Gå til innhold

Alarm: Lekk Vannkjøling!


trettifire

Anbefalte innlegg

Neineineineineineineinei!!!

 

Må nesten bare legge inn en tråd her nå, er så langt nede i kjelleren som man kan komme på grunn av en ting.

 

Våknet her en morgen og til min overraskelse sto PC'en på gutterommet fortsatt på selv om jeg slo den av kvelden før. Så til min overraskelse en blåskjerm hvor det sto noe om HW-feil...

 

Dette var det jeg så inni kassa:

post-120614-1224874311_thumb.jpg

 

Av en eller annen årsak hadde det stått og dryppet vann fra vannkjølinga ned på mine 2 (!) 9800GTX (!). Begge så mer eller mindre slik ut :(((((((((((((((((((((((((

 

Tror dere det er noe håp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

detter ser ikke bra ut i det hele tatt. funker de eller er det null håp. (utifra det jeg ser så ser det stygt ut og siden detter er selvforsynt til en viss grad så er det vansklig å kreve erstatning da dette kunne vært ungått/påregnlig utfall ved bruk av wc.

 

har forøvrig 2 8800GTS'er 512mb fra xfx som du kan få for 1500,- om du har lyst for begge korta samlet

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Ja, jeg innser jo at det ikke er noen andre å skylde på enn meg selv :(

 

Har ikke fått testet kortene, men jeg regner ikke med at det er gode nyheter. Det eneste halmstrået jeg har er at vannkjølingen gikk på ordentlig destillert vann og kjølevæske så det er jo en "odd chance" at noe har klart seg...

 

La optimisten leve...

 

Edit: Fjerna bildet, var sikkert litt i største laget (3,5MB)

Endret av trettifire
Lenke til kommentar
Ja, jeg innser jo at det ikke er noen andre å skylde på enn meg selv :(

 

Har ikke fått testet kortene, men jeg regner ikke med at det er gode nyheter. Det eneste halmstrået jeg har er at vannkjølingen gikk på ordentlig destillert vann og kjølevæske så det er jo en "odd chance" at noe har klart seg...

 

La optimisten leve...

 

Legger til et highres bilde så dere kan se ulykken på nært hold.

Greit at det ser svart ut,men hvorfor legger du ut ett svart bilde?

Lenke til kommentar

OK. Brukte deler av kvelden i går på å få pussa vekk den hvite gørra som lå på kortene. Er ingen synlig skade på kortene. Ved nærmere undersøkelser viste det pokkern meg seg å være selve slangen som hadde lekket. Der har man igjen for å betale i dyre dommer for spesiell "Tygon Tubing" fra sidewindercomputers.

 

Var fullt av kjølevæske på HK'et også, jeg har lurt litt på hvorfor RAID'et mitt ble degradet så ofte, viste seg nå at vannet seg ned langs SATA-kablene og inn på HK'et.

 

FØKK FØKK FØKK. Blir en større "salvage" operasjon det her :dontgetit: . Håper ikke alt har gått fløyten...

Lenke til kommentar

Kjedelig sak, men har hatt lekk vannkjøling før. Det fungerte som nevnt ikke rett etterpå, men fikk det til å fungere etterhvert (etter mye rengjøring med sprit og god talmodighet) Det som er med rensavann og kjøleveske er at det korroderer ikke, men det kan lede strøm. Så er du heldig, så er det bare å vaske det bort med litt god gammeldags sprit, slik at overledningen som det skapte blir fjernet og så fungerer alt igjen. Var ivertfall det som var tilfellet til meg.

Lenke til kommentar

Bruk teknisk sprit når du renser og ikke vann. Microfiber er fyfy så bruk en myk klut av ymse slag.

 

Var selv borti samma problemet for ca to år siden. Da hadde det rent fra cpu blokken og ned på skjermkortet. Gjort northbrigde våt og laget basseng på skjermkortet. Renset med teknisk sprit, men skjermkortet hadde tatt kvelden. Utrolig nok fungerte hovedkortet!=D

 

Ta det med ro og bruk lang tid. Finn alle størknede lekkasjepunkter og fjern de nøye og roligt. Q-Tip kan være greie enkelte steder, men ikke bruk de i mengder siden de lett legger i seg rester.

 

Husk og sjekke baksiden av HK! og lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg fikk vann fra vannkjøling på hket mitt, og det funket ikke i to uker etterpå. Så var jeg så frekk at jeg søkte retur, men tenkte faen eller, vi prøver EN GANG TIL. Joda, det starta det :p Usaklig dritt :p Abit AW8D var det vel, eller AW8-MAX...

 

Har vel hatt ymse vanndammer på alle hovedkort siden det jeg :p og skjermkort. Alle funker enda

Lenke til kommentar

Whoa!

 

Det er f**n ikke til å tro! Berga begge skjermkortene!!!!!!

 

Hadde en kompis på besøk med et annet HK og fikk prøvekjørt skjermkortene etter MYE rengjøring med sprit, tannkost og q-tips. Det første boota opp greit og fikk skjermbilde, installerte drivere til 9800GTX og tror dere ikke det funka som bare det :)!!!

 

Satte i det andre kortet og da begynte maskinen å gå i en boot-loop hvor den gjentok det første sekundet av boot-sekvensen i det uendelige. Da var det å pelle av kjøleren og rense litt mer, prøve på nytt og jaggu fikk jeg ikke det til det også...

 

Nå holder jeg på med HK'et (P5N32E-SLI) og skal se om det er samarbeidsvillig. Går det bra, er det bare å flikke litt på vannkjølinga så er vi straks oppe og går igjen :)

 

Det fins en gud, og han er pinadø meg norsk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...