Gå til innhold

Elendige kontroller i Far Cry 2 [PC]


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nå skaffet meg spillet jeg har ventet på siden forgjengeren. Og jeg må si jeg ble veldig skuffet. Jeg har spilt det i noen timer nå, men jeg orker rett å slett ikke mer. Selve spillet er bra, men det er en svært viktig faktor som ødelegger hele opplevelsen. Kontrollene i spillet er jo helt elendige! Bevegeligheten virker urealistisk og siktingen er upresis (mulig det går ann å fikse dette via console? Det jeg mener med upresis er ikke at han ikke skyter hvor jeg sikter, men at det virker utrolig mye vanskligere å sikte her, sammenlignet med andre FPS spill). Og angående bevegeligheten... det føles bare ikke riktig når en beveger seg like fort i alle retninger (bak, venstre, fram, høyre), totalt uavhengig av situasjonen. Og sprintingen? Til og med jeg orker å løpe lenger enn 3-4 sekunder...

 

For ikke å snakke om bilkjøringen. Den virker like gjennomtenkt som bilkjøringen i Tony Hawk Underground. Den bruker 0,2 sec på å oppnå toppfart, den kan kjøre 120 inn i et tre uten at noe skade skjer, men å kjøre ned en liten busk, nei det går ikke.

 

Jeg mener, jeg er veldig vandt til bevegeligheten/siktingen fra f.eks Crysis og Call of Duty 4, og Far Cry 2 er som å entre en annen verden.

 

Og jeg har enda igjen å finne ut hvordan man krabber og sniker (ja, jeg vet jeg kan gå på huk). Hvordan kan man IKKE ha med disse funksjonene i et slikt spill?

 

 

Far Cry 2 er muligens er veldig bra spill, men kontrollene ødelegger hele opplevelsen for meg.

 

 

Så, hva syntes dere? Er det jeg som er helt sinnssykt kresen og pirkete? Eller er det faktisk fler som deler denne oppfatningen?

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Har nå skaffet meg spillet jeg har ventet på siden forgjengeren. Og jeg må si jeg ble veldig skuffet. Jeg har spilt det i noen timer nå, men jeg orker rett å slett ikke mer. Selve spillet er bra, men det er en svært viktig faktor som ødelegger hele opplevelsen. Kontrollene i spillet er jo helt elendige! Bevegeligheten virker urealistisk og siktingen er upresis (mulig det går ann å fikse dette via console? Det jeg mener med upresis er ikke at han ikke skyter hvor jeg sikter, men at det virker utrolig mye vanskligere å sikte her, sammenlignet med andre FPS spill). Og angående bevegeligheten... det føles bare ikke riktig når en beveger seg like fort i alle retninger (bak, venstre, fram, høyre), totalt uavhengig av situasjonen. Og sprintingen? Til og med jeg orker å løpe lenger enn 3-4 sekunder...

 

For ikke å snakke om bilkjøringen. Den virker like gjennomtenkt som bilkjøringen i Tony Hawk Underground. Den bruker 0,2 sec på å oppnå toppfart, den kan kjøre 120 inn i et tre uten at noe skade skjer, men å kjøre ned en liten busk, nei det går ikke.

 

Jeg mener, jeg er veldig vandt til bevegeligheten/siktingen fra f.eks Crysis og Call of Duty 4, og Far Cry 2 er som å entre en annen verden.

 

Og jeg har enda igjen å finne ut hvordan man krabber og sniker (ja, jeg vet jeg kan gå på huk). Hvordan kan man IKKE ha med disse funksjonene i et slikt spill?

 

 

Far Cry 2 er muligens er veldig bra spill, men kontrollene ødelegger hele opplevelsen for meg.

 

 

Så, hva syntes dere? Er det jeg som er helt sinnssykt kresen og pirkete? Eller er det faktisk fler som deler denne oppfatningen?

 

Helt enig med deg

Lenke til kommentar
Hei

 

Har nå skaffet meg spillet jeg har ventet på siden forgjengeren. Og jeg må si jeg ble veldig skuffet. Jeg har spilt det i noen timer nå, men jeg orker rett å slett ikke mer. Selve spillet er bra, men det er en svært viktig faktor som ødelegger hele opplevelsen. Kontrollene i spillet er jo helt elendige! Bevegeligheten virker urealistisk og siktingen er upresis (mulig det går ann å fikse dette via console? Det jeg mener med upresis er ikke at han ikke skyter hvor jeg sikter, men at det virker utrolig mye vanskligere å sikte her, sammenlignet med andre FPS spill). Og angående bevegeligheten... det føles bare ikke riktig når en beveger seg like fort i alle retninger (bak, venstre, fram, høyre), totalt uavhengig av situasjonen. Og sprintingen? Til og med jeg orker å løpe lenger enn 3-4 sekunder...

 

For ikke å snakke om bilkjøringen. Den virker like gjennomtenkt som bilkjøringen i Tony Hawk Underground. Den bruker 0,2 sec på å oppnå toppfart, den kan kjøre 120 inn i et tre uten at noe skade skjer, men å kjøre ned en liten busk, nei det går ikke.

 

Jeg mener, jeg er veldig vandt til bevegeligheten/siktingen fra f.eks Crysis og Call of Duty 4, og Far Cry 2 er som å entre en annen verden.

 

Og jeg har enda igjen å finne ut hvordan man krabber og sniker (ja, jeg vet jeg kan gå på huk). Hvordan kan man IKKE ha med disse funksjonene i et slikt spill?

 

 

Far Cry 2 er muligens er veldig bra spill, men kontrollene ødelegger hele opplevelsen for meg.

 

 

Så, hva syntes dere? Er det jeg som er helt sinnssykt kresen og pirkete? Eller er det faktisk fler som deler denne oppfatningen?

 

Tipper du enten har mus-lagg eller mus-akselerasjon slått på. Google litt på "far cry 2 mouse lag" eller noe i den dur.

 

Edit: Gjorde kjapt søk, og her er ihvertfall en mulig løsning: http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=121871

Endret av Toa
Lenke til kommentar

Er ikke nesten alle dagens spill som også kommer på konsoller udugelige på PC? Jeg synes hvertfall at det har blitt sånn i de fleste tilfeller, sålenge spillet ikke er laget av noen som satser hovedsaklig på PC plattformen. Av disse er det vel omtrent bare Valve igjen.

 

Man må nok nøye seg med å spille dårlige konsoll-ports som PC gamer i dag.

Lenke til kommentar

jeg har kommet 30 % i spillet nå og har ikke lagt merke til noe rart med kontrollene i det hele tatt... og JA, jeg har spilt masse cod 4 og crysis (warhead også)... jeg aner ikke hva du prater om...

 

og angående det at far cry 2 er en dårlig port fra konsollversjonen så har jeg helleer ikke hørt eller lest det noe sted heller (og jeg har faktisk lest en god del om et)... ikke har jeg lagt merke til det selv heller... ikke synes jeg at pc spill idag er dårlige konsoll-ports heller... det funker fint spør du meg... untatt gears på pc da, det var konsollete

Lenke til kommentar

Jaaaaa, Den er så fucka.... Hva med å forklare hvorfor, eller hva som gjør Crysis til eller "andre" så mye bedre..

 

Ser ikke hvorfor den er så "fucka" siden den er mer eller mindre identisk med nesten alle FPS der ute...

 

Og hvis det er mouse lag dere klager på. Sett ned AA eller skift til dx9 om du kjører i dx10.

Lenke til kommentar

Jeg hadde noe av det samme problemet i Dead Space. Men når jeg slo av v-sync og kjørte DX9 så gikk alt smooth. Mulig dette kan være problemet i Far Cry 2 også.

 

 

Skal prøve dette når jeg kommer hjem. Takker for svar!

 

PS:

 

Skal ta en titt på dette også

I am not sure if this has been posted. But to get rid of all the input lag you go in to the >Documents>My Games>Far Cry 2 folder, open up GamerProfile.xml

 

Near the end of the file you will find two different CVars called "Smoothness" and "Smoothness_Ironsight" set both to "0" and you will be all set to enjoy some input lag free shooting. Why these settings aren't in the UI, I don't know.

Lenke til kommentar
Jaaaaa, Den er så fucka.... Hva med å forklare hvorfor, eller hva som gjør Crysis til eller "andre" så mye bedre..

 

Ser ikke hvorfor den er så "fucka" siden den er mer eller mindre identisk med nesten alle FPS der ute...

 

Og hvis det er mouse lag dere klager på. Sett ned AA eller skift til dx9 om du kjører i dx10.

 

I FarCry 2 må du holde inne høyre musetast imens du skal skyte med venstre musetast, dette er ikke bra synes jeg. Mens Crysis kan du bare med ett klikk på høyre musetast så sikter du skikkeligt inn :). Jeg er 10x ganger mer treffsikker i Crysis W en i FarCry 2 ;)

Lenke til kommentar
Jaaaaa, Den er så fucka.... Hva med å forklare hvorfor, eller hva som gjør Crysis til eller "andre" så mye bedre..

 

Ser ikke hvorfor den er så "fucka" siden den er mer eller mindre identisk med nesten alle FPS der ute...

 

Og hvis det er mouse lag dere klager på. Sett ned AA eller skift til dx9 om du kjører i dx10.

 

I FarCry 2 må du holde inne høyre musetast imens du skal skyte med venstre musetast, dette er ikke bra synes jeg. Mens Crysis kan du bare med ett klikk på høyre musetast så sikter du skikkeligt inn :). Jeg er 10x ganger mer treffsikker i Crysis W en i FarCry 2 ;)

 

Dette har jeg også irritert meg over. Aimen blir betraktelig dårligere av at jeg må holde inne høyre-klikk. Men dette er vel en vanesak, da jeg har spilt en god del Cod4 og Crysis, og har vendt meg til at det holder å trykke én gang.

Lenke til kommentar
Jaaaaa, Den er så fucka.... Hva med å forklare hvorfor, eller hva som gjør Crysis til eller "andre" så mye bedre..

 

Ser ikke hvorfor den er så "fucka" siden den er mer eller mindre identisk med nesten alle FPS der ute...

 

Og hvis det er mouse lag dere klager på. Sett ned AA eller skift til dx9 om du kjører i dx10.

 

I FarCry 2 må du holde inne høyre musetast imens du skal skyte med venstre musetast, dette er ikke bra synes jeg. Mens Crysis kan du bare med ett klikk på høyre musetast så sikter du skikkeligt inn :). Jeg er 10x ganger mer treffsikker i Crysis W en i FarCry 2 ;)

 

Dette har jeg også irritert meg over. Aimen blir betraktelig dårligere av at jeg må holde inne høyre-klikk. Men dette er vel en vanesak, da jeg har spilt en god del Cod4 og Crysis, og har vendt meg til at det holder å trykke én gang.

 

Hei.

 

Eg likte ikkje den "zoom inn" sikte måten, som er verkar som om den er henta frå konsollverda. Du går ti gangar meir stabilt aim-messig om ein zoomar inn og alt virkar "greit". Dette kan fungere for folk som spelar på konsoll, men blir ikkje heilt så kult på PC. Eg gjekk inn på options og skrudde på Crosshair, som av ein eller annan grunn ikkje var skrudd på. Alt gjekk bedre då.

 

Synest forøvrig aiminga er litt rar i Farcry 2. Men aiminga er sannsynligvis gjort dårlegare pga div. upgrades til kvart våpen.

 

Forresten, var sniper rifla i Crysis dønnstabil? Rart det ikkje er svingingar når ein aimar med sniperrifla.

Lenke til kommentar

Jeg fryder meg.

 

1. Siktingen upresis? Den er heller realistisk, eller kanskje "vanskelig". Personlig liker jeg det, da filtrerer spillet vekk amatørene automatisk, og i et eventuelt multiplayer-scenario slipper vi dem.

 

2. Såvidt jeg har merket beveger han seg saktere bakover, men kan være jeg ikke har vært så oberservant. Samme med høyre/venstre.

 

3. Busker kjører du rett i gjennom, det er noe annet med de mindre trærne. Her er jeg enig med deg!

 

4. Selvfølgelig kan han ikke sprinte i evigheter. Her har vi flere faktorer som spiller inn: Det er varmt i Afrika, fyren har malaria, og han er et menneske - uten nanosuit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...