Gå til innhold

Hvordan lage en filmintro med blanding av grafikk og live film?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er ute etter noe som kan forklare meg eller vise meg til noen tutorials på hvordan du lager en viss effekt i After Effects:

 

Skal lage en introduksjon av en person, og har en videofil av personen der kameraet kjører mot personen. Vil så fryse bildet og at alt rundt selve personen skal bli grafisk eller byttet ut med grafiske elementer, slik at jeg kan ha introduksjonstekst der. Var det forståelig? Ser dette blir brukt en del på ulike produksjoner og er veldig effektivt. Ofte brukt i dokumentarer der man skal introdusere de ulike karakterene.

 

Håper dere kan hjelpe meg litt på vei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært på de mest kjente AE-sidene, deriblant copilot, men er ikke noe der som kan hjelpe meg til dette. Er forløpig ganske udugelig i AE, og trenger derfor tutorials på akkurat det jeg skal lage for øyeblikket :/

 

Tracing av bildet? Fortell mer :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Video Copilot. Video Copilot. Video Copilot.

 

Selv kunne jeg absolutt ingenting om composite-redigering, men brukte en lørdag på videocopilot.net og lærte stort sett alt du trenger å vite for å utføre de aller fleste enkle redigeringer.

 

Det du skal gjøre er egentlig veldig enkelt. Du trenger heller ikke greenscreen. Og jeg vet at tutorials på videocopilot forklarer det.

 

kort fortalt:

 

- Frys filmen og klipp ut personen.

- Legg de grafiske elementene i egne lag (gjerne 3D-lag) foran og bak personen alt etter som.

- Bruk keyframes til å animere de grafiske elementene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...