Gå til innhold

OCZ lanserer ny SSD-serie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tror ocz også har en 3. versjon av core serien som skal komme snart.

http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotli...image/suy1.html

hvis det ikke bare er den som er lansert nå, men det passer ikke sammen med specsa.

Hvis den "Random write" der er 100% random er det en liiiiiiiiiiiten forskjell i forhold til V2 i alle fall, den klarte jo ynkelige 0.016MB/s ved full random writes. 1500x forbedring, forsatt halvparten av X-25M sin ytelse men den koster jo svor. Gi oss en V3 til V2-priser så kjøper jeg uten tvil. Denne serien som HW.no presenterer skjønner jeg ikke så mye av da - er det V2.5?
Lenke til kommentar
For ett par måner siden, spådde jeg at vi kommer til å se 250GB SSD med bra ytelse for under en høvding rundt nyttår. Flere reagerte den gangen, jeg lurer på om de fremdels reagerer like sterkt.

 

Det er under 2 måneder til nyttår, og du mener et drev til 250 GB vil få liknende pris som et helt nytt 30 GB-drev som kommer snart? Det tilsier at man får 8-dobbelt så mye plass for prisen. Det er ikke særlig realistisk slik situasjonen er i dag heller. Begynner vel å nærme seg nyttår innen disse er å få kjøpt også

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja, det er ett par måneder til nyttår og prisene vil falle kraftig innen da, mener jeg. Dette er "inevitable", fordi teknologien utvikler seg i full fart nå og SSD blir stadig bedre. Samtidig kommer flere store aktorer som Seagate i markedet, og tillegg dukker opp nye aktorer nesten hver dag.

 

Prisene har nødt til å rase i nærmeste fremtid, mener jeg. Jeg håper fremdels på en 250GB SSD med bra ytelse for under en høvding som julegave. Den lave prisen på denne digsen for kr. 850 er starten på en ny trend, mener jeg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Sandisk er på vei med en ny teknologi som øker hastigheten betraktelig. Kanskje jeg skal avvente til utpå vårparten allikevel..

<a href="http://www.electronista.com/articles/08/11...isk.extremeffs/" target="_blank">http://www.electronista.com/articles/08/11...isk.extremeffs/</a>

Du antar at noe som akkurat er blitt prototypet/patentert er tilgjengelig om et halvt år? Og at det er dukket opp operativsystemer med støtte for det spesielle filsystemet de bruker på den tid også? Beklager, men jeg tror nok det tar flere år før vi ser denne teknologien hos sluttbruker.

 

Dersom disse diskene har god random write så tar jeg glatt en slik til desktopmaskinen min. Hadde håpet at noen gadd å lansere mindre disker, men det er nok meget usannsynlig.

 

Sam_Oslo: Jeg vil kalle nyttår 2009 for en optimistisk spådom for det der. Men jeg regner med at den er velfungert.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Prisene har nødt til å rase i nærmeste fremtid, mener jeg. Jeg håper fremdels på en 250GB SSD med bra ytelse for under en høvding som julegave. Den lave prisen på denne digsen for kr. 850 er starten på en ny trend, mener jeg.

Eneste 250GB SSD i prisguiden i dag koster ~6200kr. Hvis man tror på ~85% prisfall på 250GB SSD på en drøy måned har man ikke mye bakkekontakt. Enda en ting som beviser galskapen er at det i dag annonseres en 30GB SSD til samme pris som man forventer å måtte betale for 250GB om en måned. I tillegg er denne diskens største styrke den lave prisen.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Prisene har nødt til å rase i nærmeste fremtid, mener jeg. Jeg håper fremdels på en 250GB SSD med bra ytelse for under en høvding som julegave. Den lave prisen på denne digsen for kr. 850 er starten på en ny trend, mener jeg.

Eneste 250GB SSD i prisguiden i dag koster ~6200kr. Hvis man tror på ~85% prisfall på 250GB SSD på en drøy måned har man ikke mye bakkekontakt. Enda en ting som beviser galskapen er at det i dag annonseres en 30GB SSD til samme pris som man forventer å måtte betale for 250GB om en måned. I tillegg er denne diskens største styrke den lave prisen.

Jeg vet det, ellers hadde jeg ikke kalt den for "julegave". :p

 

Ingen kan si noe sikkert om fremtiden, men alt trygder på store prisras i nærmeste fremtid. Vi får se om det blir noe morsomme julegave på mag iår.

Lenke til kommentar
En liten observasjon - fra en amatoer:

Hvorfor kommer de ikke som billigere/stoerre utgaver i en 3.5" utfoerelse? Skulle gjerne har en SSD i min stasjonaere pc for spilling?

 

Jeg er meget enig, hvorfor skal de bare produsere 2.5" SSD'er?

Jeg kunne gjerne tenke meg en 3,5" SSD i min desktop pc.

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar
En liten observasjon - fra en amatoer:

Hvorfor kommer de ikke som billigere/stoerre utgaver i en 3.5" utfoerelse? Skulle gjerne har en SSD i min stasjonaere pc for spilling?

 

Man trenger som sagt ikke 3.5 for å få fysisk plass, og det er prisen på flash og kg kontrollere som er begrensene, så 3.5 ville neppe vært noe billigere.

 

AtW

Lenke til kommentar
850 kroner for 30 gb!? :grin: Nå begynner prisene å bli gode synes jeg ;)

Jeg synes du fokuserer på feil ting. Hadde vært bedre om det sto:

 

850 kroner for 155/90 MB/s og 0,35 ms! :grin:

 

Ja, det er ett par måneder til nyttår og prisene vil falle kraftig innen da, mener jeg. Dette er "inevitable", fordi teknologien utvikler seg i full fart nå og SSD blir stadig bedre. Samtidig kommer flere store aktorer som Seagate i markedet, og tillegg dukker opp nye aktorer nesten hver dag.

teknologien utvikler seg i full fart men ikke i overlyshastighet. Tror nok du er åtte hakk for overoptimistisk. I beste fall regner jeg med SuperTalent sin 64GB i LX-serien kommer ned mot tusenlappen.

Lenke til kommentar
850 kroner for 30 gb!? :grin: Nå begynner prisene å bli gode synes jeg ;)

Jeg synes du fokuserer på feil ting. Hadde vært bedre om det sto:

 

850 kroner for 155/90 MB/s og 0,35 ms! :grin:

Tehe, er ikke 0.2 Ms som er standard på diverse OCZ-disker?

 

For min del så er det det jeg bryr meg mest om, jeg overfører sjeldent store filer, så jeg er ikke så avhengig av så store tall der :)

 

Edit: Noen som vet når disse diskene (Spes 30 Gb'n) blir tilgjengelig på det Norske markedet? Sitter å vurderer om jeg skal dytte inn en slik SSD disk i min laptop, Dell XPS M1330 :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...