Gå til innhold

Dead Space diskusjon


Anbefalte innlegg

Har selv kommet til slutten av Chapter 3 og har blitt skremt en god del ganger allerede. Ikke så mye hopping i stolen men mer av "Hva i helevete?!", som må ha kommet fra for mye Resident Evil (1) og andre typiske skrekkspill.

 

Men likevel gir dette spillet meg den grøssende følelsen på lik linje, hvis ikke bedre, som RE gir meg når det ikke er fiender i nærheten. Jeg forventer alltid noe, og får gåsehud hver gang det kommer en høy lyd.

Grafikken er fantastisk og realistisk. Musikken og "ambient" lyder holder spenningen oppe absolutt hele tiden, og zero-gravity områdene er noe å se frem til.

 

Noe annet jeg synes var kult var at de plasserte "ørene" på kameraet, så hvis det er en fiende bak deg hører du den VELDIG godt.

 

Imponert og og skjelven så langt.

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Har enda ikke prøvd spillet, vet ikke om jeg kommer til å gjøre det heller. Har en forferdelig skrekk for klaustrofobiske filmer/spill, gjør meg pisseredd.

 

Men vi får se:P

Lenke til kommentar
Har enda ikke prøvd spillet, vet ikke om jeg kommer til å gjøre det heller. Har en forferdelig skrekk for klaustrofobiske filmer/spill, gjør meg pisseredd.

 

Men vi får se:P

 

Det er motsatt for meg. Jeg elsker enhver film og ethvert spill som klarer å skremme dritten ut av meg. Det er desverre alt for få. Er så deilig å bli skremt av noe; den ekle følelsen man får.... bare genialt. Fear, gotta love it. :wee:

Lenke til kommentar

Ja jeg var i Tromsø for ei uke siden, og så etter det. To timer kjøretur. Så hadde shipment'en blitt forsenket (gamezone, Platekompaniet, Spaceworld...). Bare Spider-Man som hadde det, til 500kr. Det kommer så mange andre spill nå også, så jeg regner med at jeg blir å plukke det opp en eller annen gang - bare ikke nå.

 

EDIT: Jeg spiller kun PC, og 500kr er for meg ikke akseptabelt for en helt vanlig versjon av et spill.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Blir nok det første jeg kjøper når jeg blir ferdig med spillene jeg har hjemme. Får håpe det går ned i pris om ikke så lenge.

Uansett så håper jeg virkelig at spillet er ganske skummelt og ikke bare ekkelt voldelig. Jeg synes egentlig ikke at resident evil 4 var så grådig skummelt etter første delen. Jeg skvetter ikke så mye av filmer og spill lenger, så lenge jeg ikke har høy lyd kanskje da.

 

Hadde egentlig ikke hørt noe særlig om dette spillet så hadde ingen forhåpninger. Ble overraska da anmeldelsene dukket opp. Bare jeg ikke blir for hyped før jeg kjøper spillet, er alltid best å ikke være hyped i det hele tatt når du kjøper et spill ellers så blir du nesten alltid skuffa xD

Lenke til kommentar
elsker spillet så langt! :p

Litt utfordrende enn andre spill, valgte medium med vilje så jeg har noen å gjøre etter å ha blitt ferdig med det :p

Tok Hard selv fordi jeg tenkte det kom til å være en høyere vanskelighetsgrad senere (Impossible som det viser seg), og som i The Force Unleashed, tvinger det meg til å bli god for høyere vanskelighetsgrader.

Likevel blir jeg til tider drøsset på med ammo og liv. Noen ganger går jeg veldig lavt, selv på medic packs som jeg bruker rimelig ofte, men akkurat nå har jeg et fint lite lager på 5 large med packs, 4 medium med packs og 100 ekstra-skudd for Plasma Cutter.

Gleder meg til Impossible.

 

Ikke noe å kjøpe hvis man syntes F.E.A.R. var jævlig?
Jeg har ikke spilt F.E.A.R sånn altfor mye, men disse to spillene er ikke så nære hverandre. Dead Space handler mer om creepy følelse hele tiden, mens F.E.A.R er mer action-orientert med gun-fights "konstant" (brukt løst).

 

Uansett så håper jeg virkelig at spillet er ganske skummelt og ikke bare ekkelt voldelig. Jeg synes egentlig ikke at resident evil 4 var så grådig skummelt etter første delen. Jeg skvetter ikke så mye av filmer og spill lenger, så lenge jeg ikke har høy lyd kanskje da.
Veldig blodig, men ikke overdrevent i den meningen at du ikke får pøst på av fiender hele tiden. Du må så absolutt ha høy lyd på TV-en din fordi det har så mye med skrekk-momentet å gjøre. Det finnes en god del steder der det ikke er monstre i det hele tatt, men lyd og det visuelle satt sammen gir deg gåsehud. Endret av Xpm
Lenke til kommentar
elsker spillet så langt! :p

Litt utfordrende enn andre spill, valgte medium med vilje så jeg har noen å gjøre etter å ha blitt ferdig med det :p

Tok Hard selv fordi jeg tenkte det kom til å være en høyere vanskelighetsgrad senere (Impossible som det viser seg), og som i The Force Unleashed, tvinger det meg til å bli god for høyere vanskelighetsgrader.

Likevel blir jeg til tider drøsset på med ammo og liv. Noen ganger går jeg veldig lavt, selv på medic packs som jeg bruker rimelig ofte, men akkurat nå har jeg et fint lite lager på 5 large med packs, 4 medium med packs og 100 ekstra-skudd for Plasma Cutter.

Gleder meg til Impossible.

 

Ikke noe å kjøpe hvis man syntes F.E.A.R. var jævlig?
Jeg har ikke spilt F.E.A.R sånn altfor mye, men disse to spillene er ikke så nære hverandre. Dead Space handler mer om creepy følelse hele tiden, mens F.E.A.R er mer action-orientert med gun-fights "konstant" (brukt løst).

 

Uansett så håper jeg virkelig at spillet er ganske skummelt og ikke bare ekkelt voldelig. Jeg synes egentlig ikke at resident evil 4 var så grådig skummelt etter første delen. Jeg skvetter ikke så mye av filmer og spill lenger, så lenge jeg ikke har høy lyd kanskje da.
Veldig blodig, men ikke overdrevent i den meningen at du ikke får pøst på av fiender hele tiden. Du må så absolutt ha høy lyd på TV-en din fordi det har så mye med skrekk-momentet å gjøre. Det finnes en god del steder der det ikke er monstre i det hele tatt, men lyd og det visuelle satt sammen gir deg gåsehud.

 

Hehe, ja det var ikke skytingen som var verst. Det var når hun lille jenten eller ansiktet hennes dukket opp! :ohmy: Konstant frykt er vel forøvrig bedre enn "skvette-frykt"....

Lenke til kommentar
Ikke noe å kjøpe hvis man syntes F.E.A.R. var jævlig?

Personlig så syns jeg Dead space for F.E.A.R til å fremstå som en søndagstur med teletubbies, bestemor og 20 liter softis. Med andre ord, søtt og koselig men ikke særlig skummelt.

Syns dead space er veldig bra, og på mange måter en bedre åndelig oppfølger til System shock 2 enn det Bioshock er. Stemningen er helt konge, og det oppforderer til å utforske hver en krink og krok.

Lenke til kommentar

Spillet er bra, og nesten litt koselig :)

 

Av en eller annen grunn klarer jeg ikke å bli skremt av et spill i 3. person, da føler jeg bare at jeg spiller trygt i sofaen. Jeg synes førsteperson fungerer betraktelig bedre når du skal spille noe "skummelt" for da ER du liksom i det skremmende universet. Jeg har spilt Dead Space i nesten 4 timer i strekk med et stort smil, mens jeg slet skikkelig med Doom 3 der jeg var nødt til å spille maks 30 svettende minutter om gangen for å ikke dø av stress.

 

Derfor tok det meg nesten 6 mnd. for å runde Doom 3, mens jeg tror at denne Dead Space kommer dessverre til å være en kort (men god) affære.

Lenke til kommentar
Spillet er bra, og nesten litt koselig :)

 

Av en eller annen grunn klarer jeg ikke å bli skremt av et spill i 3. person, da føler jeg bare at jeg spiller trygt i sofaen. Jeg synes førsteperson fungerer betraktelig bedre når du skal spille noe "skummelt" for da ER du liksom i det skremmende universet. Jeg har spilt Dead Space i nesten 4 timer i strekk med et stort smil, mens jeg slet skikkelig med Doom 3 der jeg var nødt til å spille maks 30 svettende minutter om gangen for å ikke dø av stress.

 

Derfor tok det meg nesten 6 mnd. for å runde Doom 3, mens jeg tror at denne Dead Space kommer dessverre til å være en kort (men god) affære.

Hvilken vanskelighetsgrad spiller du på? Tok Hard selv, og etter å ha spilt i 11 timer kan jeg se for meg at Easy (f.eks) er skikkelig god-mode der man kan gå bananas med alt man har. På Hard dør jeg skjeldent, så Impossible tror jeg er noe som virkelig gir deg hva spillet handler om når det kommer til survival delen av spillet.

 

Mini-spoiler, bare om fiender man møter:

Når man bare har 10 skudd igjen, 3 brente fiender (fiender som ser svidde ut er sterkere og raskere), og det plutselig kommer en bak deg også, da friker jeg ut ihvertfall. Tar 3 skudd per arm på en sånn med fullt oppgradert Plasma Cutter, så det er ikke bare-bare til tider.

 

Anbefalinger til folk som har problemer innimellom: Oppgrader Plasma Cutter (ditt beste våpen) og Stasis. Duration er best, så du har mer tid til å tenke. Alltid spar på én Power-node, fordi det er dører rundt i spillet som trenger en til å åpnes, og det er alltid verdt det.

Endret av Xpm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...