Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

God stemning med forlova dame, hva nå?


Gjest rock_out

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kommet opp i en situasjon her. Ble kjent med en dame på byen for et par uker sida. Et par dager etter prater jeg med henne og får høre at hun er forlova, men at forholdet ikke er helt på topp for tiden. Vi ble enige om å møtes uten alkohol inni bildet, så dagen etter ble det lunsj sammen. Vi fant tonen med en gang, og det var ingen tvil om at kjemien var der. Siden den gang har vi møttes flere ganger, og stemningen blir bare bedre og bedre. Såklart vet forloveden ingenting om dette, og jeg begynner å lure veldig på hva jeg bør gjøre videre nå.

 

Er det galt av meg å ta initiativ videre, eller er det bare hun som gjør no galt her? Kan jeg liksom bare kjøre på uten å føle meg skyldig i å ødelegge noe? Har ikke vært oppi nå sånt her før, så vet ikke helt hva jeg bør gjøre og si til henne. Er jo også no drit å vite at hun må lyve for å finne på ting med meg...Ugh..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis hu dama er utro for å være med deg, hva hindrer henne i å være utro mot deg senere. Hvis dere tilfeldigvis skulle bli sammen?

Har tenkt på dette ja! Er det noe jeg bør si til henne direkte, hvis hun virkelig viser meg at hun vil mer? Forholdet til forloveden skranter jo da, men det er jo allikevel ingen garanti for at hun har lettere enn andre for å være utro selv i et godt fungerende forhold...

Lenke til kommentar

For det første har det kanskje ikke vært noe utroskap inne i bildet enda, og for det andre synes jeg det er så dumt å si at "hvis hun er utro nå, tenk når hun begynner å tvile på deg". Personligheter er ikke faste, og man handler i en situasjon som aldri kommer til å være den samme to ganger. Det er ingen grunn til å frykte at det kommer til å gå med deg som med ham (ingen større grunn enn med en hvilken som helst annen kvinne, i hvert fall). Men hvis du "tar over" en forlovet kvinne må du få på det rene om hun forventer at du skal ta over forlovelsen også.

Så lenge du ikke kjenner personen det er snakk om trenger du ikke ha så dårlig samvittighet. Det hadde ikke vært noe å hente her hvis ikke forholdet deres skrantet allerede.

Lenke til kommentar
For det første har det kanskje ikke vært noe utroskap inne i bildet enda, og for det andre synes jeg det er så dumt å si at "hvis hun er utro nå, tenk når hun begynner å tvile på deg". Personligheter er ikke faste, og man handler i en situasjon som aldri kommer til å være den samme to ganger. Det er ingen grunn til å frykte at det kommer til å gå med deg som med ham (ingen større grunn enn med en hvilken som helst annen kvinne, i hvert fall). Men hvis du "tar over" en forlovet kvinne må du få på det rene om hun forventer at du skal ta over forlovelsen også.

Så lenge du ikke kjenner personen det er snakk om trenger du ikke ha så dårlig samvittighet. Det hadde ikke vært noe å hente her hvis ikke forholdet deres skrantet allerede.

Dette er jeg enig i. Er liten sjangs for at hu kommer oppi samme situasjon igjen. Så det er ikke noe større sjangs for at hun gjør det samme med deg, enn noen andre damer.

Lenke til kommentar
Hva om denne jenta bare vil være venner? Har hun gitt noe tegn på at hun vil mer?

Vi hadde sex i edru tilstand her om dagen, og det virker ikke som hun angrer på det. Det er vel et tegn på at hun vil mer.. :) Men samtidig vil hun (og jeg forsåvidt) ikke forhaste noe, og heller bli enda bedre kjent før det eventuelt er snakk om noe forhold. Men det er jo så teit når alt må foregå hemmelig ovenfor forloveden... Uff, må jeg ty til den kjipe alvorspraten?

Lenke til kommentar

Det virker nesten som om hun vil ha begge, både deg og forloveden. En slags sikkerhet.

Det er best å ta den praten nå. Hva om hun ikke vil gi slipp på forloveden, samtidig som dere to bygger en utrolig god kjemi sammen over tid og du blir glad i henne, da er det du som ender opp såra.

Hvis hun går fra forloveden FØR dere blir ordentlig sammen er det mye bedre for alle parter. Den er jævlig kjip å finne ut at kjæresten holder på med andre.

Lenke til kommentar

Så nydelig. En klassisk kvinne i arbeid. Hun vil prøve ut, og være sikker på, neste mann får hun går fra han hun har. Noen som har lagt merke til hvor mange slike tråder som finnes på diskusjonsforum? Tell over hvor ofte en mann er blitt dumpet og finner ut at hun har funnet seg en ny bare en uke (liksom) etter på.

 

Men for å svare trådstarter. Peis på! Det er ikke noe nytt eller annerledes eller noe som helst i denne situasjonen. Vi menn lar oss bruke av kvinner nå som før, så stå på!

Lenke til kommentar
Så nydelig. En klassisk kvinne i arbeid. Hun vil prøve ut, og være sikker på, neste mann får hun går fra han hun har. Noen som har lagt merke til hvor mange slike tråder som finnes på diskusjonsforum? Tell over hvor ofte en mann er blitt dumpet og finner ut at hun har funnet seg en ny bare en uke (liksom) etter på.

 

Men for å svare trådstarter. Peis på! Det er ikke noe nytt eller annerledes eller noe som helst i denne situasjonen. Vi menn lar oss bruke av kvinner nå som før, så stå på!

 

Nå er ikke overlapping noe som kun kvinner gjør, og vi får heller ikke nok informasjon i denne tråden til å kunne si noe om hva grunnen bak er.

 

Andre grunner kan være :

*Kun få validert seg selv(at andre også ser henne som attraktiv)

*Tørr ikke slå opp med forloveden(kansje han er voldelig)

Lenke til kommentar
Så nydelig. En klassisk kvinne i arbeid. Hun vil prøve ut, og være sikker på, neste mann får hun går fra han hun har. Noen som har lagt merke til hvor mange slike tråder som finnes på diskusjonsforum? Tell over hvor ofte en mann er blitt dumpet og finner ut at hun har funnet seg en ny bare en uke (liksom) etter på.

 

Men for å svare trådstarter. Peis på! Det er ikke noe nytt eller annerledes eller noe som helst i denne situasjonen. Vi menn lar oss bruke av kvinner nå som før, så stå på!

Hehe. Klar for å peise på jeg. Hva skal jeg si til henne da? Er det feil av meg å spørre hva som skjer med forholdet til forloveden og om hun har tenkt til å gjøre det slutt? Som krizkriz nevnte er jo ikke situasjonen til min fordel nå. Føles litt ut som at hun har forloveden som "reserve" om det skulle vise seg at vi ikke passer allikevel.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke hun være noe å samle på?? Det går dritt med forloveden og hun har funnet seg en ny kar ( trådstarter ) og di har kjemi, så hvorfor kan ikke hun være trofast i fremtida? Hun har bare funnet en som passer bedre enn hennes forrige.

 

Sjansen for at hun vil være utro er flere ganger større enn om en annen random dame vil være det.

Lenke til kommentar
Personligheter er ikke faste

 

Jo, faktisk. Har du noen gang studert psykologi?

Nei, men jeg har studert og studerer, og det skulle da være merkelig om psykologien var den eneste vitenskapen som ikke var under stadig forandring og hadde ett og bare ett fast fasitsvar på ting. Jeg kommer ikke til å be deg om å vise meg en kilde, for det har egentlig ikke så mye å si, og ikke minst er det ikke det tråden handler om. Start en annen.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...