Gå til innhold

Erfaringer med 90+ protein pulver?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Tenkte å kjøpe meg inn litt 90+ proteion fra EJ Shop.

 

Men las følgende på siden:

Blandingen av den hurtig opptakelige, anabole CFM whey'en, og den antikatabole, tregere fordøyelige micellar kasein'en gjør 90+ til et "must" for seriøse atleter og andre på høy-protein diett.

Hva ligger i ordet "anabole" i denne sammenhengen?

"Boling" høres skummelt ut.

Lenke til kommentar
Uff, vaniljesmaken sugde noe inn i h*******... Ihvertfall med melk, må være en annen vanilje jeg har smakt, denne var jo nesten udrikkelig.. :cry:

 

Haha, kunne kanskje ha fortalt deg det! Hvorfor bestiller ikke folk smaksprøver før de bestiller svære bøtter de må enten tømme eller selge videre? :dontgetit:

 

Anbefaler også 90+ lett! Sjokoladesmak, såklart. Smaker faktisk bedre med vann enn med melk. :)

Lenke til kommentar
Tenkte å kjøpe meg inn litt 90+ proteion fra EJ Shop.

 

Men las følgende på siden:

Blandingen av den hurtig opptakelige, anabole CFM whey'en, og den antikatabole, tregere fordøyelige micellar kasein'en gjør 90+ til et "must" for seriøse atleter og andre på høy-protein diett.

Hva ligger i ordet "anabole" i denne sammenhengen?

"Boling" høres skummelt ut.

 

Utrykket Anabol har ingenting med steroider eller boling å gjøre, så det er ikke noe å bekymre seg for. Nøyaktig hva ordet står for har jeg ikke oversikt over, men dette fant jeg på en annen nettside:

 

"ANABOL: Egentlig bare begrepet for opphyggende biokjemiske reaksjonsveier, altså kroppens bruk av forskjellige elementer til å bygge komplekse molekyler, fra basis av enklere molekyler."

 

:)

Lenke til kommentar

Anabolisme er ikke noe annet enn oppbyggende. Dvs. at CFM-wheyen er der for å bygge opp muskler og at micellar kasein er der for å hindre nedbryting (katabolisme).

 

Det som er farlig i "boling" er anabole steroider. Det er ikke det anabole som er farlig, men steroider er hormoner og har store effekter på kroppen. Dette finnes ikke i proteinpulveret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...