Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Priser på A1-lappen når jeg har kl B?


srbz

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å ta A1-lappen og lurer i den forbindelse på hva det vil koste meg å ta denne i Bergen eller evt. i området rundt. Jeg er 20 år og har allerede klasse B (og dermed også klasse M). Hva mangler jeg da av timer/kurs osv, og hvor mye vil dette koste meg sånn ca i oppgitt geografisk området? Noen som har peil? :)

 

edit: kom gjerne også med tips (og helst link) til gode kjøreskoler som tilbyr A1

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt ovenfor, hvorfor A1 når det er mye bedre å ta A? A1 koster gjerne 15-20k gjennomsnitlig, mens A er på noen få tusen ekstra. Spørs veldig fra person til person om hvor mange kjøretimer som trengs. Og at du har B fra før forandrer ingenting, utenom at du har trafikkerfaring.

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

Jo det gjør det, hvis du har tatt det innen en hvis tid så tror jeg du slipper mørkekjøring og førstehjelps kurs, husker ikke om det er obligatorisk med traffikalt grunnkurs nå lengre, men slapp ihvertfall det også.

 

Det gjorde ihvertfall jeg, eller omvendt da, hadde tatt alt på A1 så jeg slapp det på B

Lenke til kommentar

Jada, trafikalt grunnkurs, ser ikke på det som noe knyttet til selve lappen, selv om man må ha det. Er mer en sak for å kunne øvelseskjøre etc, derfor jeg ikke nevnte det.

 

Fra vegvesen.no

"Har du allerede førerkort i en klasse (bortsett fra M 145) eller mopedførerbevis , kan du øvingskjøre i en annen klasse uten trafikalt grunnkurs. Men har du mopedførerbevis, førerkort M 146 (tohjuls moped), S (snøscooter) etter T (traktor) må du likevel ta mørkekjøring og førstehjelp før du kan gå opp til førerprøven! Har du M 145 må ta du fullt trafikalt grunnkurs før øvingskjøring."

Lenke til kommentar

Jess, det var dette jeg regnet med, men jeg vet ærlig talt ikke hvor mye det vil spare meg, og det er også dette jeg primært spør om :)

 

Videre, som nevnt, jeg er åpen for anbefalinger til kjøreskoler osv. Hvis det er så liten prisforskjell på A1 og A så kan det godt hende jeg velger A først som sist ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...