Gå til innhold

Skygge/"innbrenning" på tv ved bruk av PS3...


Chivas

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg PS3, og har lagt merke til en noe merkelig effekt. Skal prøve å forklare det best mulig :)

Ved bildeskift, vil forrige bilde vises som skygge i neste bildes svarte områder... Jeg har kun spillet FIFA09, og der synes det spesielt godt ved starten hvor det er et bilde av ansiktet til Ronaldinho. Man trykker start, og skjermen blir svart et øyeblikk - der skimter man klart fortsatt silhuetten av Ronaldinho (de som har spillet, kan jo sjekke om det samme skjer der).

Jeg trodde dette var en effekt i spillet, men etter å ha sett noen prison break episoder streamet fra pc'en, oppdager jeg innimellom det samme der. Ergo synes det være noe med PS3'en.

 

Så er spørsmålet; er dette helt normalt på PS3, eller er det noe galt med min? Kan det være TV'en? Jeg merker kun denne effekten ved bruk av PS3, og ikke ved bruk av andre maskiner (dekoder, dvd, osv.)

 

Har også liten tro på at det er PS3 eller kabel, det er noe galt med. Mistenker TV'n. :-/

Grunnen til at du ikke merker det ved bruk av andre maskiner kan være at disse maskinene bare brukes til film, og spiller av med lavere frekvens.

 

Du kan prøve prøve og forandre diverse ting inne på Display Settings, som f.eks. RGB Full Range, o.l. som er beregnet på å hjelpe enkelte TV'er. :-/

 

Prøv også å spill av en DVD eller noe på PS3, og se om det er samme opplegget der eller om det blir annerledes. :-/

Det er forøvrig mange fine innstillinger på Video-settingsen som kan forbedre opplevelsen av filmavspilling, dersom du ønsker å tilpasse det til deg selv. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et problem på billige LCD tver desverre, og kalles Image Resistance eller noe i den duren.

Jeg får det konstant på min Tatung, og det eneste som hjelper å trekke ut strømmen helt for en periode.

 

Over natten pleier å resette panelet slik at det ikke lenger synes.

Jeg brukte min tidligere som pc skjerm også, men etter jeg fikk hele Firefox over fotballkampen kutta jeg ut det.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Kan ikke helt skjønne hvorfor man i det hele tatt mistenker kabelen for å være synderen her heller... Enten er det PS3'en eller så er det TV'en. Og det er jo overveiende mange som har det samme problemet med en Samsung TV...

 

Jeg tror jeg har funnet problemet. På min Samsung TV er det en innstilling som heter "Spill-modus". Da jeg satt på den, på HDMI inngangen, forsvant problemet - kan ikke se at det er der lenger ihvertfall :) ...så da er nok det løsningen for meg.

 

Problemet er kanskje nå at dekoderen bruker samme HDMI inngang, slik at spill-modus blir feil når jeg ser på TV...eller?? Noen som vet om det har noe å si?

Lenke til kommentar
Haha :---D Jeg har ikke dette problemet iallefall.

Hvordan i huleste følte du at det var nødvendig og skrive det...følte du at noen her på forumet hadde nytte av at du fortalte de at du ikke har dette problemet? hvorfor ikke prøve og hjelpe til istede for og bare le og si "fuck you n00bs"

 

 

Noen som har kommet from til en løsning? har litt lyst og få se hvordan dere løser dette problemet, selv på min tidligere Tv fikk jeg dette problemet, men løste seg med ny TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...