Gå til innhold

Sons of Anarchy - Generell Diskusjon - (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Digger han skuespillerne som spiller gamle sheriffen. Spilte liksom-miniatyr seriemodern i CSI Las Vegas. Bare det der "okay shoot me, but it was the only option i saw" eller hva han sa igjen var bare så virkelig genialt. Ikke sett ferdig hele episode 2 enda, men sparer siste den halvtimen som er igjen til senere i dag.

 

Nye ariene er virkelig favoritter, spesielt Zobelle som er spilt av Adam Arkin fra blant annet Life og er sønn av Alan Arkin(Catch-22 o.s.v.).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Håper for gudskyld at Chibs ikke dauer.

 

Jeg bare digger Tig, Juice og Chibs spesielt. Også kanskje Happy(men han er mildt sagt nesten ikke mer med, hvertfall ikke så vi legger merke til han), Clay og Sheriffen. Liker ikke Opie og Jax så veldig. Gemma er garantert den beste kvinnelige karaktern på serien, gal dame til tider.

 

En ting jeg virkelig liker med sesong 2 er at det virkelig er en fiende i sesongen. Zobelle er gangske smart og slu, og elsker Adam Arkin. Men håper Zobelle enten er ferdig eller dau snart.

Lenke til kommentar

Har sett Sesong 1 og til sesong 6 og jeg må stusse på hvordan folk i det hele tatt tar for seg sammenligninger som med Sopranos, er to helt forskjellige serier og nettverk. Har et litt "The Shield" preg over seg og jeg liker det meget godt. Kanskje ikke de største skuespiller-prestasjoner i første sesong egentlig men mer samkjøring har gjort susen må jeg si.

 

En ting som overrasket meg når jeg leste litt om serien er dette:

The family drama is loosely based on Shakespeare's Hamlet;[12] indeed, star Ron Perlman has said, "I'm sure they’re going to stick to the structure of Hamlet all the way to the end" of the series.[13] Clay is based on the role of King Claudius and Gemma as a Gertrude figure. Jax stands in for Prince Hamlet himself; and Tara Knowles as Ophelia. His reflective questioning of the SOA culture, brought on by the birth of his son, references Hamlet's melancholy over the death of the king. Additionally, Jax "communicates" with his dead father by way of his late father's unpublished journal/manuscript; Hamlet, of course, literally communicates with the ghost of his father.[14] The drama and characterizations are also enhanced by drawing on Macbeth, another Shakespeare tragedy. Katey Sagal's Gertrude-like Gemma resembles Lady Macbeth because—while it is never entirely clear from Hamlet how complicit Queen Gertrude is in the murder of Hamlet's father—it is obvious that Gemma has willingly participated in the cover-up of the death and may even have encouraged Clay in his treachery. Creator Sutter has said of the Shakespeare element, "I don't want to overplay that but it's there. It was Jax's father who started the club, so he's the ghost in the action. You wonder what he would have made of the way it turned out. It's not a version of Hamlet but it's definitely influenced by it."[15]

 

 

For de som vil se promo til Episode 7: http://www.youtube.com/watch?v=xq7aTQRDkpw...player_embedded

Lenke til kommentar

I mine øyne, er de som sammenligner SOA med Sopranos noen som ikke vet hva de snakker om i det heletatt. Shield derimot er en serien som kan sammenlignes med SOA, da det er flere likheter. Alt blir sammenlignet med Sopranos av de som ikke kan nok til tider synes jeg.

 

Det med fengslet blir nok bare en episode, ganske sikker på at fengsel-delen bare går utover en episode. Gangske sikker på at dette er siste gang Sons of Anarchy kommer til å bruke han politikern dems denne sesongen, synes de har utnytta det de har på han litt for lenge nå. :p

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Ikke så rart SoA ligner litt, med Kurt Sutter i spissen :p

 

Ser den, men hvis du har sett noe særlig på annet enn bare Sopranos og den rekka der som de fleste ser på og hadde utvidet horisonten litt. Så ville du skjønt at Sopranos ikke ligner så veldig mye på SOA, men at The Shield gjør derimot det. Og i tilegg er den største forfattern fra The Shield med å lager SOA og.

Lenke til kommentar
Ikke så rart SoA ligner litt, med Kurt Sutter i spissen :p

 

Ser den, men hvis du har sett noe særlig på annet enn bare Sopranos og den rekka der som de fleste ser på og hadde utvidet horisonten litt. Så ville du skjønt at Sopranos ikke ligner så veldig mye på SOA, men at The Shield gjør derimot det. Og i tilegg er den største forfattern fra The Shield med å lager SOA og.

 

Har aldri påstått at SoA ligner Sopranos. Jeg sier bare det ikke er så rart at SoA ligner The Shield, med samme skaper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...