Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7600 ER RTM.

 

Det vi derimot ikke vet er hvilken buildstring av 7600 som er final...

 

Anyhow: play.com har Windows 7 Home Premium Retail E til 49,99!!

 

Knappe 500 spenn for fullversjon av W7! Selv med toll etc, så er vel det et kupp?

Den builden som er ute nå med nummer 7600 er ikke RTM. Det er det som har blitt avklart og verre trenger man ikke gjøre det. Om det kommer en ny med samme nummer er irrelevant.

Endret av DanielL
Lenke til kommentar

Om det kommer en ny med samme nummer (7600) så er det jo en nyere build av RTM. Husk at W7 ennå ikke er bekreftet RTM final av Microsoft. Jeg venter i alle fall til denne er bekreftet, og den ligger ute på MSDN.

 

Men tilbake til play.com. Så vidt jeg vet så er programvare tollfritt, og da blir det mva i tillegg. W7 Home Pr. fra play.com kommer da på 655 kroner...! Er da vannvittig billig? Noen som vet om lignende stunt i norske nettbutikker?

Endret av jovaa
Lenke til kommentar
sitter på 7100 nå, må jeg formatere hele skiten når fullversjon kommer, eller finnes det noen fancy oppgraderingsmulighet?

 

Det går sikkert, men like greit å kjøre en clean install

 

7600 ER RTM.

 

Det vi derimot ikke vet er hvilken buildstring av 7600 som er final...

Er dette noe MS her bekreftet?

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Om det kommer en ny med samme nummer (7600) så er det jo en nyere build av RTM. Husk at W7 ennå ikke er bekreftet RTM final av Microsoft. Jeg venter i alle fall til denne er bekreftet, og den ligger ute på MSDN.

 

Men tilbake til play.com. Så vidt jeg vet så er programvare tollfritt, og da blir det mva i tillegg. W7 Home Pr. fra play.com kommer da på 655 kroner...! Er da vannvittig billig? Noen som vet om lignende stunt i norske nettbutikker?

 

Play.com sender windows 7 kun til engelske adresser.

Lenke til kommentar
Tror ikke det nei. :)

 

At Play.com delivery is free on everything both in the UK and outside the UK.

 

 

Han har rett. Jeg prøvde å bestille selv nå, men blir nektet siden jeg ikke har adresse i UK. Noen som vet om andre alternativer?

Lenke til kommentar

Sitter nå i USA, og rett før jeg dro, tok en jeg formatering av Windows 7'en min (pga den amerikanske tollen, som sikkert sjekka hele pcn min. heldigvis skjedde det ikke, så egentlig trengte jeg det ikke, men bedre å være sikker ^^)

Jeg klarte å formatere feil partisjon, så jeg sletta Win7 istedet for WinXP noen dager i forveien (Som den kom med), orka ikke styret med å lage en ISO av WinXP på den stasjonære, instalere, og alt det. Holdt med et OS til USA ^^

Det ble da Win7

 

Leste at man kunne legge inn Win7 på en 5GB partisjon av en Ekstern HDD, så jeg partisjonerte min WD 1TB hd, sånn at den fikk 5GB partisjon.

Når jeg starta pcn, klarte den ikke boote fra USB (Den var satt som Primær i Diskbehandling)

 

Jeg hadde og lest at man kunne instalere direkte fra WinXP, som jeg da hadde på pcn, og fikk velge instaler. Gjorde alt som jeg pleide, men når jeg skulle trykke "Format", sa den at jeg ikke kunne gjøre dette når jeg ikke brukte cd'n til windows 7 (brukte isofila fra den eksterne hdd'n, men selvfølgelig kan den ikke formatere OS'et når det er det den bruker for å lese filene :p )

Det endte med at jeg instalerte over filene, og fikk meldinga om at "Gamle filer vil bli lagt i Windows.old mappa".

Godtok det, og fortsatte.

 

Etter ferdig install, har jeg Windows.old mappa, i tilegg til de vanlige, men jeg har to "Programfiler" mapper o.O

post-142337-1247723943_thumb.png

 

Det er et problem. Det andre hovedproblemet er at jeg ikke kan trykke "Egenskaper" på filer eller mapper, ikke engang snarveier. (Det skjer ikkeno når jeg trykker, den jobber ikke engang)

Jeg tror det har noe med at Programfiler mappa har "blå skrift" (kryptert?).

 

Kan jeg fikse dette uten å formatere?

Eller kan jeg reinstalere W7 b 7100 x86 uten dvd? (dumt spm xD )

 

Takker for svar, og siden jeg er på ferie i USA, ville jeg satt pris på om du kunne sende svaret på en PM til meg, så jeg lettere får det med meg, iom at dette er en aktiv tråd :)

 

God ferie videre til alle :D

Lenke til kommentar
Amazon.co.uk pleier å følge play.com nogenlunde (litt dyrere, men får fratrekk på britisk mva?)...

 

 

Jeg får prøve derfra.Takker.

 

 

Noen som vet om det kommer lignende pre-order tilbud i Norge og om man da MÅ ha norskspråklig versjon?.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...