Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel "indian ink" det er snakk om, en relativt billig type blekk. Det var mye brukt frem til 80-90-tallet, etter det har det blitt utviklet bedre typer blekk spesielt for tatovering, gjerne i sterile engangsbeholdere. Sistnevnte er selvfølgelig vesentlig dyrere, men blekket utgjør ikke akkurat enorme prosentandeler av den totale summen du betaler for en tatovering.

 

Fikk nemlig beskjed om å sjekke blekkbeholderene neste gang jeg skulle blekkes der, for skulle stå noe a lá: NOT FOR TATTOO´S, eller noe sånt med stor skrift på de, men så sa personen følgende: Hvis jeg torde å bli blekket der igjen etter å ha blitt fortalt dette..

 

Mistenker svartmaling og kunde"stjeling" her..

 

Men er det da noe i det som blir sagt, og ville et seriøst, veletablert studio sjanse på å spare noen kroner ved at folk reagerer på en tattoo? (Trodde ikke det nei..)

 

Men "treningsblekk" KUN for trening, er det noe som eksisterer, og i så fall, har du noen priser å nevne på?

Evt. på PM da jeg gjerne vil stoppe denne svartmalingen siden det ikke bare er meg som har fått høre det..

Lenke til kommentar

Har aldri hørt at det har blitt omtalt som treningsblekk, og jeg ser ikke helt poenget med å "trene" med dårligere blekk enn hva man ellers ville brukt. Det virker litt som om at "det er ikke så nøye om blekket er dårlig, tatoveringen kommer til å se helt rompe ut uansett".. tenker jeg.

 

Men, jeg vet at mange fortsatt bruker indian ink til tatovering, gjerne de litt mindre oppdaterte studioene (type bikere og sjøulker i 50-60-årene) og/eller de som sliter med å få ting til å gå rundt.

Lenke til kommentar

Tok industrial torsdag i forrige uke, fornøyd med det.

MEN; jeg syns det er litt vanskelig å få renset den ordentlig på innsiden av det øverste hullet (ouch, dårlig forklaring merker jeg). Pirker så mye jeg klarer med en qtips samtidig som jeg prøver å være forsiktig, men føler ikke at det blir "bra nok".

 

Og såklart fant hunden min ut at den skulle headbutte meg på lørdag, og rett i øret. Jeg så stjerner. Regner med litt ekstra grotid pga. det?

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe en sprøyte + en butt "nål" (jeg fikk en sånn for spyling av krateret da jeg trakk visdomstennene) på apoteket. Fyll sprøyten med saltvann og spyl bak smykket. Etterhvert som hevelsen går ned, skal det bli lettere å rense topphullet.

 

Godt mulig at det vil ta lengre tid å gro på grunn av juling, men brusk tar generelt sett ganske lang tid i utgangspunktet. Tror ikke du vil merke noe voldsomt til det, men prøv selvfølgelig å unngå sånt i fremtiden.

Lenke til kommentar

Hadde industrial selv før. Har tatt ut stangen nå og satt ringer med pigger på i hvert hull istede. Jeg har små "klumper" ved begge hullene fremdeles og det er litt uvist om de vil gå vekk av seg selv har jeg fått beskjed om. Iallefall så lenge jeg har smykker i dem. Men jeg merker absolutt igen ting til dem.

 

Off topic: Hvilken av hundene var det som stanget deg?

Lenke til kommentar

Her på studioet jeg bruker finnes det stenget med ganske mye forskjellig på, men jeg ble lei av hele den lange stangen så var derfor jeg ville bytte til ringer. Muligens jeg bytter tilbake igjen senere. Var foresten og sjekket den piercingen jeg nylig tok på innsiden av øret i dag og alt gror greit. Gleder meg til å få noen pigger der.

 

Har ikke du to hunder? Mona og Siri?

Lenke til kommentar

Det kan jo tenkes at jeg har lyst på forandring en dag, det er jo sånt som skjer når man plutselig har et par hull ekstra å trikse og mikse med :innocent: For alt jeg vet ser det dødskult ut med to separate istedet for en stang. Det blir nok til at jeg prøver det en dag også.

Tok forresten tungen på nytt igjen uken før jeg tok industrialen. Ahh, deilig å være singel igjen og gjøre som man selv vil med seg selv :) Har dog ikke noen umiddelbare planer om noen fler.

 

Jo, hadde to, men den lille flyttet med eksen og lever nå livets glade dager i Trøndelag.

Lenke til kommentar

Hei hå !

 

Jeg er litt interessert i hvordan man anskaffer seg hull til slike plugger i øret !

 

Ved vanelig hull i øret så puncher de en liten nål gjennom øret sant ? Hvordan gjøre de det når man skal anskaffe seg et hull på 3-4 mm ? Jeg vet at man må strekke det over tid for å gå opp i størrelse, men hvor stort er det hullet man starter med, og puncher man det også eller kutter de ut en del av øret ?

 

Og helt til slutt, om man oppnår et hull på 6mm eller slik, kan man gro det helt igjen om man slutter ?

 

Håper jeg ikke maser for mye.

Lenke til kommentar

du blander litt begreper, skal ikke si at jeg er noen ekspert selv, men litt har jeg fanget opp iløpet av min egen strekking og utifra det jeg har lest i denne tråden.

 

Punching utføres ytterst sjeldent i øreflippen, det er noe man stort sett bare gjør i brusk. Ved punching så vil en bit av ørebrusket bli fjernet, for å si det på den måten :p.

 

For øreflipp så er det vanligste hos en piercer (etter hva jeg har hørt) å starte på 1,6mm, eller 14g som det også kalles. Men hvis du er sikker på at du har planer om å strekke videre så kan du be pierceren å stikke hullet større med en gang. Hvor stort du da får kommer ann på hva pierceren føler seg komfortabel med, Christiane på pinpoint f.eks. pleier stikke på maks 4mm (6g). Selv så var jeg innom pinpoint mens de hadde besøk av en piercer som vanligvis jobber i japan, og han stakk mitt ene øre på 6 med en gang. For alt jeg snakket om nå så er det snakk om nål, som ikke fjerner noe hud, men isteden lager et snitt som smykket kan gå gjennom.

 

For å så strekke så er det vanlig å ta det i en gauge (g) størrelse om gangen, de hopper gjerne to og to tall lavere hele tiden (14g, 12g, 10g, osv... til 00g (10mm)) ved å bruke en taper etter at ditt tidligere hull har grodd. Hoppe over størrelser her blir sett på som lite lurt :p.

 

en annen måte å "strekke" på er å skalpellere, da bruker de isteden en skalpell til å skjære snitt i øreflippen slik at den med en gang vil få et større hull.

 

Hvor stort du kan gå uten å ha et permanent hull for resten av ditt liv er veldig individuelt fra person til person, men en tommelregel pleier være at 8mm (0g) er point-of-no-return.

Endret av Ickz
Lenke til kommentar
Det kan jo tenkes at jeg har lyst på forandring en dag, det er jo sånt som skjer når man plutselig har et par hull ekstra å trikse og mikse med :innocent: For alt jeg vet ser det dødskult ut med to separate istedet for en stang. Det blir nok til at jeg prøver det en dag også.

Tok forresten tungen på nytt igjen uken før jeg tok industrialen. Ahh, deilig å være singel igjen og gjøre som man selv vil med seg selv :) Har dog ikke noen umiddelbare planer om noen fler.

 

Jo, hadde to, men den lille flyttet med eksen og lever nå livets glade dager i Trøndelag.

 

Du kommer sikkert til å få lyst på forandring en dag. Jeg falt pladask for det to ringene jeg så og da var det bare to igjen av den typen så det var bare å kjøpet før løpet av kjørt. (ny versjon av å smi mens jernet er varmt :D ). imidlertid har jeg lurt på å gå tilbake til industrial ettersom de har noen sykt kule stenger med dødninghode på kidten og hvis det er noe som lokker meg er det absolutt dødninghoder! :w00t: Men på en annen side har jeg ekstremt lyst til å ha disse to ringene så kansje jeg tar industrial på en annen måte for å få med litt hodeskaller og.

Som du sikkert forstår så er det vansklig å velge når man først har noen grodde hull og flere smykker å velge i... :D;)

 

Jeg har stadig planer for flere piercinger. Man får alltid nye ideer vet du.

 

Så trist med både Marius og Siri. To kjære på en gang... :cry:

Endret av Glimti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...