Gå til innhold

Sons of Anarchy - Generell Diskusjon - (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte episoden i dag. Titus Welliver klarte å spille irsk greit nok, ble ikke for overdådig. Gemma og Chibs var ellers også gangske bra i dag. Gemma på slutten var ganske troverdig spilt av Katey Segal. En veldig grei episode som leder opp og introduserer noe nytt til sesongens slutt.

 

Haha morsomt at Otto er faktisk spilt av mannen som har skapt Sons of Anarchy, nemlig Kurt Sutter.

 

Promo for neste episode:

 

Forresten har jeg begynt å bruke Sons of Anarchy-klær hver onsdag nå etter jeg fikk klærene i posten(t-skjorte og genser bare dog). Gensern var tynn og varm, t-skjorta var helt vanlig og "dogtagene" kunne vært bedre lagd. Tror ikke "dogtagene" tåler noe særlig vann.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Ja denne episoden var bare herlig. Tig og Gemma liksom, var ikke de tutellduene jeg hadde tenkt meg sammen.

 

Også alt det rundt Donna`s død og ansvaret til Tig/Clay ble så bra behandlet av forfatterne. Spesielt det at Opie skremte Stahl og at Piney gikk bananas med hans gamle pistol.

 

Neste ser ut til å virkelig være bra, og noe jeg håpet skulle skje vil skje :D

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

FY faaaaen! Zobelle!!!!!!!!!!!! :angry::realmad:

 

Det er bare noe jeg måtte si, i tilegg bare måtte jeg legge til smilyene. Perfekt perfekt avsluttning på den beste sesongen til Sons of Anarchy, med både feelgood og "feelbads". Mange serier har å lære av SoA, dette er den beste serien siden Sopranos og The Wire om folk releatert til klubber eller gjenger.

 

Herlig. Selv Kurt Sutter(han som er ansvarlig for serien) sin karakter, Otto fikk en form for hevn selv det var herlig å se. Weston sin død var ren, og det var veldig bra. Håper ikke Half Sack dør, selv om det virker sånn så håper jeg for all del at karaktern hans blir minnet og at Half Sack blir patchet selv etter sin død.

Patchet = Går opp i gradene.

 

At Zobelle unnslapp var ikke noe jeg likte, tiltross for at det gjorde det bedre så vil jeg se de drepe Zobelle en dag, om de så sender Happy(nomad`en i gjengen) rundt over hele USA.

 

Det med ungen til Jax, jeg sier bare faen! Selv ikke alt den "urettferdigheten" som noengang har vært i selv Prison Break har fått meg til reagere før, men dette gjorde noe altså.

 

Men hvorfor ble Kenny Johnson(best kjent som Lem fra The Shield) introdusert på den måten han ble? Jævelig bra den episoden og, men denne var bedre. Tiltross for at jeg likte at de fikk gjøre irene til tystere, starten og alt det feelgooden der(spesielt det at Gemma til og med nå godkjenner både Tara og dama til Opie) og alt resten med fighten mot Weston der. Pluss at de kom til enighet med både Niners og kineserne om å utslette the Mayans.

 

Ellers så har musikken vært perfekt i de to siste episodene! Creedence-cover og en gangske tøff låt av Staylight Run(Spotify-link) i forrige episode. Og nå ble sesongfinalen avsluttet med en cover av Rolling Stones sin "Gimme Shelter", som er en perfekt låt og covern var perfekt for serien og sangen. Da den handler om både voldtekt og drap, hvertfall delvis. Samme låt(orginalen av Stones) er brukt som siste låt i sesongfinalen til Entourage engang(tror det er sesong 2).

 

Hvorfor flere ikke følger med på denne serien skjønner jeg ikke. Tydeligvis er folk blinde for selv nye serier lagd av folk bak to av tv-historiens mest brilliante serier, Sopranos og The Shield.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

kjipt han got away da, men det va ENDA kjipere at Scottyboy slapp unna med Abel, han er en dead man walking. Får håpe at Abel kommer tilbake in safe hans da. Synd med Half Sack , likte den karakteren...

 

 

 

Ganske EKSTREMT mye reklame dem sender ja, 90 min med reklame og 60 min uten :p Hadde aldri makta alle de forstyrrelsene iløpet av episoden. Hadde blitt gal, 60 min gikk jo på ett blunk, fantastisk episode

Endret av Cryflopp
Lenke til kommentar

Klarer ikke å like Opie så mye, liker Piney bedre. Klarer ikke skuespillern som spille Opie, han er veldig "tom" av seg, tiltross for at han ble bra spilt i slutten av sesong 2. Liker Tiggy og Clay, Jax og Gemma bedre da. Gemma synes jeg ble en herlig karakter til tider, spesielt denne sesongen.

 

Lurer på hvem som blir hovedfienden neste sesong. Jimmy O passer ikke som en hoved-badguy synes jeg, og han er vel veldig 50-50 i den situasjonen som oppstår nå tror jeg. Ellers er Stahl en gangske god mulighet, men er vel ikke matriale som en hovedfiende kanskje. Álvarez og Mayans kanskje derimot kan det, tiltross for at Sons har eid dem to ganger nå og dere så hvor lett dem fjerna Álvarez og gjengen hans fra Zobelle med planlegging. Men nå har kanskje ikke Álvarez sendt inn et annet chapter til Charming, så da kan det gå galt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...