Gå til innhold

Warhammer Online: Tankere, nederst på rangstigen i alle sammenheng.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvorfor blir damage given så mye mer verdsatt enn damage taken ? Har dere noen gang sett en tanker øverst på lista over exp/renown når det gjelder scenarios ? Eller feks exp i Keep-sieges ? Har dere noen tanker om dette ? Er alt omkring damage ? Skal ikke det å ta imot juling for resten av gruppa bli like verdsatt ?

Endret av Bulletus
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel...ex og renown kommer vel også fra hvor mange kills man har vært med på?...en tank overlever mer enn en WH f.eks..dvs han får mer kills pga man må være i live for å få kills......så...ikke sikker men utjevner seg kanskje?

Skrevet

Har fått bra med exp og inf i scenarios hvor jeg har fått heals, og da slepper å kaste bort tid på å løpe tilbake til kampen igjen. Men langt i fra mest av alle.

I PQ's og Keep Sieges er det derimot værre. Eneste gangene jeg havner høyt opp på contribute lista da er om det er veldig, veldig få folk med :) Og da ruller jeg alltid under 100 og får ikke noe uansett men det får være en annen sak.

Greia med keeps er jo at før man skal angripe selve keep lorden er man jo veldig lite nyttig som tank. Man får ikke dps'et døra, og rekker ikke opp til oljen eller folk oppå veggene. Kan jo seff bruke ram'en eller andre siege weapons, men alt i alt er det mange som er mer effektive på den delen. Og akkurat det med å ta ned lorden tar jo som regel veldig kort tid.

Skrevet
Vel...ex og renown kommer vel også fra hvor mange kills man har vært med på?...en tank overlever mer enn en WH f.eks..dvs han får mer kills pga man må være i live for å få kills......så...ikke sikker men utjevner seg kanskje?

Nei dette utjevner seg ikke, ofte dør jeg aldri i et scenario - er med må nesten alle kills men får alikevel veldig mye mindre exp/renown enn rene damage dealere.

Skrevet

Jeg er helt enig i at dette er et problem, jeg har både en dps og en tank, og det er helt latterlig forskjell på exp du får. (har kun erfaring fra scenarioer) Med min BW renner exp inn, spesielt i scenarios, mens min ironbreaker sliter... :(

Dette fører til at folk driter i å gjøre det som faktisk skal til for å vinne scenarios, og står bare og gir damage uten mål og mening.

Skrevet
Jeg er helt enig i at dette er et problem, jeg har både en dps og en tank, og det er helt latterlig forskjell på exp du får. (har kun erfaring fra scenarioer) Med min BW renner exp inn, spesielt i scenarios, mens min ironbreaker sliter... :(

Dette fører til at folk driter i å gjøre det som faktisk skal til for å vinne scenarios, og står bare og gir damage uten mål og mening.

Spillet er "fucked up" når det gjelder tankers, dette gjelder også cont. i PQ`s.

Vi er ikke så mye verdsatt i øyeblikket, virker som om Mythic ikke vil ha så mange tankers.

Her luftes det endel om våre problemer http://vnboards.ign.com/warhammer_online_a...97/109000227/p1

Skrevet

Kva level er de?

Etter mine erfaringar har høgare level tanks ingen problem med lite renown eller xp, vi har ca 10 stk level 39-40 tanks i guilden.

Trur dog at mangen skifter ut tactics for høgare damage i scenario. Om det er "mindre" raids, ca 3-18 spillere som tar ein keep har guardian vanleg vis +500 contribution. Guardians har ofte høg i PQ's også, men heile contribution systemet er fantastisk ubrukelig. (100% random)

Skrevet

Kanskje dette er en av grunnene til at så få spiller som tanks, spesielt på order siden. Jeg opplever alt for ofte at jeg er det nærmeste som finnes tank i scenarios (noe som er helt feil siden jeg er en warrior priest) Virker som om 90% av alle i order er Bright Wizard eller Engineer ...

Skrevet
Kanskje dette er en av grunnene til at så få spiller som tanks, spesielt på order siden. Jeg opplever alt for ofte at jeg er det nærmeste som finnes tank i scenarios (noe som er helt feil siden jeg er en warrior priest) Virker som om 90% av alle i order er Bright Wizard eller Engineer ...

Er ikke så rart da.

Det er et PvP spill og dps er alltid greit i pvp. Elsker tanking, men gadd ikke gå tank i et pvp spill.

Skrevet

XP og renown har vel blir vel jevnt spredd utover gruppa? OG de som slår deg er folk som går solo eller i en annen gruppe. Men i PQs kan det jo være et problem, men healere sliter jo med det samme problemet. Så stop whining, Mythic er nok klar over problemet.

Skrevet

Med rett spec er du ein svært bra Tank i T4 scenarioes.

Skrevet

Sakens kjerne er at jeg ikke føler at jobben vår blir verdsatt nok !

Tanker i war fungerer veldig bra, jeg utgjør en STOR forskjell for laget mitt serlig i scenarios der jeg tar opp uhorvelig mye skade og har direkte innvirkning om vi gjør det bra eller ikke ! Slikt skulle vært mer verdsatt ! Ikke havne middle eller nederst på "reward" adelen !

Skrevet

Er det noen som vet hvordan exp og RP rewards regnes ut i scenarioes? Det jeg har erfart er nemlig at exp deles ut >KUN< etter hvor mye man er innen range naar din group dreper en fiende. Om man er afk eller doed, faar man ikke noe. Saa om man overlever hele kampen, vil en tank faa AKKURAT like mye exp som alle andre. MAO. det DU gjoer som en tank, er noeyaktig like viktig som hva alle andre gjoer.

Skrevet (endret)

Faktorar eg veit spelar inn:

Ditt level

Din renown rank

Din fiendes level (han som dør)

Din fiendes Renown rank (fortsatt han som dør)

Killing blow

Healers får ekstra renown når dei healer folk som har gjordt mykje skade/KB/har gjordt mykje som gir han renown.

Edit: Høgeste RR på min server er ein WP, så eg trur ikkje det har så veldig mykje å sei i det lange løpet.

Endret av lassaron-jon
Skrevet

ja..ren dmg kan nok ikke ha så mye å si...

I går spilte jeg WAR mens jeg ventet på at wow server skulle komme opp.'

Jeg spiller WH og er level 18 nå....

Jeg var i et T2 scen samtidig som jeg spiste middag. Dvs at jeg kun hadde en hånd tilgjengelig..Det jeg gjorde var å hele tiden stå med healerrekken og innenfor range av kills...mens jeg ikke gjorde noe annet enn å fyre løs med pistolen min..jeg hadde tidenes dårligste dmg men allikevel fikk jeg nesten like mye renown poeng og xp som når jeg var ferdig å spise og spilte scen som vanlig med massiv dmg.

Skrevet

Ditt level - Japp, jo hoeyere level, jo mer exp

Din renown rank - Japp, jo hoeyere level, dess mindre RP

Din fiendes level (han som dør) - Jau

Din fiendes Renown rank (fortsatt han som dør) - ... sikkert

Killing blow - Nei. Kun % av damage dealt har noe aa si. Fordeles likt paa groupen.

Healers får ekstra renown når dei healer folk som har gjordt mykje skade/KB/har gjordt mykje som gir han renown. - Som igjen fordeles likt paa groupen du er i.

Skrevet (endret)
Skal vel se at det ikke er så ille som du skal ha det til. Nå er jeg bare RR 21, men roomie tanken som jeg ofte spiller med og andre tanker jeg ser har da ikke spesielt store problemer med å havne topp 5 på renown /xp listen.

Det høres ut som du vil ligge som nr 1 ? har sett endel tanker, endel dps, endel healere som er på 1. plass innimellom samtidig som jeg har sett samme klassene ligge på bunn. Vet ikke 100% hvordan renown / xp fordeles, men virker ganske greit slik det er nå. Klart det hadde vært kjekt med en dmg taken spalte også.

Igjen, whine whine whine fordi du ikke er nr 1 eller 2 på lista ? Noen gang tenkt på at kanskje du rett og slett ikke spiller godt nok ?

Begynner å få en fin bunke flotte poster fra deg nå bullebass.

-hau

Det handler ikke om å være øverst på lista, bare litt mer nyansert.

Hva annet kan en tanker gjøre enn å stå i spissen å ta imot juling samt nerfe fienden ?

Healeren som fyller opp helsa mi får mer exp og renown enn det jeg får som regel.Jeg er rr32 nå og forskjellene blir større og større.

Vennligst hold deg på et saklig nivå når du våger å kritiserer andre på et diskusjonsforum.

Endret av Bulletus
Skrevet
Har dere noen gang sett en tanker øverst på lista over exp/renown når det gjelder scenarios ?

Ja, forholdsvis ofte faktisk. Sist jeg spillte ett scenario med min lvl29 Chosen var jeg og en Black Orc listet med mest Rewknown og exp, meg med en liten slump mer exp enn ham.

Og jeg har flere ganger havnet på rundt 300-400 Contribution etter ett fullført Keep Siege.

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...