Gå til innhold

Helbredelses og vekkelsesmøter i Tønsberg nå


Anbefalte innlegg

nå skal det sies at det er mye vi ikke vet om kroppen og sykdom, folk som har uhelbredlig kreft har faktisk voknet opp en gang uten kreft i kroppen, sånnt skjer, uten at de har vært på noen møter eller bedt.

 

noen ganger skjer det bare.

 

nesten alle sykdomer vi vet om, har i et eller flere tilfeller bare forsvunnet,

 

at det kan skje med diabetis er mulig, da det er snakk om hormoner, og de kan komme å gå, vi vet ikke ALLE grunnene til diabetis, og da vet vi heller ikke om hvordan de kan helbredes.

 

hust at dette er ekstremt skjeldene hendelser, men når mange millioner mennesker har disse sykdomene, så vil det før eller senre dukke opp utrolige historier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og ellers finnes det jo mange vitnesbyrd å lese på internet. F.eks. mennesker som har fått synet tilbake etter å ha vært blind, døve som har begynte å høre, folk som har vært død, men begynte å leve igjen osv. Det er faktisk så mange sånne historier at jeg synes det er merkelig at alle bare avfeier dem med en gang uten å undersøke dem nærmere.

 

Vi undersøker dem videre.

 

Og de kommer fra alle folkeslag og fra folk fra alle religioner... og fra dem uten religioner.

 

Generelt sett... folk blir friske.

 

Kanskje de ikke var syke men hadde symptomene; feildiagnose.

 

Kanskje diagnosen var misforstått; En klump som kan være kreft, en cyste, en fettklump, en infeksjon eller matrester blir i første omgang undersøkt som om det var kreft -- mens den endelige diagnosen blir "Frist som en fisk -- det var ingenting (å bekymre seg over).

 

Kanskje de ble friske av seg selv; Immunforsvaret ryddet opp -- eller lidelsen mistet taket.

 

I tilfellet blindhet er det ofte snakk om nerver -- og nerver kan gro sammen igjen.

Akkurat det sliter jeg med; Jeg har en nerve i hånden som ryker. En gang i måneden. Smertefullt, føler lammelse i noen minutter -- før det blir helt fint og tar en måned eller mer før den ryker igjen.

Lenke til kommentar
I tilfellet blindhet er det ofte snakk om nerver -- og nerver kan gro sammen igjen.Akkurat det sliter jeg med; Jeg har en nerve i hånden som ryker. En gang i måneden. Smertefullt, føler lammelse i noen minutter -- før det blir helt fint og tar en måned eller mer før den ryker igjen.

Kjenner til den med nerver ja.. Jeg var litt uheldig med en spikerpistol for en del år siden og klarte å sette en firtoms spiker tvers i gjennom hånden og på den måten "spikret" av meg nervene i ring fingern på høyre hånd. Det gjorde J****a vondt, (Spesielt når jeg måtte bruke den gjennom spikrede hånden til å dra ut spikren av veggen igjen da jeg var alene der.... og mobil og alt annet jeg kunne brukt lå fire meter unna....) men etterpå kunne jeg banke den fingren til kjøttdeig uten å kjenne en dritt og trodde jeg hadde ødelagt nervene i den for godt, men så en dag kom jammen førigheten tilbake igjen gitt. I dag virker den fingeren som den skal den. Og det helt uten helbredelse eller bønn.... :)

Lenke til kommentar

Når jeg var yngre så kunne jeg ikke lese bøker/blader/aviser osv. uten å få vondt i både øyner og hode. Jeg fikk briller, og det hjalp, men etterhvert sluttet jeg bare med dem, jeg tenkte skitt au, men synet var helt i orden det, og jeg har ikke hatt noe problemer med øynene og hodet etter at jeg sluttet med brillene. Kurerte Gud meg? Nei, for jeg har vist han "fingeren" for mange år siden, lenge før jeg fikk problemer med synet.

 

Jeg har til gode å se en helbredelse som er godt dokumentert, og disse folkene som opplever å bli bedre, man har et ord som beskriver det, placebo.

 

Jeg kjenner til folk som har blitt friske av ting jeg også, som har gått bort av seg selv, uten Guds hjelp. Men dette er noe kristne ikke vil innse, for det skader jo hele "Kun Gud kan kurere, mennesket kan ikke kurere seg selv" tullet. Vi har en flott kropp, som kan ta vare på seg selv, selvom vi innimellom trenger hjelp fra vår lokale Gud, dvs. legen/legene. :p

Lenke til kommentar
Jeg har til gode å se en helbredelse som er godt dokumentert, og disse folkene som opplever å bli bedre, man har et ord som beskriver det, placebo.

 

Og i noen tilfeller er det ikke engang placebo, men bare ren fornektelse. Et dokumentarteam som fokuserte på den verdenskjente (og styrtrike) healeren Benny Hinn fikk lov å snakke med 5 personer han skal ha helbredet på et møte de filmet. Vel, de fikk bare snakke med fire da kvinnen som hadde blitt kurert for kreft var død....av kreft. Minst to av de resterende fire hadde fått en kraftig forverring av sin tilstand, men nektet å innse dette.

 

Dette er linker til dokumentaren og jeg må innrømme at denne provoserte meg kraftig:

http://www.youtube.com/watch?v=TEvHflzKStU...feature=related (del 1)

http://www.youtube.com/watch?v=_LJwkkV3EWQ...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=zzcnRVIIpCk...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=syRZ0y2rntE...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=fYRipSouQo8...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=jLbIVtvqJck...feature=related (del 6)

 

Etter å ha sett dette er det neppe noen overraskelse at jeg er skeptisk til helbredelse.

 

For å kommentere førsteposten om møtet i Tønsberg:

En viss Laura Anderson ser ut til å være et stort navn og hun omtales som elev av Reinhart Bonnke som også omtales i dokumentaren jeg linket til. Klarte faktisk å finne et klipp på youtube tekstet på norsk (

) der Hinn og Bonnke prater piss om hvordan Gud elsker alle og er opptatt av ethvert menneske. Men som forrige dokumentar viser er det Bonnkes lille team av utvelgere som har siste ord om hvem som skal få hans helbredelse.

 

Hva slags spesialtrening Laura Anderson har fått av denne Bonnke er uvisst. Jeg ville tro at guddommelig helbredelse ikke er avhengig av et trainee-program.

Lenke til kommentar
Da jeg var en del yngre måtte jeg innom legevakta på Stovner. På venterommet lå det blader om helbredelse ved bønn. Det skremte meg.

Også et sted å putte slik lektyre. Men det forundrer meg ikke. En kompis av meg er tannlege og han finner med jevne mellomrom både kristen "reklame" og annen religiøs "reklame i bunken med lese stoff på vente værelset sitt, noe ihvertfall ikke han legger der. Så det er vel det som skjedde her også, at en av disse "så utrolig forelsket i jesus!" figurene har snik spredd sin nyforelskede reklame... Tenk om de hadde brukt tiden til noe nyttig istedenfor å spre budskapet om et grusomt eventyr.....

 

:)

 

Men slike vekkelses møter virker sikkert som en skikkelig boost på troen.... også får de overlevert siste slader såklart :)

 

For en gjeng!! Andre går i teater for å more seg.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...