Gå til innhold

Helbredelses og vekkelsesmøter i Tønsberg nå


Anbefalte innlegg

Tenkte bare å tipse kristenfolket og andre interesserte om fantastiske møter i The River denne uken. Se http://theriver.no

 

For de som ikke bor i Tønsberg: Ta Tog/Buss til Tønsberg. Og buss 130 fra Tønsberg rutebilstasjon. Adressen er altså: Smiløkka 5 A på Vear. Er et busstopp like ved.

 

For ytterligere møteoversikt se: http://graceonly.net

 

Møtene blir også direkte overført på webtv på http://theriver.no (ikke nødvendig å registrere seg for å se, helt gratis)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når er det? jeg bor i tønsberg, så...

Alle vet at jeg gjerne vil ta imot Jesus Kristus som min frelser, men jeg har bare ikke vært på nok vekkelsesmøter enda.

 

LOL_WUT_by_nathan_of_borg.jpg

 

Det er liksom like før du bare river bibelen ut av bokhyllen og sitter deg og ber til det kommer svimerker på knærne?

Lenke til kommentar
Ja hehe.

 

Neida, hadde vært gøy å tatt med en ateistkamerat og sett hva som egentlig skjer der.

 

Så du tør ikke å gå alene altså? :) Du må ha med en som kan hjelpe deg å gi støtte i latterliggjøringen? Hvis du er helt ærlig vil jeg anbefalle at du går alene, og at du legger fra deg forhåndsdømmingen på dørstokken, så tror jeg nok ikke at du vil bli særlig mye mindre skeptisk, men jeg tror også du vil se noe godt i det som ikke helt lar seg forklare. Det er jo en klisje med det å ha et "opent hjarte", men jeg er altså overbevist om at dersom du er helt ærlig så vil du føle at det ikke er så teit som du hadde trodd at det var.

Lenke til kommentar

Du og disse forestillingene dine Bellicus at om folk bare var "åpne" så ville de komme til samme konklusjon og opplevelse av religion(kristendom) som du har. Om man aldri oppnår det så er det selvsagt bare fordi man ikke er åpen for "sannheten".

 

Som LordArgh siterer i sin signatur: "There's this thing called being so open-minded your brains drop out.

- Richard Dawkins"

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

gud så gøy har hatt litt vont i hodet i det siste.. tror du de kan holde meg på hodet og fikse det?

 

edit: skulle jeg gå inn der så ville jeg selfølgelig vert kritisk. etter det jeg har sett fra ulike dokumentarer og vanlige innslag på nyheter ol. så virker det ganske tvilsomt. dog ble det beist (på en pers.) at de delene av hjernen som står for komunikasjon ikke var aktive under tungetale, med andre ord hjernen stod ikke bak "snakkinga".

 

Physical healing

Years ago, befor I became a Christian, during top-sport school, I became sick. I got virus on my heart, and destroyed my immunety system. For about tree years I was bothered with sickness, until I met Jesus; Then I got healed!!! Thanks to Jesus!!!

 

akkurat ja. good for u.. heh..(craaazyy) ville kansje vert min reaksjon på det..

 

edit2:

Some times Jesus tells me to go special places, both in Norway, and other parts of the earth to do mission-work. But one fun things about it, is that when Jesus tells me to go somewhere, He always provides for the money/ticket to go there:) He also provides for house, food and whatever I would need to accomplish the mission He gives me! Thats why He tells us in the Bible(Mat6.25-), not to worry about anything!

 

 

post-127302-1224971921.jpg

The koala knows..

 

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
gud så gøy har hatt litt vont i hodet i det siste.. tror du de kan holde meg på hodet og fikse det?

 

Jeg selv hadde hallusinasjoner (edderkopper som kravlet oppover veggene, fluer som surret forbi, ansiktet mitt vridde på seg i speilet og ble andre ansikter osv) når jeg ble kristen. Men jeg har ikke lenger noen hallusinasjoner. Jeg har også slitt en del med angst og depresjoner, men når jeg lever nært Gud så har jeg ikke angst og depresjoner.

 

Mannen til moren min var på røntgen for en tid tilbake. Det viste seg at han hadde en svulst på lungene. Og pusteprøvene gav ingen tro til å tenke postivit om situasjonen. Han tok også noen vevsprøver, men de sa ikke noe klart. Men det var hvertfall stor sannsynlighet for at han hadde kreft. Så jeg snakket med en annen kristen via internet som hadde opplevd at vonde skuldre og nakke hadde blitt bedre av bønn, så jeg spurte om han kunne be for mannen til moren min, og det ville han. Og neste gang det var røntgen, så var det ikke noe på lungene lenger.

 

Har jo også nevnt et tilfelle av en person som hadde diabetes 1 (uhebredelig), men som ikke lenger trengte medisiner etter et kristent møte. Folk var skeptiske her på forumet, men tror vi kom frem til en e-post adresse til slutt, og jeg oppfordret folk til å sende spørsmål til den det gjalt, men det var det ingen som var interessert i.

 

Føler også selv et håp for fremtiden som jeg aldri har hatt tidligere. Det er min erfaring at Gud er med meg og at livet mitt forandrer seg til noe bedre, til noe jeg innerst inne har ønsket meg hele tiden.

 

Driter langt opp i hva folk måtte tro om dette. Jeg selv har hvertfall ingen tvil om hverken Guds eksistens eller et evig liv.

 

Men on-topic: Ja, jeg tror at hodepinen din kan bli bedre. Men ingenting vil blir bedre av å søke helbredelser istedenfor å søke Gud. Det er som Jesus sa etter å ha mettet 5000: Dere følger meg bare fordi dere vil få fylt magen. De var ikke intressert i han som gav evig liv, men i at han kunne gi dem brød.

Lenke til kommentar
Jeg selv hadde hallusinasjoner (edderkopper som kravlet oppover veggene, fluer som surret forbi, ansiktet mitt vridde på seg i speilet og ble andre ansikter osv) når jeg ble kristen. Men jeg har ikke lenger noen hallusinasjoner. Jeg har også slitt en del med angst og depresjoner, men når jeg lever nært Gud så har jeg ikke angst og depresjoner.

Når du selv har opplevd hvor kraftige hallusinasjoner hjernen kan få til, hva er det som får deg til å tro at det du føler når du er "nær" Gud ikke bare er en hallusinasjon det også?

 

Mannen til moren min var på røntgen for en tid tilbake. Det viste seg at han hadde en svulst på lungene. Og pusteprøvene gav ingen tro til å tenke postivit om situasjonen. Han tok også noen vevsprøver, men de sa ikke noe klart. Men det var hvertfall stor sannsynlighet for at han hadde kreft. Så jeg snakket med en annen kristen via internet som hadde opplevd at vonde skuldre og nakke hadde blitt bedre av bønn, så jeg spurte om han kunne be for mannen til moren min, og det ville han. Og neste gang det var røntgen, så var det ikke noe på lungene lenger.

Du skriver jo at de ikke kunne si noe klart om hva han hadde, så hvorfor skulle det ikke gå ann at hva han enn hadde forsvant "av seg selv"?

 

Har jo også nevnt et tilfelle av en person som hadde diabetes 1 (uhebredelig), men som ikke lenger trengte medisiner etter et kristent møte. Folk var skeptiske her på forumet, men tror vi kom frem til en e-post adresse til slutt, og jeg oppfordret folk til å sende spørsmål til den det gjalt, men det var det ingen som var interessert i.

Var det ikke slik at den personen ikke eksisterte? Prøvde å finne tråden du snakker om, men klarte det ikke.

 

Føler også selv et håp for fremtiden som jeg aldri har hatt tidligere. Det er min erfaring at Gud er med meg og at livet mitt forandrer seg til noe bedre, til noe jeg innerst inne har ønsket meg hele tiden.

Hva du føler og hva du ønsker har ikke nødvendigvis noe med realiteten å gjøre.

 

Driter langt opp i hva folk måtte tro om dette. Jeg selv har hvertfall ingen tvil om hverken Guds eksistens eller et evig liv.

Jeg synes det virker som om du bryr deg veldig mye om hva folk mener om det du tror. Du laget jo til og med en egen tråd hvor du skriver hvor frustrert du blir når folk ikke tror det samme som deg.

 

Men on-topic: Ja, jeg tror at hodepinen din kan bli bedre. Men ingenting vil blir bedre av å søke helbredelser istedenfor å søke Gud. Det er som Jesus sa etter å ha mettet 5000: Dere følger meg bare fordi dere vil få fylt magen. De var ikke intressert i han som gav evig liv, men i at han kunne gi dem brød.

Jeg tror også hodepinen hans kan bli bedre. Faktisk tror jeg den vil gå over helt av seg selv, noe som er mye mer praktisk enn å måtte kaste fra seg alle tanker og kunnskap for så å finne Gud og først etter alt dette bli "helbredet".

Lenke til kommentar
Jeg tror også hodepinen hans kan bli bedre. Faktisk tror jeg den vil gå over helt av seg selv, noe som er mye mer praktisk enn å måtte kaste fra seg alle tanker og kunnskap for så å finne Gud og først etter alt dette bli "helbredet".

 

Med mindre han har skaffet seg migrene. Om Jesus kunne kurert migrenen min hadde jeg blitt kristen for lenge siden.

Lenke til kommentar

Har jo også nevnt et tilfelle av en person som hadde diabetes 1 (uhebredelig), men som ikke lenger trengte medisiner etter et kristent møte. Folk var skeptiske her på forumet, men tror vi kom frem til en e-post adresse til slutt, og jeg oppfordret folk til å sende spørsmål til den det gjalt, men det var det ingen som var interessert i.

Var det ikke slik at den personen ikke eksisterte? Prøvde å finne tråden du snakker om, men klarte det ikke.

 

Trengte bare et google søk på et par sekunder: http://debatt.sol.no/node/8484961#comment-54567280

 

til mamma til gutt med diabetes 1

av even-a den 31/10/2007 - 13:02

 

Der er jeg som du refererer til, som har blitt helbredet for diabetes 1. Du kan lese historien min på www.mjl.no. eller du kan

kontakte meg på [email protected]

 

Enten er det en bløff eller så er det et mirakel. Kan ikke gi noe garanti selv. Men dersom noen er skeptisk, så går det jo ann å kontakte denne personen og prøve å finne ut om det er troverdig eller ikke. Hvis det hadde vært bløff, så hadde jo det vært mest sannsynlig at de ikke hadde ønsket så mange spørsmål. Da hadde de vel hatt en ferdigsnekret forklaring til pressen, men ellers unngått kritisk søkelys. Og ser ikke noen grunn til at de skulle ha deltatt på et nøytralt forum for syke, og fortalt om denne historien til foreldre til barn med diabetes. Da hadde de jo vært helt enormt kyniske.

 

Og ellers finnes det jo mange vitnesbyrd å lese på internet. F.eks. mennesker som har fått synet tilbake etter å ha vært blind, døve som har begynte å høre, folk som har vært død, men begynte å leve igjen osv. Det er faktisk så mange sånne historier at jeg synes det er merkelig at alle bare avfeier dem med en gang uten å undersøke dem nærmere.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Trengte bare et google søk på et par sekunder: http://debatt.sol.no/node/8484961#comment-54567280

Jeg mente tråden her på forumet hvor dette ble diskutert.

 

Og ser ikke noen grunn til at de skulle ha deltatt på et nøytralt forum for syke, og fortalt om denne historien til foreldre til barn med diabetes. Da hadde de jo vært helt enormt kyniske.

Med andre ord er dette ingen hindring for religiøse fanatikere da de ofte er svært kyniske.

 

Og ellers finnes det jo mange vitnesbyrd å lese på internet. F.eks. mennesker som har fått synet tilbake etter å ha vært blind, døve som har begynte å høre, folk som har vært død, men begynte å leve igjen osv. Det er faktisk så mange sånne historier at jeg synes det er merkelig at alle bare avfeier dem med en gang uten å undersøke dem nærmere.

Vitnesbyrd fra ukjente personer på internet er ikke tilstrekkelig bevis. Det som kreves er at sykdommen dokumenteres, før og etter helbredelsen, av nøytrale leger. Først når legene kan fastslå at en sykdom de regnet som uhelbredelig har forsvunnet på mystisk vis, er det grunn til å tro at det kanskje er noe i dette med helbreding.

Endret av LordArgh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...