Gå til innhold

Far Cry 2, vanskelig spill?


Candey

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg spillet på lørdag og sliter noe vanvittig. Spiller på normal og er i act 1 - 4%. Folkene dreper meg jo hele tiden, kommer nye folk hele tiden. Syntes spillet hvertfall er drit vanskelig, er kjempe skuffet over spillet. Er liksom som om jeg blir jaget hele tiden. Og pga de teite savene frister det lite og starte langt tilbake der du sist fikk savet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv storkoser jeg meg i Far Cry 2's fantastiske omgivelser. Spiller selv på normal, og vil ikke si det er voldsomt vanskelig, men jeg tror det kommer veldig an på hvordan du spiller det. Selv tar jeg det veldig med ro, og speider i forveien, sniker meg tett innpå guardposts o.l. og meier ned 2 vakter på rappen slik at du ikke blir overrumplet av 4-5 mann samtidig. Men jeg tror nøkkelen kanskje er å ha en spillestil som er noe roligere enn i "vanlige" FPS.

Håper det er et tips som kan hjelpe, om du ikke er av den rastløse sorten da? :p

Lenke til kommentar

Haha, vet ikke helt hvordan stil jeg har. Men tidligere istad så stod jeg på veldig land avstand, så skjøt og drøpte jeg en soldat med sniper. Deretter oppdager alle at jeg er der. Og det samme skjer når jeg sniker meg bakfra på folk og dreper dem med sverdet. Så kommer alle soldatene. :S Jeg blir bare irritert, så ille at jeg nesten vil bytte spillet på gamestop mot et gavekort.. :(

Lenke til kommentar

Er enig i at det er litt vanskelig. AI'en er super aggressiv. Om man kjører forbi en vaktpost, så jakter de deg som om du kjørte forbi med fingeren i været og ropte "F you, N-words!". Helt insane. De jakter deg til enden av verden.

 

Også litt synd at et så relativt realistisk spill (våpen jamming osv) er så langt ifra realistisk når det gjelder våpen. Hvorfor trenger folka 10 skudd med AG, men kun 1 skudd med Dragunov? Våpna har samme kaliber.. :hmm:

Også skyter folka deg med hagle fra 100 meters avstand osv (selvsagt mens de løper, fra hofta). Ganske latterlig.

 

Begynner å bli litt lei upolerte spill, men men, that's life. ;)

Lenke til kommentar

Jeg leker som regel "Rambo" (som det heter på folkemunne), men har sjeldent noe særlig problem - kan faktisk fint bruke i hovedsak kniven uten noe særlig problem, dog kun om jeg ikke er alt for "out gunned". Som regel holder det i massevis med litt eksplosjoner, masse flammer og nok kuler - har enda ikke måttet ta et oppdrag 2 ganger, noe som egentlig er litt kjedelig.

 

Kan forøvrig legge til at jeg spiller på "Hardcore", men syns fortsatt at spillet er noe enkelt, i all hovedsak fordi AI-en er "potte dum". Godt mulig jeg underbevisst utnytter den svake AI-en til min fordel ...

Lenke til kommentar

Dassen: Paraglideren får du når du er kommet til den sørlige delen av kartet, let etter safehouses som er oppe i høyden. Dessverre er paraglideren rimelig ubrukelig, og mister høyde kjedelig fort. Dessuten blir du uansett oppdaget latterlig lett av fienden som alle tydeligvis er halvt banditter, halvt ornitologer. Anbefaler at du besøker et busstopp, så skjønner du fort hva de brukes til ;)

 

Edit: Beklager dobbelpost, meningen var at de to postene skulle smeltes sammen, noe som ikke skjedde ...

Endret av The Stig
Lenke til kommentar
Haha, vet ikke helt hvordan stil jeg har. Men tidligere istad så stod jeg på veldig land avstand, så skjøt og drøpte jeg en soldat med sniper. Deretter oppdager alle at jeg er der. Og det samme skjer når jeg sniker meg bakfra på folk og dreper dem med sverdet. Så kommer alle soldatene. :S Jeg blir bare irritert, så ille at jeg nesten vil bytte spillet på gamestop mot et gavekort.. :(

Hjelper ikke å skyte en fyr med sniper, når du ikke har lyddemper (eller Dart-rifla, da den er nærmest lydløs.

Skal du snike deg på folk og drepe de anbefaler jeg Makarov med lyddemper, funker som bare det, hver gang, så sant du treffer folka i hodet, eller før det rekker å skrike om hjelp. Om resten av folka ser at han blir drept, er det bare naturlig at de oppdager deg. Det er ikke så vanskelig å se hvor et skudd kommer fra akkurat.

Tenk guerilla-taktikk hele veine, så skal nok ting også gå mye bedre.

 

Jeg har i alle fall ingen problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...