende: To ringer i leppa og en pigg mellomunder de. Alternativ to er det motsatte: Én ring midt på leppa og to pigger underved siden av.

Hmmm... Noen forslag?

Lenke til kommentar
vel. hvis det var det ene bildet mitt, så er ikke det nålen du ser.. det "håndtaket" med en "tip" som kommer ut. nålene kommer ut fra tuppen på denne, og den tynneste nåle-konfigurasjonen (såkalt treer, altså tre nåler i en trekant) er ikke tykkere enn en knappenål. disse brukes for å streke opp omrisset.

 

tykkere nåle-konfigurasjoner er vanligvis 5, 7 og 14 nåler, formet som en runding. en "fjorten" har ikke større diameter enn 2-3mm.

 

og, nei, nålene går ikke mer enn ca. 2mm ned i huden. pulsårene ligger ganske dypt, så du må finne en temmelig uerfaren (og dum) tatovør for å klare noe sånt.

okey, så da kan jeg være trygg da :)

Lenke til kommentar
Har ikke helt bestemt meg hvordan de i leppa skal være, men har kommet frem til de to resultatene som vil være mest estetisk tilfredsstillende: To ringer i leppa og en pigg mellomunder de. Alternativ to er det motsatte: Én ring midt på leppa og to pigger underved siden av.

Hmmm... Noen forslag?

 

jeg ville holdt en knapp på ringer på sidene og spike i midten. ring i midten av leppen er noe herk, spesielt når du skal drikke fra et glass.

 

okey, så da kan jeg være trygg da :)

 

jepp. tatovering er ikke noe farlig i det hele tatt.. det er faktisk farligere å krysse gaten på vei til studioet.

 

m i s u n n e l i g !

 

..skulle ønske jeg hadde guts nok til å gjøre noe sånt.. :roll:

 

:)

 

fullsleeves er tingen.. alt annet blir bare barnemat i forhold (bortsett fra bodysuits, da :) ).

Lenke til kommentar

syns ofte fullsleeves eller sånn over hele kroppen blir for mye... blir så rotete, ser sjeldent orntli motivet uten å gå orntli nærme å studere....blir litt... taper litt hensikt da... :

men om du har fra skulder til håndledd, men ikke dekker ALT så er det litt kult... :)

Lenke til kommentar

m i s u n n e l i g !

 

..skulle ønske jeg hadde guts nok til å gjøre noe sånt.. :roll:

 

:)

 

fullsleeves er tingen.. alt annet blir bare barnemat i forhold (bortsett fra bodysuits, da :) ).

Skulle jeg hatt noe sånt, så skulle du fandenmeg fått æren av å tattoovere meg.. ;)

Lenke til kommentar
syns ofte fullsleeves eller sånn over hele kroppen blir for mye... blir så rotete, ser sjeldent orntli motivet uten å gå orntli nærme å studere....blir litt... taper litt hensikt da... :

men om du har fra skulder til håndledd, men ikke dekker ALT så er det litt kult... :)

 

kommer litt an på motivet.. selv er jeg svært lite begeistret for totale motiv-krasj (type løvehode, delfin, tribal, kinategn, rose, alt på samme arm). i tillegg har jeg sett en del sleeves/suits hvor "hovedmotivet" (la oss si en drage over hele ryggen) står alt for lite ut fra bakgrunnenl, og, som du sier, det blir for rotete.

 

men gjennomtenkte, gjennomførte sleeves/suits, derimot.. de kan være utrolig rå.

 

Skulle jeg hatt noe sånt, så skulle du fandenmeg fått æren av å tattoovere meg.. ;)

 

*hoppe og sprette* :)

Lenke til kommentar
(...)jeg vet at fyren som driver Odins merke (Lillestrøm) tar betalt for oppfriskning, siden "han aldri gjør feil" (direkte sitat)

 

Hei du, jeg slenger meg på i denne tråden jeg.

 

Hva nøyaktig er det som er så negativt med Odins Merke i Lillestrøm? Jeg kjenner flere som har tatovert seg der, og de har ikke hatt problemer av noe slag i etterkant. Disse tatoveringene er riktignok det du vil karakterisere som ur-dølle, men det er nå slik de fleste vil ha det. Vurderer selv en tattis (kun en liten en, skal ikke beise ned hele kroppen), men jeg går jo seff til den personen som leverer varene best.

 

Tittet gjennom siden din, og ser at du nevner Odins Merke som uprofesjonelle greier. Så, opplys meg vennligst!

Lenke til kommentar

har skrevet om Odins merke her. ikke alt handler om tatovering, men men..

 

hovedsakelig går det på at jeg leser alle tattoo-blader jeg kommer over, snakker med tatoverte folk dag ut og dag inn, ser folk blir tatovert, og tatoverer litt selv. man finner fort ut hva som er ufattelig, sinnsykt bra (Anil Gupta, Tom Renshaw, Thomas Brudvik.. Paul Booth kan vi vel også ta med, selv om jeg syns arbeidet hans er kjedelig.. utrolig bra utført, men utrolig kjedelig), og hva som ikke er bra (ganske mange andre, inkludert Glenn v. Odins merke). nå skal det være sagt at hva tatoveringen er av, har ingenting å si. en liten, banal rose eller hoppende delfin kan være utrolig bra laget. det er utførelsen jeg plukker på, ikke hva motivet er.

 

nå har jeg sett svært lite av arbeidet til Glenn "in the flesh", og baserer hovedsakelig uttalelsene mine på bildene han hadde liggende på websiden sin. tatoveringene som lå der var middelmådige på sitt beste. det blir vanskelig å påpeke feilene når bildene ikke ligger tilgjengelig for allmuen, men når de evt. kommer opp igjen skal jeg plukke dem fra hverandre og påpeke alt jeg mener er feil. :)

 

Glenn kan nok ganske mye om tatovering i teorien, men i praksis, stinker han. i tillegg har vi det faktum at ethvert intervju i aviser blir ordlagt slik at det blir en helsides reklame for Odins merke (blabla, vi ser at andre tatovører ikke steriliserer nålene sine, andre tatovører tar seg en rev/dram før de jobber, jobber på kjøkkenet, etc, etc..), noe han har klart å irritere på seg en stor del tatovører ved å gjøre.

Lenke til kommentar

Tenkte bare jeg MÅTTE fortelle at jeg har funnet ut hva symbolet jeg kunne tenkt meg (symbolet i avataren) betyr... :D

 

Transtopia:

The Tomoye is a symbol from the Japanese Samurai heraldry and the ancient Japanese Shinto religion. The name translates into ''revolution of the universe.''

Symbols.com

This symbol from Japanese Samurai heraldry is also an old shintoist symbol for the universe, named tomoye.

 

Altså, veldig nice betydning, både oversettelsen, og arven fra samuraiene :smile:

Må nesten få denne nå ass, men vet ikke helt hvor though.

Brystet er kult, men skamvondt har jeg hørt, så litt uaktuelt... Kan eventuelt ha det på skuldra, der "alle" andre har tattoveringer.. Eller på ene leggen... men...brystet er enkli mest passende for en slik rund tattovering?

Noen som har noen forslag? (Ikke lame forslag som på baken eller edlere deler takk :wink: )

Lenke til kommentar
Må nesten få denne nå ass, men vet ikke helt hvor though.

Brystet er kult, men skamvondt har jeg hørt, så litt uaktuelt... Kan eventuelt ha det på skuldra, der "alle" andre har tattoveringer.. Eller på ene leggen... men...brystet er enkli mest passende for en slik rund tattovering?

Noen som har noen forslag? (Ikke lame forslag som på baken eller edlere deler takk :wink: )

 

kommer vel litt an på kroppen din. har du litt muskler, vil en sånn tatovering passe fint på den ene "puppen". ellers er toppen av overarmen ganske grei til runde tatoveringer.

 

alternativt på innsiden av underarmen, sånn litt nedenfor "knekken".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...