Gå til innhold

Wii Fit kan utkonkurrere GTA IV i 2008


lektroluv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe. Masse grining her.

 

Nintendo har vel ikke forlatt "kjernefansen". Faktisk så har Nintendo aldri gitt ut så mange "kjerne-spill" i løpet av de to første årene som de har gjort denne generasjonen.

 

Problemet er at Nintendo sine spill så langt har blitt nødt til å bære denne maskinen alene, da nesten ingen andre utviklere gidder å fore den med annet enn dritt.

 

På sikt ser jeg på Wii og Nintendos forretningsmodell som det mest positive i dagens spillbransje. Hvordan er det mulig?

 

Antall gamere i verden må øke for at vi skal få et sunnere, mer lønnsomt og mindre risikabelt marked for utviklere og utgivere.

 

Nintendo har så langt gjort en kjempejobb med å dra inn nye spillere. Mange av disse nye spillerne vil garantert etterhvert begynne å oppsøke litt dypere spillopplevelser. Spillopplevelser som Nintendo også leverer.

 

Dette er en BRA ting, men dersom resten av spillbransjen fortsetter med å kaste dritt i trynet på disse nye spillerne, kan det hende at vi mister dem for alltid.

 

Utviklerne/utgiverne har en gyllen mulighet i Wii til å virkelig ekspandere dagens brukerbase. Slik det er idag ser det mer ut til at de vil ødelegge den.

Lenke til kommentar
Hehe. Masse grining her.

 

Nintendo har vel ikke forlatt "kjernefansen". Faktisk så har Nintendo aldri gitt ut så mange "kjerne-spill" i løpet av de to første årene som de har gjort denne generasjonen.

 

Problemet er at Nintendo sine spill så langt har blitt nødt til å bære denne maskinen alene, da nesten ingen andre utviklere gidder å fore den med annet enn dritt.

 

På sikt ser jeg på Wii og Nintendos forretningsmodell som det mest positive i dagens spillbransje. Hvordan er det mulig?

 

Antall gamere i verden må øke for at vi skal få et sunnere, mer lønnsomt og mindre risikabelt marked for utviklere og utgivere.

 

Nintendo har så langt gjort en kjempejobb med å dra inn nye spillere. Mange av disse nye spillerne vil garantert etterhvert begynne å oppsøke litt dypere spillopplevelser. Spillopplevelser som Nintendo også leverer.

 

Dette er en BRA ting, men dersom resten av spillbransjen fortsetter med å kaste dritt i trynet på disse nye spillerne, kan det hende at vi mister dem for alltid.

 

Utviklerne/utgiverne har en gyllen mulighet i Wii til å virkelig ekspandere dagens brukerbase. Slik det er idag ser det mer ut til at de vil ødelegge den.

 

 

Er ikke helt enig med alt du sier her. Selvsagt er det bra for BRANSJEN at flere folk spiller, men det betyr ikke automatisk at det er bra for gamere og at spillene blir bedre. Skal jeg være glad for at 123spill og start.no legger ut masse flashspill fordi det får jenter til å spille?

 

Bare se på film og musikk bransjen.. Ble musikk og film bedre når flere ble interessert i det? Bare se på filmer som blir sluppet for tida. PG13 rating på Die Hard og Alien vs Predator. Hvorfor? Jo, de vil at flere skal se de og da må de dummes ned for "folk flest". Det har jo allerede begynt å skje i spillbransjen og. Se på Mortal Kombat vs DC Universe (er vel fortsatt M rating, men de vil bare venne folk til mindre blod :tease:)

 

Og jeg må nesten le litt når folk sier at Nintendo ikke har forlatt kjernefansen. De ga ut noen "kjerne spill" i starten ja, men i det siste (nå som de selger så jævelig mye) så har det stoppa litt opp der. Var det noen som så E3 konferansen til Nintendo? Lenge siden jeg har sett så mye møl. Jeg blir flau over å eie en Wii hver gang jeg ser reklame for Wii music...

Endret av lektroluv
Lenke til kommentar
Hehe. Masse grining her.

 

Nintendo har vel ikke forlatt "kjernefansen". Faktisk så har Nintendo aldri gitt ut så mange "kjerne-spill" i løpet av de to første årene som de har gjort denne generasjonen.

 

Problemet er at Nintendo sine spill så langt har blitt nødt til å bære denne maskinen alene, da nesten ingen andre utviklere gidder å fore den med annet enn dritt.

 

På sikt ser jeg på Wii og Nintendos forretningsmodell som det mest positive i dagens spillbransje. Hvordan er det mulig?

 

Antall gamere i verden må øke for at vi skal få et sunnere, mer lønnsomt og mindre risikabelt marked for utviklere og utgivere.

 

Nintendo har så langt gjort en kjempejobb med å dra inn nye spillere. Mange av disse nye spillerne vil garantert etterhvert begynne å oppsøke litt dypere spillopplevelser. Spillopplevelser som Nintendo også leverer.

 

Dette er en BRA ting, men dersom resten av spillbransjen fortsetter med å kaste dritt i trynet på disse nye spillerne, kan det hende at vi mister dem for alltid.

 

Utviklerne/utgiverne har en gyllen mulighet i Wii til å virkelig ekspandere dagens brukerbase. Slik det er idag ser det mer ut til at de vil ødelegge den.

 

 

Er ikke helt enig med alt du sier her. Selvsagt er det bra for BRANSJEN at flere folk spiller, men det betyr ikke automatisk at det er bra for gamere og at spillene blir bedre. Skal jeg være glad for at 123spill og start.no legger ut masse flashspill fordi det får jenter til å spille?

 

 

Bare se på film og musikk bransjen.. Ble musikk og film bedre når flere ble interessert i det? Bare se på filmer som blir sluppet for tida. PG13 rating på Die Hard og Alien vs Predator. Hvorfor? Jo, de vil at flere skal se de og da må de dummes ned for "folk flest". Det har jo allerede begynt å skje i spillbransjen og. Se på Mortal Kombat vs DC Universe (er vel fortsatt M rating, men de vil bare venne folk til mindre blod :tease:)

 

Og jeg må nesten le litt når folk sier at Nintendo ikke har forlatt kjernefansen. De ga ut noen "kjerne spill" i starten ja, men i det siste (nå som de selger så jævelig mye) så har det stoppa litt opp der. Var det noen som så E3 konferansen til Nintendo? Lenge siden jeg har sett så mye møl. Jeg blir flau over å eie en Wii hver gang jeg ser reklame for Wii music...

 

Jeg var helt rød i kinnene når så at de presenterte Wii Music på E3-konferansen, følte meg helt utrolig dum og barnslig faktisk. Siden E3 har jeg bare blitt mer og mer skuffet over det Nintendo holder på med, og derfor ligger min Wii i skrivende stund ute på QXL.no...

 

Så hade bra Nintendo, kanskje ser vi hverandre igjen når neste konsoll fra dere er på markedet...

Lenke til kommentar
Derfor har vi gamere alt å tape om disse dårlige casual spillene blir for populære, for hvem gidder vel da å produsere disse multi $$$$$ spillene vi elsker?
De vil da alltids finnes de, bare se på musikkbransjen: Den dårlige og lettfordøyelige popmusikken er det jo fryktelig mange som hører på, likevel så har jo ikke alle artistene plutselig skiftet retning å begynt å spille lettfordøyelig popmusikk. Så lenge det finnes folk som deg og meg vil ikke spill av den typen du beskriver forsvinne, og selv om de tjener masse på de dårlige Wiispillene sine så bruker jo firma som Ubisoft mye av det overskuddet til å finansiere de dyrere prosjektene sine.

 

Og jeg må nesten le litt når folk sier at Nintendo ikke har forlatt kjernefansen. De ga ut noen "kjerne spill" i starten ja, men i det siste (nå som de selger så jævelig mye) så har det stoppa litt opp der. Var det noen som så E3 konferansen til Nintendo? Lenge siden jeg har sett så mye møl. Jeg blir flau over å eie en Wii hver gang jeg ser reklame for Wii music...
Du fikk ikke med deg konferansen den andre oktober altså? Mye bra som ble vist der. Apropos Wii music så ser det ut som at mange faktisk har skiftet mening etter at de har fått prøvd det selv, men ja jeg er enig, den visningen på E3 konferansen var dårlig. Endret av Ziltoid
Lenke til kommentar
Jeg var helt rød i kinnene når så at de presenterte Wii Music på E3-konferansen, følte meg helt utrolig dum og barnslig faktisk.

Det må du vel nesten ta på din egen kappe ;) Men Wii Music kan jo faktisk vise seg å være ganske artig det også. Spesiellt for oss casual spillere som ikke har anledning til å sette oss ned hele helgen og spille (her unntas en og annen langhelg med GTR/Race; det går under trening). Synes det er fint at spillselskapene lanserer litt lettvint underholdning for oss casuals :)

Lenke til kommentar

Wii Fit er ikke "møl til massemarkedet". Noe slikt har aldri blitt gitt ut før, og det er absolutt en risk forbundet med å prøve nye ting. Nintendo har gått på snørra flere ganger tidligere, denne gangen har de truffet. GTAIV, derimot, er et raffinement av tidligere titler, akkurat det massene vet de vil ha. Begge titlene er fantastiske.

Jeg er ikke redd mainstreamen skal ødelegge for det nyskapende. Jo mer mainstream, jo større behov for motreaksjoner. Spillbransjen er enda ung.

Lenke til kommentar
Bare se på film og musikk bransjen.. Ble musikk og film bedre når flere ble interessert i det? Bare se på filmer som blir sluppet for tida. PG13 rating på Die Hard og Alien vs Predator. Hvorfor? Jo, de vil at flere skal se de og da må de dummes ned for "folk flest". Det har jo allerede begynt å skje i spillbransjen og. Se på Mortal Kombat vs DC Universe (er vel fortsatt M rating, men de vil bare venne folk til mindre blod :tease:)

 

Samtidig har vi fått fantastiske filmer som No Country for Old Men og There Will Be Blood. Die Hard og Aliens vs Predator er jo dumme nok fra før av, gjør ikke noe om de "dummes ned".

Poenget er at på samme måte som både The Dark Knight og Mamma Mia! blir suksesser så kan også GTA IV og Wii Fit koeksistere uten at spillmarkedet tar noen skade av det. Jeg skjønner utgangspunktet til de som frykter populariteten til casual spill, men jeg tror det er en ubegrunnet frykt.

Lenke til kommentar
Er ikke helt enig med alt du sier her. Selvsagt er det bra for BRANSJEN at flere folk spiller, men det betyr ikke automatisk at det er bra for gamere og at spillene blir bedre. Skal jeg være glad for at 123spill og start.no legger ut masse flashspill fordi det får jenter til å spille?

 

Selvfølgelig er det bra for gamere at bransjen har en sunn forretningsmodell.

Slik situasjonen er i dag så øker kostnadene for å lage et spill mye mer enn brukerbasen vokser fra generasjon til generasjon. Dette merkes godt denne generasjonen.

 

Man ser nesten ikke eksklusive spill lengre. Nesten alt som produseres idag av "HD" spill er multiplattform. Spillprodusentene er nødt til å gjøre dette for å holde seg i live. Unntakene er de som har fått enorme pengehatter av konsollprodusentene, eller de som er produsert av Sony/Microsoft selv. Selv på "HD" konsollene satses det nesten kun på det som selger mest; Veletablerte formler som har funket før og brukerne vil ha. Det er veldig lite rom for avvik fra disse formlene da en enkelt flopp kan kjøre deg "out of business".

Dette fører til veldig gode spill, men sjansen er stor for at du har spilt disse spilltypene mange ganger før. Man leser også stadig om små utviklere/utgivere som blir slukt opp av giganter som EA og andre, fordi de ikke har mulighet til å finansiere spillene sine lenger. EA sliter forresten også denne generasjonen. Håper det det ser bedre ut etter julesalget. I tillegg selger Sony og Microsoft konsollene sine med tap.

Høres ikke spesielt sunt ut spør du meg.

 

Du bør være glad for at flash spillene får flere folk til å spille. Ved å spille flash spill går de fra ikke-spiller til spiller status. Musa er en veldig liten barriere for en ikke-spiller å krysse for å bli en spiller, mens på en moderne konsoll må man krysse flere store. Tusenvis av kroner for bare konsollen, en kontroll med ørten knapper, stikker og akser, og ikke minst en spill logikk som er gresk for dem.

Når en person først har begynt å spille flash spill, er kanskje ikke spranget så stort til å kjøpe et PC spill, og kanskje til og med på et senere tidpunkt gå til innkjøp av en konsoll med et tilhørende "hardcore" spill. Vi har alle vært nybegynnere en gang.

 

En Wii/BalanceBoard kontroller deler forøvrig mange av de samme kvalitetene som musa har når det gjelder å bryte barrierer. Det er derfor Wii(Fit) selger som den gjør nå. Folk skjønner umiddelbart hvordan den skal brukes.

 

Så velger resten av bransjen å servere disse nye spillerne dritt. Jeg skjønner det ikke.

Nye spillere er kanskje uvitende når det gjelder hva som er bra, men de er ikke dumme. Har de brent seg noen ganger på disse spillene er det ikke sikkert de kommer tilbake.

Det er en grunn til at Nintendo sine egne "casual" spill selger så bra. De holder konsekvent en meget høy kvalitet.

 

Og jeg må nesten le litt når folk sier at Nintendo ikke har forlatt kjernefansen. De ga ut noen "kjerne spill" i starten ja, men i det siste (nå som de selger så jævelig mye) så har det stoppa litt opp der. Var det noen som så E3 konferansen til Nintendo? Lenge siden jeg har sett så mye møl. Jeg blir flau over å eie en Wii hver gang jeg ser reklame for Wii music...

 

Nintendo har jevnlig sluppet mange kanonspill fra Wii lansering frem til mars/april i år. En skulle tro at mange andre spillprodusenter burde ha klart å få gitt ut mange gode spill rundt disse tider. De har jo hatt god tid på seg nå. Dessuten ville de ikke hatt noe særlig konkurranse fra nintendo i 2008 heller. Snakk om tapte muligheter. Det kommer et skred av Nintendo titler i 2009.

 

Når det gjelder E3 har Nintendo selv uttalt siden E3 er spillbransjens store ansikt utad til massene, valgte de å bruke E3 i år til å vise spill som appelerer mest til massene, og massene er ikke oss "hardcore" gamere. Ganske smart trekk viss vi skal få spillbransjen til å vokse.

Som Ziltoid skrev kan ikke du ha fått med deg konferansen 2. oktober. Den var ment for oss.

Endret av raschi
Lenke til kommentar

Morsomt at folk føler seg "barnslig" av ting som Nintendo presanterer, er vel ingen som tvinger dere til å kjøpe eller bruke dette utstyret om dere er redd for maskuliniteten deres, skjønner at enkelte har problemer med å finne barnet i seg, personelig har jeg aldri bryd meg om hva folk sier eller tror om meg noe som er ganske befriende spesielt med tanke opp mot Wii, men så igjen er jeg en skjelden rase i dag ser det ut til.

 

Jeg er glad man har selskap som Nintendo, som tør å forlate den brede 90 felts motorveien av grafisk mas og jag og heller ta en liten grusvei ved siden av hvor der ligger nye ting å oppdage. Det er fint at man oppdaterer seg på hardware fronten men dessverre med selskap som Microsoft og Sony ligger fokusen i 99% av tilfellene på Hardwaren, hvor mye grafisk juggel kan ma spy ut av en konsoll, hvor Nintendo faktisk tør å prøve nye ting og dermed er med på å pushe konsollene fremover på lik linje som MS og Sony er med å pushe hardware fronten til nye grenser.. Ja mange ser på Wii utdatert hardware messig og mener kontrollen er ikke så ny som mange hevder. Men faktum er at der er ingen konsoller i dag har samme teknologi i kontrolleren som Wii har og det gjør Wii unik. Husk at analog stikke var allerede på Atari 5200 men det var først med Nintendo 64 at den ble populær og det tok ikke lange tiden før Sony kom ut med sin dualshock og i dag er slik standard på envær kontroll.

 

Jeg synes det er synd at folk selger sin Wii fordi det ikke er spill på den som appelerer til dem, for jeg tror at med tid og stunder kommer det flere spilltyper som appelerer til de andre gruppene samt at jeg ser på Wii som en god konsoll å ha når man blir lei av stereo typiske skytespill som dessverre florerer på X360 og PS3.

 

Merk at dette er min subjektive mening og det finnes ingen fasit på dette.

Lenke til kommentar

 

Er ikke helt enig med alt du sier her. Selvsagt er det bra for BRANSJEN at flere folk spiller, men det betyr ikke automatisk at det er bra for gamere og at spillene blir bedre. Skal jeg være glad for at 123spill og start.no legger ut masse flashspill fordi det får jenter til å spille?

 

Selvfølgelig er det bra for gamere at bransjen har en sunn forretningsmodell.

Slik situasjonen er i dag så øker kostnadene for å lage et spill mye mer enn brukerbasen vokser fra generasjon til generasjon. Dette merkes godt denne generasjonen.

 

Man ser nesten ikke eksklusive spill lengre. Nesten alt som produseres idag av "HD" spill er multiplattform. Spillprodusentene er nødt til å gjøre dette for å holde seg i live. Unntakene er de som har fått enorme pengehatter av konsollprodusentene, eller de som er produsert av Sony/Microsoft selv. Selv på "HD" konsollene satses det nesten kun på det som selger mest; Veletablerte formler som har funket før og brukerne vil ha. Det er veldig lite rom for avvik fra disse formlene da en enkelt flopp kan kjøre deg "out of business".

Dette fører til veldig gode spill, men sjansen er stor for at du har disse spilltypene mange ganger før. Man leser også stadig om små utviklere/utgivere som blir slukt opp av giganter som EA og andre, fordi de ikke har mulighet til å finansiere spillene sine lenger. EA sliter forresten også denne generasjonen. Håper det det ser bedre ut etter julesalget. I tillegg selger Sony og Microsoft konsollene sine med tap.

Høres ikke spesielt sunt ut spør du meg.

 

Du bør være glad for at flash spillene får flere folk til å spille. Ved å spille flash spill går de fra ikke-spiller til spiller status. Musa er en veldig liten barriere for en ikke-spiller å krysse for å bli en spiller, mens på en moderne konsoll må man krysse flere store. Tusenvis av kroner for bare konsollen, en kontroll med ørten knapper, stikker og akser, og ikke minst en spill logikk som er gresk for dem.

Når en person først har begynt å spille flash spill, er kanskje ikke spranget så stort til å kjøpe et PC spill, og kanskje til og med på et senere tidpunkt gå til innkjøp av en konsoll med et tilhørende "hardcore" spill. Vi har alle vært nybegynnere en gang.

 

En Wii/BalanceBoard kontroller deler forøvrig mange av de samme kvalitetene som musa har når det gjelder å bryte barrierer. Det er derfor Wii(Fit) selger som den gjør nå. Folk skjønner umiddelbart hvordan den skal brukes.

 

Så velger resten av bransjen å servere disse nye spillerne dritt. Jeg skjønner det ikke.

Nye spillere er kanskje uvitende når det gjelder hva som er bra, men de er ikke dumme. Har de brent seg noen ganger på disse spillene er det ikke sikkert de kommer tilbake.

Det er en grunn til at Nintendo sine egne "casual" spill selger så bra. De holder konsekvent en meget høy kvalitet.

 

Og jeg må nesten le litt når folk sier at Nintendo ikke har forlatt kjernefansen. De ga ut noen "kjerne spill" i starten ja, men i det siste (nå som de selger så jævelig mye) så har det stoppa litt opp der. Var det noen som så E3 konferansen til Nintendo? Lenge siden jeg har sett så mye møl. Jeg blir flau over å eie en Wii hver gang jeg ser reklame for Wii music...

 

Nintendo har jevnlig sluppet mange kanonspill fra Wii lansering frem til mars/april i år. En skulle tro at mange andre spillprodusenter burde ha klart å få gitt ut mange gode spill rundt disse tider. De har jo hatt god tid på seg nå. Dessuten ville de ikke hatt noe særlig konkurranse fra nintendo i 2008 heller. Snakk om tapte muligheter. Det kommer et skred av Nintendo titler i 2009.

 

Når det gjelder E3 har Nintendo selv uttalt siden E3 er spillbransjens store ansikt utad til massene, valgte de å bruke E3 i år til å vise spill som appelerer mest til massene, og massene er ikke oss "hardcore" gamere. Ganske smart trekk viss vi skal få spillbransjen til å vokse.

Som Ziltoid skrev kan ikke du ha fått med deg konferansen 2. oktober. Den var ment for oss.

 

 

 

Da er vi rett og slett uenige. :)

Lenke til kommentar
Skummel utvikling spør du meg. Fortsetter det sånn vil spillindustrien ende opp som musikkindustrien, hvor de store selskapene bare lager møl til massemarkedet, mens noen små independent firmaer lager gode spill.

Jeg klarer ikke helt skjønne hvordan dette er en skummel utvikling. Faktisk kan Wii Fit redde spillmarkedet ved å bryte murer. Den som ikke ser hvordan Nintendo klarer å produsere gamere på denne måten bør se litt nærmere på saken.

 

Så lenge spill som GTA, Bioshock, Gears of War, Ratchet & Clank, Mario etc etc selger bra så ser jeg ikke problemet. Spill deres favorittspill og la andre få spille sine.

Nettopp. Det Wii Fit og Wii gjør her har til nå liten påvirkning på kjernemarkedet. Ja, det kan gi resultater i lengden, men disse er det for tidlig å spekulere på. Spillmarkedet trenger å justere seg, slik det alltid gjør. Spesielt for hver generasjon av konsoller.

 

Wii Fit er ikke det verste eksemplet. De fleste som har anmeldt det sier at det faktisk fungerer. Men hvis du ikke har planer om å komme i bedre form, vil det fortsatt være underholdende/motiverende? Jeg tviler. Og skal ikke spill i første rekke være underholdende?

Det fungerer utmerket, men det er ikke noe annet enn en supplement og motivasjonsfaktor. Om det motiverer folk til å trene mer og holde seg oppdatert på sin helse, har Wii Fit gjort jobben sin.

 

Jeg har ikke noe problem med at det finnes produkter som WiiFit og WiiMusic, men jeg frykter at de blir for dominerende. Når disse selger så bra kan de store spillprodusentene være fristet til å flytte resursser fra dyre hardcore produksjoner til disse mer casual rettede spillene. De kan trolig lage 10 WiiMusic varianter for 1 GTA.

 

Hvilke spill bør en CEO i et spillselskap greenlighte for å tilfredstille investorene? Spill som koster $100 millioner å lage og selger 10 millioner kopier, eller et spill som koster en brøkdel å produsere og selger like bra?

Ubisoft har nevnt at de bruker slike spill for å få penger til kjernespill. Merkelig det der.

 

Og jeg ser ærlig talt ikke grunnen til surkingen din(og andres) hver gang wii og dens spill kritiseres. Holker? Hva i guds navn er det? Og tror du virkelig at folk kritiserer at wii selger bra? Hva er det du ikke skjønner her? Dette er ett spill forum, og består 99% av det folk flest vil kalle gamere. Ingen her er sure fordi Wii selger, men folk er "redde" for at trenden med at billige middelmådige casual spill kommer til å bli prioritert foran "hardcore" spillene VI GAMERE foretrekker. Vi kan alle spille litt casual spill, men først å fremst ånder vi for de gode hardcore spillene, med historie som får deg til å le, gråte, bli sint eller lei, eller gameplayet som utfordrer hjernen, eller gladvolds spillene som bare er morsomme å spille. Derfor har vi gamere alt å tape om disse dårlige casual spillene blir for populære, for hvem gidder vel da å produsere disse multi $$$$$ spillene vi elsker?

Om folk er redde er det ikke for annet en usikkerhet. Har du prøvd denne typen spill? Trolig ikke. Poenget er at det faktisk fungerer og gir du det en sjanse kan det faktisk bli et positivt resultat. Jeg ser ikke hvordan det at enkelte på forumet prøver å få folk til å utvide horisonten litt er syting. Det er bare å langt tankeløse skytespill osv. når.

 

Gamere har ikke tapt noe som helst. Denne typen spill er investeringer for andre spill fordi de gir mer profitt. Som nevnt tidligere bruker Ubisoft penger de har tjent på enkle spill på Wii/DS til å sprute inn penger i større titler.

 

Synes det er skremmende denne utviklingen. nintendo har virkelig forlatt kjernefansen sin. Og jeg har solgt dritt-wii'en

Nintendo har ikke forlatt kjernen i det hele tatt. Fikk ikke vi nettopp Super Smash Bros. og Mario Kart? Og i fjor fikk vi Mario Galaxy. Snart får vi Animal Crossing. Snart kommer Nintendo med flere kjernespill.

 

Problemet er at kjernespill tar tid, noe ikke enklere spill gjør. Derfor ser vi mer av disse.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Så lenge det er eit marked for begge deler vil det eksistere. Sjølv om ein type spel sel meir enn ein anna betyr ikkje den at sistnevnte forsvinner. Det er egentleg ganske naturleg at eit bra spel mynta for heile familien, som i tillegg er laga for den mest solgte konsollen i denne generasjonen sel betre enn GTA som i tillegg til å være voldeleg har 18 års aldersgrense.

 

/Thread

 

Eller kanskje ikke. Jeg ser ingen problemer i at Wii og Wii Fit selger bra. Dette hjelper spill å bli stueren som underholdningsform, og folk som først blir hekta på spill som WIi Sports og Fit er mer troende til å begynne å spille mer "hardcore" spill enn andre som aldri har spilt spill. Wii blir en slags introduksjon til spillmarkedet, tror jeg.

 

Det som er faren er at hvis det plutselig går opp for utviklere: hvorfor gidde å lage revolusjonerende spill til storkonsollene som koster flere hundre millioner dollar når de kan lage mye enklere spill som er myntet på casual-gruppa, og ikke bare selge flere spill - men også ha langt mindre i utviklingsutgifter!?

 

Det jeg håper på er at selskapene innser at det ikke er smart å ditche oss hardcore gamers, da vi kjøper langt flere spill enn casual-gruppen, og stordelen av inntektene til Sony og Microsoft i hvertfall kommer fra spillsalg (Nintendo er jo unntaket her, de tjener vel grovt på hver eneste konsoll de selger ...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...