Gå til innhold

NHH opptak 2009 - poenggrenser


conolo

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å komme inn på NHH neste høst, men er meget usikker på om jeg kommer inn.

I år måtte man ha 58,2 poeng i primær og 60, 0 i ordinær, men som alle vet så kan man jo maks ha 4 tilleggspoeng i primærkvoten neste år. I år kunne man ha 10, men de fleste hadde nok 8,5 med tre realfag fra vgs.

Jeg har akkurat 5 i snitt i karakterer og 4 realfagspoeng neste år og vil da få 5,4 i snitt i primærkvoten. Tror dere jeg kommer inn, ligger jeg helt på grensen, eller bør jeg være sikker på å komme inn? Noen innspill?

 

På forhånd takk !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

Grensa lå som forventet. Hvis man fjerner 6 ekstrapoeng så skal jo grensa, teoretisk sett, falle 6 poeng. Skal sies at det muligens ikke var så mange i fjor som hadde alle 10 ekstrapoengene, men det er jo heller ikke så mange i år som har alle 4? Dessuten skal fagene man har i år for å få ekstrapoeng være vanskeligere enn tilsvarende fag i fjor (les: R2 vs 3mx).

 

Hvor mange ekstrapoeng hadde dere som kom inn? Jeg hadde 0,5 fra matten. Jeg gikk media så vi hadde ikke muligheten til valgfag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...